Gå til innhold

Teltur og fisking

Fremhevede innlegg

Gjest lillimillie
Skrevet

Hei. :)

Tenkte jeg skulle ta med guttene mine (11 og 12 år) på telttur ved et vann hvor det er fine fiskemuligheter. Det kan gjerne være noen fine fjell i nærheten slik at man kan få gått seg en fjelltur også. Bør ikke være så mange timers kjøring fra Oslo området. Har hørt at Femundmarka skal være veldig fin. Dette er ikke noe vi gjør ofte, faktisk vil det bli første gang -jammen på tide... Har kommet frem til at guttene har godt av litt naturopplevelser i Norge og ikke bare cherter turer hit og dit... Også det store spørsmålen, noen som har gjort det samme og som har gode tips å komme med. Det er jo masse info på nettet,men vanskelig å sortere hvor det er best å dra. Håper på mange svar. På forhånd tusen takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis av meg gjorde dette for en liten stund siden med sønnene sine! De var helt i hundre etterpå! :)

Han leide kanoer på ett sted som het Bøkevangen, og padlet i Kornsjøen. Det er like utenfor Halden, mot Sverige.

Lykke til!

Skrevet

Nordmarka er jo veldig flott, spesielt de delene som ligger litt unna selve hovedstaden. De største fjelltoppene finnes kanskje ikke her, men det er utrolig mange andre muligheter i dette området, f.eks sykling, fisking, padling osv.

Hvis du vil lengre vekk, er det jo f.eks en mulighet å "bestige" Gaustadtoppen? Norefjellområdet er jo også et alternativ, flott også om sommeren.

Femundsmarka er fantastisk, trolsk og veldig spesiell, men det er jo ikke så mange fjelltopper der akkurat. Men nyydelig med båttur på Femunden da :)

Gå inn og se på DNTs hjemmesider, der finner du mange tips.

Skrevet (endret)

Femunden er utrolig flott, et sted jeg aldri blir lei av. Ser noe nytt hver gang jeg er der :) Men hvis dere drar dit på telttur skal dere være obs på at det kan regne der... mye .

Endret av Tocogo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...