Gjest Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Til helgen tenkte jeg at jeg skulle stelle i stand en litt ordentlige middag til en god venn av meg.. Altså da med god mat, godt drikke og god dessert.. Men jeg har absolutt null peiling når det gjelder vin og lurte derfor på om noen hadde noen gode ideer til hva slags vin som måtte passe til en gryterett.. Sånn som man kjøper i poser i butikken, med pastahjul og kjøttdeig i tillegg.. Veldig fint om dere kommer med noen forslag!!
gard Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Hei Jeg synes det er best når ting er hjemmelaget. Så kanskje du bør slå til å lage noe fra scratch Her har du en oppskrift på lasagne som er veldig god og ikke så vanskelig å lage: http://www.gardkarlsen.com/forum/viewtopic.php?t=55 Når det gjelder vin så er det alltid vanskelig fordi det avhenger helt av smaken. Jeg synes Chianti viner er gode og jeg har prøvd "Castello di Farnetella Chianti" flere ganger og jeg synes den er veldig god.
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Jeg er veldig glad i chilenske viner til sånn mat, f.eks Molina. Bains Way er en god Sør-Afrikansk vin.
Gjest Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Jeg skulle gjerne lagd noe fra starten av, men jeg har veldig liten tid på meg fra jeg kommer hjem til han kommer, og siden det er hos han jeg skal være den helga blir det nok litt rart om jeg ber han ikke komme hjem fordi jeg må lage ferdig maten hehe..
gard Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Hei Med litt planlegging kan det meste gjøres raskt. Når det gjelder lasagne kan f.eks. kjøttsausen lages dagen før og oppbevares i kjøleskap :-) Men dersom du vil ha en god gryterett fra pose kan jeg anbefale Toros risotto (med steinsopp). Jeg synes at den er ganske god...server med litt salat til og hvitløksbrød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå