Angus Skrevet 6. januar 2003 #1 Del Skrevet 6. januar 2003 er dere norske (såkalte moderne) kvinner i ferd med å gå inn (eller ned) i historien som menneskelig søppel ? Jeg må spørre om dette og om dere reflekterer noe særlig over dere selv. Jeg har observert dere i en del år og lest en god del av det som skrives her på KG. Det virker som de siste to-tre generasjoner av dere ikke er riktig "gode". Dere oppfører dere mer eller mindre som dyr som ikke har noe mål eller mening og har en moral som frastøter mange. Dette gjelder langt fra alle men en faretruende stor del av dere. Jeg og andre menn har vanskelig for å se på dere som en fremtidig mor og hustru. Dere er sannelig ikke noen samfunstøtter. Dere river ned og demoraliserer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 6. januar 2003 #2 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg og andre menn har vanskelig for å se på dere som en fremtidig mor og hustru. Og mannfolk med meninger som deg er med på å bidra til at kvinnfolkene i dette landet heller velger å bo alene sammen med Samuraien sin, fremfor å bo sammen med idioter av noen mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. januar 2003 #3 Del Skrevet 6. januar 2003 Det virker som de siste to-tre generasjoner av dere ikke er riktig "gode". Dere oppfører dere mer eller mindre som dyr som ikke har noe mål eller mening og har en moral som frastøter mange. Hva er en "god kvinne" Angus- er det en som legger sine egne drømmer og visjoner i en kiste for så og ofre seg for mann og barn? Er det en kvinne uten utdannelse, en kvinne som aldri kan gå ut og ha det hyggelig sammen med venninner fordi det av deg ville kunne tolkes som utroskap? Hva er en "god kvinne"? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 6. januar 2003 #4 Del Skrevet 6. januar 2003 Noe sier meg at du har observert kvinnene på god avstand, Angus dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 6. januar 2003 #5 Del Skrevet 6. januar 2003 Angus (Young? hehe...): Dette er det mest latterlige, mest idiotiske og mest ureflekterte og innholdsløse innlegget jeg noensinne har lest her inne. Kristian: Jeg må si meg veldig enig i deg -dersom dette (les: Angus) er verden -da bør jeg kjøpe meg en Samurai. Milla kjære: For en gangs skyld er vi enige... Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 6. januar 2003 #6 Del Skrevet 6. januar 2003 Det kan jo hende Agnus har rett, da?! Hallo, hos mange av oss her inne henger moralen ganske løst, det er jo ikke til å legge skjul på. Men dette gjelder imidlertid ikke bare kvinner. Menn er også utro, menn drikker seg også drita og puler i fylla, menn gir også faen i skolegang, utdannelse og gamle damer på bussen. Samfunnet er på vei nedenom og hjem, de som ikke har forstått det, har gått glipp av noe stort. Trist, men sant. Selvfølgelig har det også foregått en viss positiv utvikling i løpet av de siste tohundre årene, på noen områder. Men i det store og hele, ser vi alle hvor det bærer hen. Om femhundre år har teknologien tatt over verden.... Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2003 #7 Del Skrevet 6. januar 2003 her var det jo mye konkret å gripe fatt i. historisk fakultet gasser seg nok i denne empirien. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 6. januar 2003 #8 Del Skrevet 6. januar 2003 Og så var vi i gang igjen :o .........kvinner er jo fæle greier da ...huff .....ja hold dere for all del langt vekke fra oss angus ......(.ja ...fra kg også for den saks skyld ... :-? ) Til deg Kristian : Bra sagt Sukk .... Virgo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 6. januar 2003 #9 Del Skrevet 6. januar 2003 Og dersom teknologien tar over verden, og dersom dette er verdens undergang -da er iallfall ikke dette kvinnenes skyld!! Dessuten: Om vi knuller noen gutter her og der -hva fan har det med moral å gjøre? Selv har jeg i aller høyeste grad mine moralske verdier intakte (Come on! Jeg bruker tilogmed tøybind!!). Men jeg er kåt. Og single. End of discussion. Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 6. januar 2003 #10 Del Skrevet 6. januar 2003 Hehe Kristian, du Kristian. *smask* Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angus Skrevet 6. januar 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 6. januar 2003 Det kan jo hende Agnus har rett, da?! Hallo, hos mange av oss her inne henger moralen ganske løst, det er jo ikke til å legge skjul på. Kid-a du sier noe der jeg er forøvrig ikke noe tilhenger av likestilling. Likestillingen har ført lite godt med seg. Det går ikke ann å likestille menn og kvinner. De er og har forskjellige roller fra naturens side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 6. januar 2003 #12 Del Skrevet 6. januar 2003 Hva er en "god kvinne" Angus- er det en som legger sine egne drømmer og visjoner i en kiste for så og ofre seg for mann og barn? Er det en kvinne uten utdannelse, en kvinne som aldri kan gå ut og ha det hyggelig sammen med venninner fordi det av deg ville kunne tolkes som utroskap? Hei Milla! Hva med å være en smule konstruktiv her, istedenfor å ironisere over Angus' harde linje og svare med