Krista83 Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Jeg bakte kjeks i går, og så lurer jeg i grunn på hva er den beste måten å oppbevare disse på. Skal kjeks også fryses? Jeg la dem i plastposer jeg... Hm Lurer på hvordan de smaker nå. Det var forresten arkanas daim kjeks, og dce er til å anbefale!
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Jeg oppbevarer dem i en tett boks! Holder seg kjempefint! Og ja, de kjeksene var gode..
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Hvor finner jeg den oppskriften??? Og jeg oppbevarer kjeks i en slik kakeboks som jeg bruker til julebaksten, en slikk metallboks/blekkboks.
Arkana Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Jeg har en fin kjekskrukke (cookie jar, høres så mye bedre ut) stående på benken. Den har helt tett lokk og er fin til å oppbevare kjeks. Jeg har ikke prøvd å fryse disse kjeksene, men jeg mener det skulle gå helt fint. Og til gjest som ville ha oppskriften: Daim Butter Cookies (48 stk) 5 daimsjokolader 300 g hvetemel 5 ss sukker 2 ts vaniljesukker 100 g brunt sukker 200 g smør 4 ss kaldt vann 1 ts natron Pisk sammen smør og begge sukkerartene, rør vann og Daim i. Bland mel med vaniljesukker og natron og vend det inn i smørblandingen. Legg deigen på et bord og del den i to, trill hver del til en ca 40 cm lang pølse og del hver pølse i ca 24 skiver. Legges på bakeplate kledd med bakepapir, trykkes litt flatere og stekes ved 250° i 4-6 minutter. Pyntes evt. med tynne sikksakkstriper med smeltet sjokolade. Du kan også variere smakstilsetningen. Jeg har brukt f.eks. hakkede macadamianøtter og hakket mørk sjokolade istedet for daim, veldig godt det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå