Gå til innhold

Nyansatt, hvordan føles det?

Gjest Ny i jobben

Anbefalte innlegg

Gjest Ny i jobben

Hvordan har dere følt dere de første ukene i ny jobb?

Jeg føler meg som en liten unge, usikker, lei meg, redd for å ikke klare noe og lengter bare hjem til den trygge gode senga mi. Føler meg som en dust.

Men denne gangen vet jeg at jeg ikke blir værende her lenge. Det er bare et mellomstopp før jobben med stor J dukker opp. Det er to på jobben jeg ikke liker helt. Første møte var bare helt kræsj. Vedkommende var sur og gretten, og har vært det de siste dagene også. Iallefall føler jeg det sånn. Resten av staben er ok, men jeg kjenner jeg ikke vil være der for lenge.

Men til jeg finner ny jobb, må jeg bare "holde ut". :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid enkelt å begynne i ny jobb, men det har mye å si med egen innstilling også. Om det er innstillingen din å "holde ut" tror jeg du får problemer med å trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være spent, nysgjerrig, aktiv, positiv og stille masse spørsmål. Og dempe forventningene til meg selv. Jeg vet jo at jeg kommer inn i det, men ingen (inkl. meg selv) forventer at jeg kan jobben etter to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er gøy å være ny i jobben!!! Prøver selvf å være aktiv, nysgjerrig og positiv,men det er ikke til å unngå at man av og til føler seg dum som et brød fordi man må spørre om alt. I tillegg har jeg prestasjonsangts fordi jeg føler at jeg må bevise at de gjorde rett ved å ansette meg!! Akkurat nå gleder jeg meg til å få litt mer rutine, og inntil da prøver jeg å overbevise meg selv om at de fleste har forståelse for at man må spørre mye i starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gjest over her.

Og når man ikke får tilstrekkelig med opplæring heller, og ikke omvisning. Da føler man seg iallefall teit.

Ikke kjekt å være ny i jobben nei. Men alt går seg jo som regel til. Man må bare gjøre det beste utav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...