samme mynt? Du oppnår ikke mye ved å polarisere diskusjonen på denne måten. Jeg vet ikke hva Angus mener, men jeg kan kort si deg noe om hva jeg legger i begrepet "en god kvinne": Hun er sterk og selvstendig, intelligent og selvsikker. Hun har konkrete planer om hva hun vil oppnå med livet sitt, og hun søker etter beste evne å vokse som medmenneske. Hun er kjælen og kosete, glad i sex og glad i god mat - såvel selvlaget som ferdig tilbredet. Hun lytter til meg når jeg trenger det, og hun "låner meg litt dyne og en arm" når jeg kryper inntil henne om kvelden. Hun er sjarmerende og søt, elsker å le, har humor og elsker å få andre til å le. Hun har nærkontakt med sin egen substans, hvilket tilsier at hun har tenkt en og annen tanke om sin væren her på jorden. Hun er en diskusjonspartner som man kan bryne seg på, men som ikke står standhaftig på sitt dersom jeg har noe fornuftig å komme med. Hun er der for sine venner og sin familie, og hun tar oppmerksomt kontakt med dem som ikke har latt høre fra seg på en stund. Hun er meg fullstendig trofast, og hun har en absolutt og ufravikelig forståelse av grensegangen mellom flørt og utroskap. Hun gir av seg selv til sine omgivelser, men aller mest gir hun til meg. Dette er en god kvinne. Kanskje befinner hun seg rett og slett i skjæringspunktet mellom Angus' og Millas meningsløse ordkløveri. Mvh L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angus Skrevet 6. januar 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 6. januar 2003 innlegget til kristian er et såkalt klassisk "støtter damene her i håp om å få meg fitte" Slike menn opptrer i blant som beskyttere, men motivet er kanskje ikke like edelt - eller hva ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2003 #14 Del Skrevet 6. januar 2003 Vi liker Kristian vi... (ikke sant jenter?) Han trenger nemlig ikke å finne opp meninger for å provosere! Om han har edle motiver eller ikke gir vi vel stort sett blaffen i tror jeg. Nett-fi##e er vel kanskje ikke noe man higer etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. januar 2003 #15 Del Skrevet 6. januar 2003 Du oppnår ikke mye ved å polarisere diskusjonen på denne måten. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner hva Angus mener med en god kvinne. I hans verden er en kvinne som lever sitt eget liv en moral-løs og simpel "hore" (menn som Angus elsker det ordet). Dere oppfører dere mer eller mindre som dyr som ikke har noe mål eller mening Mål & Mening i følge Angus= ekteskap, ikke jobb og minst 5 barn! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 6. januar 2003 #16 Del Skrevet 6. januar 2003 Og dersom teknologien tar over verden, og dersom dette er verdens undergang -da er iallfall ikke dette kvinnenes skyld!! Det har ikke jeg sagt-- men kanskje noen andre gjorde det??? Dessuten: Om vi knuller noen gutter her og der -hva fan har det med moral å gjøre? Dersom du har mann og barn og puler "noen gutter her og der", synes iallfall jeg at det har noe med moral å gjøre. Det er ok at du er kåt og singel, og velger å pule hvermannsen når du er på byen. Men hadde du hatt gubbe som satt uvitende hjemme og ventet, hadde det etter min mening vært særdeles umoralsk. Ha en fortsatt fin dag! Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angus Skrevet 6. januar 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 6. januar 2003 igjen er spørsmålet: går dere ned i historien som menneskelig søppel ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. januar 2003 #18 Del Skrevet 6. januar 2003 igjen er spørsmålet: går dere ned i historien som menneskelig søppel ? Det er det ingen som gjør! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 6. januar 2003 #19 Del Skrevet 6. januar 2003 igjen er spørsmålet: går dere ned i historien som menneskelig søppel ? Nei, Angus. Spørsmålet er heller om vi, kvinner som menn, går ned i historien som menneskelig søppel. Jeg tror svaret for de aller fleste av oss, og etterhvert hele vesten... til slutt menneskeheten som art, er ja. Vi ødelegger oss selv. --------- Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 6. januar 2003 #20 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner hva Angus mener med en god kvinne. I hans verden er en kvinne som lever sitt eget liv en moral-løs og simpel "hore" (menn som Angus elsker det ordet). Hei igjen! Så hvorfor spørre ham, da, dersom du alt "vet" hva slags kvinner han foretrekker? Jeg og andre menn har vanskelig for å se på dere som en fremtidig mor og hustru. Dere er sannelig ikke noen samfunstøtter. Dere river ned og demoraliserer. Nå inspireres jeg ikke akkurat av Angus' lettvinte omgang med språket, og jeg vil kanskje ikke umiddelbart ile ham til unnsetning ved å kararakterisere ham som et kupp for en eventuelt fremtidig kone. Men han berører faktisk noe som opptar norske menn i dag, nemlig den veldige moralendringen vi synes å kunne observere blant våre landskvinner i sin alminnelighet. Der hvor du ser møkk, kjære Milla, håper jeg du kan ta deg tid til å skrape litt og sjekke gresset som gror under ekskrementene. Mvh L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg