Cuba Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Er ganske ukjent i Oslo og håpte derfor noen kunne gi en grov veibeskrivelse når man kommer fra Moss-kanten..? Hvilken vei bør vi velge inn i Oslo og er det godt skiltet til Majorstuen? Hvilke andre skilt skal vi evnt. følge? Håper på hjelp fra noen snille sjeler
Gjest HB Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Kjør E6 innover mot Oslo. Ved Tusenfryd holder du venstre felt slik at du fortsetter på E18 (sikkert skiltet mot Drammen). Da kommer du innover mot Oslo på Mosseveien (langs vannet/Oslofjorden). Bare følg trafikken gjennom veiarbeidsområdet på Sørenga (før den nye operaen) og kjør ned i Festningstunnelen. Fortsatt skiltet mot Drammen. Nede i Festningstunnelen tar du av mot sentrum V. I første lyskryss tar du til venstre (men ligg i midterste felt inn i lyskrysset). Fortsett rett frem gjennom rundkjøringen ved den amerikanske ambassaden og videre rett på i Parkveien (bak Slottet). I to tette lyskryss tar du til venstre etter midtrabatten. Da kjører du oppover Hegdehaugsveien som går over i Bogstadveien og som fører deg frem til Majorstukrysset. Hilsen Lille meg
Cuba Skrevet 14. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2006 Takk! I følge den linken jeg fikk skulle jeg ta "Trondheimsveien".. Men er det best å ta Mosseveien? Fin beskrivelse i allefall
Amalie_85 Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Den velger den raskeste veien vil jeg tro.
Gjest HB Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Med Trondheimsveien regner jeg med at du skulle fortsette på E6 etter Tusenfryd, ta av fra Ring 3 i Sinsenkrysset og fortsette på Ring 2 til Majorstua. Ikke sant? Det er vel egentlig like greit å kjøre den veien, faktisk litt bedre siden du slipper veiarbeidet på Sørenga. Det er riktignok litt veiarbeid ved Økern på Ring 3 også, men det er ikke mye til hinder. Hvilken vei du skal velge kommer jo også litt an på tidspunktet du skal kjøre i forhold til rushtrafikken. Hilsen Lille meg
Gjest baby-E Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Når jeg bodde i nærheten av majorstuen kjørte jeg trondheimsveien. kjørte fra fredrikstad.
Gjest HB Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 Jeg gjorde et søk på Visveg på siden til Vegvesenet. Der fikk jeg opp forslag langs Mosseveien, men den foreslo å svinge av på Bispelokket (ved Oslo S) og ta Ring 1 og Wergelandsveien før du kom inn i Hegdehaugsveien. Selv da jeg prøvde å "tvangsstyre" den via Sinsenkrysset, anbefalte den Mosseveien. På kartet ser det ut som om det er omtrent like langt på begge alternativene, så det kommer nesten an på hvilken vei du føler for å kjøre og tidspunktet for når du skal kjøre. Hilsen Lille meg
Cuba Skrevet 14. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2006 Den foreslo å kjøre av ved Tusenfryd og mot Trondheim og så videre mot trondheim. Deretter Ring 3.. Skal være der kl. seks på ettermiddagen.. Hvor lenge varer rushen ca da? Hvor lang tid ville dere beregnet fra Sarpsborg?
Gjest HB Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 På ettermiddagen kjører du mot køen, så det er ikke noe problem samme hvilken vei du velger. Så sant det ikke skjer noe spesielt i trafikken. Det hører du evt. på radioen. Trafikken begynner å roe seg etter fem. Regner du halvannen time fra Sarpsborg har du sånn passe god tid. Holde normal fartsgrense og tid til å finne veien. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #13 Skrevet 14. august 2006 Kjør E6 innover mot Oslo. Ved Tusenfryd holder du venstre felt slik at du fortsetter på E18 (sikkert skiltet mot Drammen). Da kommer du innover mot Oslo på Mosseveien (langs vannet/Oslofjorden). Bare følg trafikken gjennom veiarbeidsområdet på Sørenga (før den nye operaen) og kjør ned i Festningstunnelen. Fortsatt skiltet mot Drammen. Nede i Festningstunnelen tar du av mot sentrum V. I første lyskryss tar du til venstre (men ligg i midterste felt inn i lyskrysset). Fortsett rett frem gjennom rundkjøringen ved den amerikanske ambassaden og videre rett på i Parkveien (bak Slottet). I to tette lyskryss tar du til venstre etter midtrabatten. Da kjører du oppover Hegdehaugsveien som går over i Bogstadveien og som fører deg frem til Majorstukrysset. Hilsen Lille meg ← Dette er den beste forklaringen faktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå