Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. F.eks i vestre strandgate kan du se fler hundre meter om det kommer biler. Ser jeg at de ved neste lyskryss har rødt, går jeg over. Løper egentlig, men det ser så fjollete ut at det nevner vi ikke! ;D

Skrevet

Er det unger rundt eller biler venter jeg den lille stunden det tar før det blir grønn mann.

Jeg har selv opplevd at jeg har stått litt i egne tanker på en forgjengerovergang og automatisk begynner å gå når personen ved siden av meg går. Uten å registrere om det var grønt eller rødt.....Ingen er feilfrie og bestandig like oppmerksom på sine omgivelser. Hverken vokse eller barn. Og det koster pent lite å ta litt hensyn til omgivelsene....

Gjest BagLady
Skrevet

Ja, jeg går på rødt. Men ikke hvis det uoversiktlig.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ja. Hvis det er oversiktlig, ingen barn som venter sammen med meg, og ingen biler som må stoppe eller senke farten for meg. Hvis jeg virkelig skulle ventet på alle lys, ville jeg aldri ha kommet meg fram. Særlig da jeg bodde i storby i utlandet. Der vandret alle ut i veibanen, selv gamle damer med sykkel. Der varte også de røde mennene så lenge, at man ikke kunne annet enn å gå når det var ledig.

Gjest trafikksvinet
Skrevet

Dette er den eneste form for risikosport jeg driver med, i tillegg til å vise fingeren til idiotsjåfører som svusjer forbi meg i gangfelt hvor det ikke er lys og de ser at jeg er på vei ut i veien. :frustrert:

Jeg går på rødt der jeg har god oversikt, og hvor jeg "kjenner" krysset. Men jeg behersker meg når jeg ser det er unger som skal over, da venter jeg pent til den grønne mannen kommer. :sjenert:

Skrevet

hvis det er helt klart at jeg ikke kommer til å bli smurt utover asfalten, så gjør jeg det :)

Gjest Grønn Frosk
Skrevet
hvis det er helt klart at jeg ikke kommer til å bli smurt utover asfalten, så gjør jeg det :)

Jeg og. I hvertfall i de kryssene hvor det er godt og oversiktelig.

Gjest King James
Skrevet

Jeg går aldri på rød mann uansett, Faktisk så synes jeg de som gjør det fortjener og bli meid ned.

Skrevet

Det hender, men da skal det være god klaring til neste bil - jeg er litt paranoid sies det når det gjelder hvor god tid jeg har på å komme meg over på rødt lys før jeg blir meid ned, så jeg tar ingen sjanser og det hender jeg står og vurderer frem og tilbake i en liten evighet mens jeg kunne løpt fram og tilbake mange ganger før jeg endelig får løpt over.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg -går- på rødt - jeg -løper- aldri. Mao. skal det være rimelg klart før jeg går. Løping medfører etter min mening større risiko - man kan falle etc.

Skrevet

enig med Blondie65, må man løpe så er det ikke klart nok for min del.

jeg går dersom det ikke kommer biler og overgangen er så oversiktlig at det ikke kommer noen overaskelser ut av det blå, er det risiko for at det kan komme en bil mens jeg er i overgangsfeltet, så venter jeg på grønn mann.

altså, så lenge jeg ikke kan tusle rolig over og fremdeles ikke ha biler i nærheten, så går jeg. er det risiko, står jeg.

Skrevet
enig med Blondie65, må man løpe så er det ikke klart nok for min del.

jeg går dersom det ikke kommer biler og overgangen er så oversiktlig at det ikke kommer noen overaskelser ut av det blå, er det risiko for at det kan komme en bil mens jeg er i overgangsfeltet, så venter jeg på grønn mann.

altså, så lenge jeg ikke kan tusle rolig over og fremdeles ikke ha biler i nærheten, så går jeg. er det risiko, står jeg.

Jeg løper uansett jeg, det kunne jo komme en.... :sjenert:

Skrevet
Jeg løper uansett jeg, det kunne jo komme en.... :sjenert:

:ler: jojo, det er klart, det kan alltids komme en dettende ned fra det blå, man vet jo virkelig aldri. :erter:

Skrevet

Hei

Det varierer. Jeg bruker av og til bena for å gå til jobben. For en stund siden var jeg på vei hjem og på veien må jeg over en trafikkert gate og for å unngå å lage lengre bilkø gikk jeg bare over på rød mann da det var en liten pause i trafikken. Etter at jeg hadde krysset over gikk jeg forbi en bil og en fyr rullet ned vinduet og så ut som han ville ha kontakt. Det var da han viste meg politi ID kortet sitt og han sa med bestemt stemme at han ikke ville se meg gå over på rød mann igjen og at han var der for å ta vare på min sikkerhet. Kanskje han trodde jeg var en tenåring siden jeg hadde lua trødd ned på hode og jakken lagt opp i ansiktet. Jeg fikk bare en advarsel men en kan jo diskutere om politiet her bruker resurssene på rett måte. Lurer på hva han stakkaren har gjort for å få en slik utakknemlig oppgave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...