Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Vi skal ha litt frukt framme ettr kirken, mens vi tar bilder. Kan vi sjære opp det som skal bli skjært opp kvelden i forveien? Blir vel ananas, melon og kiwi tenker jeg. Skal ha druer og jordbær i tillegg, men det skal jo ikke deles opp da... Går det greit tror dere? Hvis vi dekker med plast og setter på kjøla?
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Jeg ville ikke gjort det. Oppskjært frukt (og særlig melon og ananas) kan få litt hinne og bli tørre når det blir stående lenge. Jeg har erfart at oppskjært ananas ikke er like frisk dagen etter når den har stått i kjøleskap med plast over. Hvis de er usikker så kan du jo teste det ut på forhånd.
Flugelhorn Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Vet det går med noen frukter å legge de i en bolle vann med ett par dråper sitronsaft oppi, da holder de seg bedre, men tror kansje det funker best på epler og andre "faste" frukter
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Jeg har alltid ananas og melon oppskjært i en boks med tett lokk. Holder seg fint noen dager det. Men tror nok tingen er å ha det i tett boks. Isbokser er genialt.
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Mor og far hadde det i sitt sølvbryllup i fjor; jordbær, melon, epler osv. Skar det opp samme dag
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 ok, da tror jeg vi legger det i en tett boks. det blir jo ikke så galt da. Får ikke til å skjære det samme dag tror jeg.
Maja_83 Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Jeg har erfaring med at frukter som ananas og melon faktisk holder seg helt fint om man kutter de opp og legger de på fat med plastfolie over dagen i forveien. Så smak og behag
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 nei du - d må skjæres opp kort tid før d skal spises. Har dere noe serveringshjelp som skal hjelpe med maten og servering av drikke mens dere er hos fotograf? kanskje en av de kan komme tidliger og legge opp frukten mens dee er i kirken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå