Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Hvorfor må de bli syke når eiern er borte Kjenner jo ikke dyret godt nok til å skjønne hva som er i veien. Skjønner jo såpass at den hadde vondt i maven. Men hvorfor...? Har den satt fast noe i maven? den spiser ALT den kommer over. Har den spist noe den ikke burde? i tilfelle hva? Hvor lenge kan man vente før det er fare på ferde og veterinær burde oppsøkes? Sjekker tannkjøttet, øynene, klemmer på maven og haler & drar i skinnet på den for å sjekke at den ikke er dehyrdrert eller blir andre skumle forvandlinger på den. Hunden ser på meg som om jeg er gal. Nei, dette var ikke moro i det hele tatt. Selv om den er kjempesøt, og til og med begynner å bli snill. Vil ikke passe andres dyr mer De skremmer vettet av meg. Og det er 2 uker igjen før eiern kommer hjem. *sukk*
Gjest Hilde79 Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Dra innom dyrelegen hvis du er vettskremt da.... Skjønner godt at du er usikker! Ansvaret for et liv er stort. Har du snakket med eierne? Tror jeg ville ringt dem, og hørt hvordan allmenntilstanden er til vanlig. Kanskje han rett og slett bare har en ømfintlig mage, og at han har fått i seg noe uvant. Lykke til, håper alt ordner seg! Skriv hvordan det går da.
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Uff, for en ekkel situasjon! Kan du ikke få tak i eierne og spørre hva de vil du skal gjøre, kanskje de har erfaring med tilstanden og vet hva som er galt?
Viviwoom Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Noen hunder har en liten tendens til å putte ting i kjeften, selv om det kanksje ikke nødvendigvis var ment for å spises Også får de vondt i magen. Det er som regel ikke noe å bekymre seg for. Iallefall ikke så lenge den får i seg drikke. Dersom det står på i over et døgn, kan det være lurt å kontakte dyrlege. Som regel får man beskjed om at hunden skal faste i 24 timer for så å gå på en diett av fiskeboller og ris eller potetmos i en ukes tid.
Kykkelikokos Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Hadde hunden noen spesielle symptomer på at den var syk? Kanskje den bare savnet eieren sin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå