Gå til innhold

2MX og 3BI på Sonans..

Gjest Gjest_bare lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bare lurer_*

Jeg har kommet inn på Sonans Privatgymnas, og skal ta 2MX og 3BI. Jeg er ikke så flink eller så glad i matte, og tror det blir et tøft halvår. Tenkte nemlig å ta matte det første halve året, og så ta 3BI på vårsemesteret...

Men nå lurer jeg på om det ikke er lurest å ta begge på et halvt år, og så heller jobbe fulltid frem til semesterstart på høgskolen neste høst? Vil det blir for mye å ta begge fagene samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skulle være fullt mulig å ta både 2MX og 3BI på et halvt år, men om du sliter litt med matten må du regne med MYE jobbing med den.

Selv har jeg tatt 2MX på et halvt år for seg selv, og jeg er heller ikke kjempesterk i matte. 3BI tok jeg semesteret etter, men da tok jeg også samfunnslære, sosialkunnskap og religion i tillegg. Det gikk veldig fint. Alle var halvårskurs, men siden skolen sluttet før 17 mai. hadde vi ikke mer enn ca. 4 mnd. med undervisning. Jeg gikk ikke på Sonans.

3BI er i grunnen et veldig greit fag. Det eneste som kan være litt tungt er celleåndig og fotosyntese, men det er bare et kapittel i boka. ;)

Har du 2MX, eller tar det, så vil det også gjøre det enklere å forstå utregningsmetodene til Hardy-Weinbergslov som utgjør en liten andel av evolusjonskapittelet i 3BI. Det holder med å ha 1MX også da, men med 2 MX er det mange som synes det er lettere.

Hvis du er klar for å jobbe med fagene og å bruke en god del tid på det utenom undervisningen, så skulle det gå greit å ta de to fagene samtidig. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er de eneste fagene du tar burde det vel gå greit, om du er innstilt på å lese og gjøre ditt beste. De fleste som tar 2MX og 3BI tar det jo mens de går på videregående og har masse andre fag i tillegg, du er heldig sånn sett. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...