Scorpina Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Hm, muligens dette skal ligge under bryllup men det handler jo også om relasjoner i så måte. Ok - er det feil plassering kan man vel bare endre det.... Cluet er altså; fredags ettermiddag er jeg på et kjøpesenter for å handle og slikt. Møter plutselig på en tidligere arbeidskollega og vi prater litt. Spør hvordan det går med henne og sånn "jo, jeg skal gifte meg i morgen", svarer hun. Før hun så "klasker" seg på pannen og utrbryter "ohhh, jeg skulle jo sendt dere invitasjon. Ja, dere er velkommen til kaffe i morgen klokka 2000 på xxx-festlokale. Ja, gavelisten er lagt ut ved xxxx-butikk". Jeg blir stående og måpe litt før jeg får kvekka fram et "åh..?" Altså, denne damen er søstra til en kamerat av min mann. Denne dama har jeg som nevt jobbet tidligere ilag med. Hun skal gifte seg (er gift nå da) med en kamerat av mitt søskenbarn. Altså, vi kjenner til hverandre men vi har INGENTING kontakt sånn sosialt utover det at vi kjenner til hverandre. Jeg ble bare litt himmelfallen og tankene sveipa dithen mot "hun inviterer oss (meg og min mann da) til bryllup fordi hun støtte bort i meg og ville ikke føle seg forlegen ved å ha glemt oss....og "stress-inviterer oss". Jeg spurte henne bl.a hvor mange som kom "åh, rundt 40 til middag og ca 40 til kaffe". -Vel, jeg må høre med gubben min om vi har lagt noen planer først.... Vel hjemme sier jeg hvem jeg møtte på og hva som skjedde. "Hm....vel, jeg har ikke lyst å gå i det bryllupet jeg. Høres ut som vi ble invitert av "skyldfølelse". Noen timer senere får jeg også sms fra en venninne som sier "klar med grillen??" Viser seg at vi HADDE avtalt grilling med venninne og hennes mann, også hadde jeg glemt det. Bryllupet gikk vi altså IKKE i! Det "festlige" i hele opplegget er at jeg i DAG får sms fra "bruden" (vi har ALDRI (!!) sms'et med hverandre før) med følgende beskjed "fikk nr ditt av T. (søskenbarnet mitt) Hvorfor kom dere ikke? Venta på dere! Hadde det flott i går. Send sms da " Igjen ble jeg sittende å måpe litt på mobilen.... Hvordan ville DERE svar en slik sms??? (har ikke svart henne nei)
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 hmm...enig med deg at dette var litt merkelig ja....du får skrive det på kontoen for "jeg er så lykkelig og ønsker å inkludere absolutt alle på denne viktige dagen i mitt liv" Send en sms tilbake med gratulasjoner og ikke tenk mer på det. Også kan dere jo tenke at, vi må være ganske OK folk, siden til og med de vi ikke kjenner (så godt) ønsker at vi skal være tilstede
Gjest en gjest Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Hva med å skrive ærlig at du ble litt "paff" av invitasjonen hennes, at den kom litt brått på og dagen rett før. Dere hadde allerede lagt planer (med et annet par), og at dere fant ut at det ble feil å avlyse planene. Selv om et bryllup ikke skjer så ofte, så ble invitasjoen litt brå. Ønske dem lykke til med ekteskap og vær glad for at de hadde det flott på dagen sin!
Scorpina Skrevet 13. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2006 Hehe gjest - ja jeg viste sms'en til mannen min og han sa noen lignende. Skjønt, han ville nok EGENTLIG ikke svart på den overhodet, men jeg er "oppdratt til å være hyggelig"....og synes jeg bør svare. Nuvel, vi hadde jo gjester her i går, en avtale jeg hadde glemt så.....jatta jatta... Kan skylde på min presenilisme Og dessuten, jeg sa jo "jeg må høre med mannen min"....
