Majabeth Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Har avtalt med ei jeg kjenner at hun skal sy kjole til meg. Men jeg har jo veldig lyst å dra rundt for å prøve litt kjoler på hos forhandler. Føler at det kanskje ikke blir helt godtatt at man bare skal prøve- og ikke kjøpe. Er det andre som har gjort seg noen erfaringer på dette?
Chiquita Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 De du prøver hos vet jo ikke at du ikke har tenkt å kjøpe. Bare si at du er i tvil det, og ev kommer tilbake til dem når du har bestemt deg
Pasha Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 er vel bare å si at du ønsker å prøve, men ikke nevne at du ikke skal kjøpe. De færreste kjøper vel etter kun et besøk i butikken uannsett så
Gjest beekeeper Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Hehe, tenkte ut fra overskriften at du ikke skulle gifte deg men bare hadde tenkt å dra rundt og prøve kjoler for moro skyld! Men du kan nok godt prøve kjoler ja, du trenger jo ikke å nevne at du ikke skal kjøpe -en liten hvit løgn må jo gå an..
Majabeth Skrevet 13. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2006 Må man bestille time før man drar og prøver, eller er det bare å droppe innom?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Jeg hadde tenkt å kjøpe kjole på nett men dro likevel to stedet for å prøve. Tror det er ganske vanlig at man prøver i flere salonger før man bestemmer seg så jeg tror ikke det er noe rart om du ikke kjøper der du er. Om du må bestille time kommer ann på salongen. I Oslo må man oftest det mens i Østfold feks sa de at jeg bare skulle komme. Ring salongen du skal til å hør hva slags policy de har *Emma*
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Noen steder må man bestille, andre kan man droppe innom. Jeghar tenkt til å gjøre akkurat det samme som deg, prøve litt rundt, og få sydd en egen. Er jo greit å prøve litt på forhånd... Man trenger jo ikke nevne akkurat dèt heller.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Bare vær obs på at du kanskje ikke får lov til å ta bilde av deg i de ulike kjolene. (de har nok opplevd endel som prøver og tar drøssevis av bilder også gir bildene til en sydame etterpå.) Men hvis du finner en du liker veldig godt kan du jo passe på å få med deg merket og kanskje navnet også sånn at du kan finne bilder på nett *Emma*
Majabeth Skrevet 14. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2006 Det er ikke aktuelt å begynne "shoppinga" før utpå nyåret, men nå vet jeg hvertfall at jeg kan gjøre som jeg hadde tenkt uten dårlig samvittighet Takker for det!
Kykkelikokos Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Jeg var i 3 salonger før jeg fant kjolen jeg ønsket. Tror ikke noen vil se rart på deg. De spør deg kanskje om når du skal gifte deg, men reagerer nok ikke over at du ikke kjøper kjolen ved første besøk. Det er trossalt ganske mye penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå