Gå til innhold

Hvem innviteres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser med undring mange innlegg der det snakkes om 130 gjester, og lurer på hvem dere da innviterer? Alle fjerne slektninger, kollegaer og bekjente?

Jeg synes vi blir veldig mange i vårt bryllup, og da er det snakk om ca 60 stk. Da innviterer vi hele familien (ikke søskenbarn, men tanter/onkler, besteforeldre osv), og alle de nærmeste vennene. Sitter nesten og tenker at jeg har få venner!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Elefantina!

Føler meg nesten truffet jeg gitt :wink:

Vi skal ha 120 gjester til kaffe/fest, og da inviterer vi familien inkl de søskenbarna vi har mest kontakt med, tanter, onkler, noen få kollegaer og våre nærmeste venner. Men husk at når alle disse er i etablerte forhold, stort sett, blir det masse folk. Bare familiene våre teller 40 personer :ler:

Skrevet

Faktisk bør man være litt forsiktig med å ha for mange gjester også, for stemningen blir kanskje ikke så hyggelig på en måte.

Vi var i et bryllup med 80 gjester, og det ble rett og slett for mange følte vi. Vi ante ikke hvem noen var og vi følte oss helt utafor. Og det til tross for at jeg er i familie med brudgommen. Når det blir så mange gjester føler man seg på en måte litt tilsidesatt, og brudeparet har jo absolutt ikke tid til å snakke med alle gjestene...

Kanskje noe å tenke over når man skal sette opp gjestelisten...

Skrevet

Antallet avh. selvfølgelig av hvor stor familie man har, og om man inviterer søskenbarn. Noen har 3 søsken, andre ingen, noen har 10 søskenbarn, andre ingen eller få. Og når de er voksne så må du gange med 2. Men jeg er helt enig i det å invitere for mange: Hvis man ikke inviterer en "gjeng" så kan det bli kjedelig når man ikke kjenner så mange. Og man føler seg lite viktig, for brudeparet har ikke sjangs til å snakke med alle. Men det er en smaksak, og familietradisjon.

Skrevet
Bare familiene våre teller 40 personer :ler:

Så utenom familien var det 80 gjester? Hvis halvparten av disse er partnere av venner, betyr det at dere hadde 40 venner. Synes dette høres enormt mye ut! Har dere virkelig 40 nære venner?

Gjest gurimalla
Skrevet

Hvis man bor på et mindre sted er det vanlig å invitere flere enn når man bor i en by. Da er det vanlig å invitere naboer og kolleger i større grad. På et mindre sted vil også mange kjenne hverandre fra før.

Skrevet

Så utenom familien var det 80 gjester? Hvis halvparten av disse er partnere av venner, betyr det at dere hadde 40 venner. Synes dette høres enormt mye ut! Har dere virkelig 40 nære venner?

Det var kanskje feil å skrive nære venner, men de fleste av disse er venner vi omgås opptil flere ganger i uka. Inne i dette tallet er det også venner fra Tyskland, Sverige og andre deler av landet, gudforeldre, noen kollegaer vi holder ekstra mye sammen med og noen naboer fra barndommen (som har betydd masse for oss i oppveksten). Vi vurderte først å invitere noen uten partner (sånne partnere vi nesten aldri har møtt), men så tenkte vi på hvor kjedelig det hadde vært om bare èn av oss ble bedt i bryllup. Vi har derimot redusert lista med ca 10 personer idag....Synes ikke det blir for mye folk jeg, ettersom de fleste kjenner hverandre fra før. Da jeg feira 25 årsdag i sommer kom det 64 stykker :sjokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...