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 skriv "så flott at bryllupet var vellykket! Gratulerer så mye, det var synd vi hadde planer men sånn blir det med kort varsel! Ha en fin bryllupsreise, mvh ****"
Scorpina Skrevet 13. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2006 Godt forslag. Sms med svar noe a la det er sendt...
monja Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 skriv "så flott at bryllupet var vellykket! Gratulerer så mye, det var synd vi hadde planer men sånn blir det med kort varsel! Ha en fin bryllupsreise, mvh ****" ← Ja, det var et godt forslag. Forøvrig synes jeg jo hele greia høres litt merkelig ut. Fikk og feelingen av at det var gjort av dårlig samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Ja, dere er velkommen til kaffe i morgen klokka 2000 på xxx-festlokale. Ja, gavelisten er lagt ut ved xxxx-butikk".← Er da åpenbart hva hun forsøkte å oppnå. Hun visste vel at dere nok ikke kom pga kort varsel, men håpet vel at dere kjøpte en presang. Jævla simpelt menneske spør du meg.
Scorpina Skrevet 13. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2006 Tja ha....simpel? Hm....velger å gi folk litt mer kredit enn som så, men jeg fikk som sagt litt "skeptiske" tanker når hun også sa "...vi ønsker oss masse penger. Trenger det til å pusse opp huset og ja, vi ønsker oss middagsservice som er lagt ut ved xxx-butikken" Nuvel, har ikke fått svar fra henne - og det er like greit!
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Jeg er helt sjokka jeg. Man stress-inviterer jo ikke bare slik. Har mer på følelsen at det lå ønske om gave bak og ikke noe "dårlig savittighet". Ja, ja så lenge dere i utgangspunktet ikke har noe særlig kontakt, så har du i alle fall ikke mistet noe på å ikke gå!
Gjest Gjest1 Skrevet 13. august 2006 #11 Skrevet 13. august 2006 Tja ha....simpel? Hm....velger å gi folk litt mer kredit enn som så, men jeg fikk som sagt litt "skeptiske" tanker når hun også sa "...vi ønsker oss masse penger. Trenger det til å pusse opp huset og ja, vi ønsker oss middagsservice som er lagt ut ved xxx-butikken" Nuvel, har ikke fått svar fra henne - og det er like greit! ← Folk er rare. Aldri i livet om jeg hadde gått eller gjort noe mer ut av en sånn invitasjon. Jeg synes rett og slett det er frekt.
Gjest Bellatrix Skrevet 13. august 2006 #12 Skrevet 13. august 2006 Hadde hun bare invitert uten å snakke om gavelisten og sånn så hadde det muligens vært ok ettersom det likevel kom mange til kaffen. Sånn som det var høres det helt villt ut.
Scorpina Skrevet 13. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2006 .Ja, ja så lenge dere i utgangspunktet ikke har noe særlig kontakt, så har du i alle fall ikke mistet noe på å ikke gå! ← Enig med du!!! Jeg treffer henne litt dann og vann i byen, på kjøpesenter og sånn..men ikke noe mer utover det.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #14 Skrevet 13. august 2006 Enig med du!!! Jeg treffer henne litt dann og vann i byen, på kjøpesenter og sånn..men ikke noe mer utover det. ← neste gang du møter henne må du dulte henne vennlig i siden og spørre om hun fikk alt hun trengte fra kaffegjestene sine -hilsen hun med tekstmeldingforslaget
Scorpina Skrevet 13. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2006 det var et STEIKE godt forslag gjest 20.30!!!!! Hohoho....det skal jeg pinadø gjøre ...hehehe..hehe...
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #16 Skrevet 13. august 2006 :bukke: Takker og bukker, da har jeg gitt deg TO gode forslag til "ho ho la meg utnytte folk så jeg får mer penger til huset ho ho jeg har ikke sosial intelligens"-venninna di
Scorpina Skrevet 13. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 13. august 2006 ----hvis dette fortsetter må jo du snart begynne å ta konsulenthonorar
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #18 Skrevet 13. august 2006 ja for all del, bare hent frem igjen denne tråden når du møter henne igjen du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå