Gjest Trolletrine Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Skal for første gang ha lille pus på pensjonat,og bare lurer på om noen har erfaringer med det?Vet at de overlever,men hvordan går det med de ellers?Gruer meg MASSE til 19 dager uten pus,og han må jo tro at jeg har forlatt han,eller noe Er bare jeg som er overbeskyttende,men likevel...
Arkana Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Jeg synes også det var ganske fælt å overlate pusen vår på pensjonat. Siden det ikke er noen godkjente kattepensjonat i Oslo må man litt utenfor. Det første vi prøvde var forferdelig og vi brukte det aldri igjen. Så prøvde vi Standal og det er det eneste pensjonatet vi har brukt siden. Etter 2-3 opphold der kunne vi se at katten faktisk trivdes der. De tar så godt vare på henne, hun får akkurat den maten hun er vant til, og masse kos og stell. Hun er selvsagt ekstra kosete de første dagene etter at hun har vært der, men vi vet at hun har det godt på pensjonatet. Heldigvis har vi nå en supersnill nabo som passer henne når vi er på ferie (og vi passer hennes katt), så vi har ikke brukt kattepensjonat på et par år.
Scorpina Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Du er ikke alene om å få masse skyldfølelse når du leverer fra deg pusekatten.... Been there done that! Men, det pensjonatet som vi bruker er bare SÅÅ utrolig bra! Herremin altså. Alle kattene får eget "rom" med liten lufteveranda og ved siden av verandaen er det trapp ned til en DIGER (2 mål) inngjerda hage med trær for å klatre i, masse gress kattene kan spise på og stort sett. Idylliske forhold! Koster bare 90,- pr døgn inkl mat og greiing!! Første gangen jeg leverte prinsen fra meg så følte jeg at han så anklagende på meg "GJØR du virkelig dette med snille MEG? Forlaaaater du meg???" Hehe....tror det helst er min fantasi som mente han "sa" dette da For når jeg henta han 2 uker etterpå var han skikkelig happy for å se meg, sjøl om han nok savna noen pusier der som han hadde muligens en liten "romanse" med hehe... Kravet eier av dette "hotellet" har er at kattene er vaksinerte (du må ha med deg vaksinasjonskort) Pusiene må være enten sterilisert eller gå på p-piller og guttene kastrerte. Og, det synes jeg er helt fair - sikkerhet både for deg som eier og dama som driver dette stedet (hun har mange rasekatter som gjester og det ville vel ikke tatt seg ut om en perserpus fødte "blandingskattunger" noen mndr etter....?)
Gjest Trolletrine Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Hehe...godt å høre at jeg ikke er alene om de snurrige tankene mine Tror det er et bra sted pus skal på også,-det er godkjent av fylkesveterinær og Dyrebeskyttelsen,alle kattene har sitt eget 2 etasjers rom med vindu og luftegård,samt at det er alle slags andre dyr på området også(kuer,høns,griser etc)+ storslagen utsikt.(hihi...de to siste punktene er vel strengt tatt ikke noe lille nurket bryr seg så veldig om,da!! )Og han blir også gredd osv.Så materielt sett får han det greit,men LIKEVEL!!!! Men skjønner jo nå at det er ganske vanlig å tenke sånn,så tusen takk for svar!
superlady Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Du er ikke alene om å få masse skyldfølelse når du leverer fra deg pusekatten.... Been there done that! Men, det pensjonatet som vi bruker er bare SÅÅ utrolig bra! Herremin altså. Alle kattene får eget "rom" med liten lufteveranda og ved siden av verandaen er det trapp ned til en DIGER (2 mål) inngjerda hage med trær for å klatre i, masse gress kattene kan spise på og stort sett. Idylliske forhold! Koster bare 90,- pr døgn inkl mat og greiing!! Første gangen jeg leverte prinsen fra meg så følte jeg at han så anklagende på meg "GJØR du virkelig dette med snille MEG? Forlaaaater du meg???" Hehe....tror det helst er min fantasi som mente han "sa" dette da For når jeg henta han 2 uker etterpå var han skikkelig happy for å se meg, sjøl om han nok savna noen pusier der som han hadde muligens en liten "romanse" med hehe... Kravet eier av dette "hotellet" har er at kattene er vaksinerte (du må ha med deg vaksinasjonskort) Pusiene må være enten sterilisert eller gå på p-piller og guttene kastrerte. Og, det synes jeg er helt fair - sikkerhet både for deg som eier og dama som driver dette stedet (hun har mange rasekatter som gjester og det ville vel ikke tatt seg ut om en perserpus fødte "blandingskattunger" noen mndr etter....?) Har vel begrenset håp om å få svar på dette ettersom tråden er så gammel, men jeg ville gjerne visst hvilket pensjonat dette er... Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå