Gå til innhold

Spørsmål om spiral..!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det blir for mye for meg med hormonene i p-piller, så jeg må finne et annet prevansjonsmiddel... Jeg er i et fast forhold, har holdt sammen i to år, så kondom kan bli litt strevsomt og ikke så moro....

Derfor lurer jeg, disse spiralene man stapper oppi seg, er det hormonpåvirkende?

Eller er det noe annet jeg kan bruke som ikke er så "hormont"...??

-hjelp?-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Du kan få spiral både med og uten hormoner.

Annet prev.middel uten hormoner er pessar, ca like strevsomt som kondom. Ellers finnes det eggløsningstestere på både temp og urin, også strevsomt når det brukes som prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med p-ringen?

Det er noen tråder om den her inne som du kan lese på.

www.nuvaring.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral uten hormoner gjør at du blør ganske mye under mensen. Dette problemet slipper du med hormonspiral. Det kan jo hende du kan bruke en slik, for hormonene virker mer "lokalt" enn ved bruk av p-piller, og så vidt jeg vet er det mye mindre av dem. Spiral passer aller best for dem som har fått barn.

Hva med å snakke med en lege om dette? Prevensjonsveiledning? Da får du info som er tilpasset deg og dine behov. Ellers finnes det jo mye stoff om dette på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vanlig kobberspiral, dvs uten hormoner. Jeg blødde litt mer enn vanlig til å begynne med, men etter en stund normaliserte dette seg og jeg har ikke mer plager enn jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Prøv kobberspiral, det fungerer iallfall helt supert for meg.

Du kommer antakelig til å blø litt mer, iallefall de første dagene, men ikke så mye at det er plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...