Gjest care Skrevet 6. januar 2003 #1 Skrevet 6. januar 2003 Jeg lurer på en ting. Nå nekter kattepusene mine å spise(litt bortskjemte er de, da de får fisk 2 gange i uka). Og i den forbindelse lurer jeg på om tørrforet kan bli dårlig hvis det står for lenge ute. JEg lurer også på om dere lukker tørrforposen etter hver bruk. Min står åpne i skape. Kanskje det ikke er lurt. Hmmm, hva gjør dere? :-?
chimp Skrevet 6. januar 2003 #2 Skrevet 6. januar 2003 Hei! Pleier å sette en plastklips over posen m tørrfór, mest for å holde på aromaen. Fóret blir ikke dårlig, d holder seg lenge, lenge...Går ut fra at du har prøvd å variere m forskjellige merker og smaker tørrfór. Ellers er d vel m katter som m unger, blir de sultne nok, spiser de. Du fanger d nok opp lenge før de nærmer seg noe i nærheten av underernæring...Pusen vår er nesten ikke interessert i andre godsaker etter at han fikk smaken på tunfisk i vann, og d er greit nok, ettersom d er magert, billig og lettvint....Han får d servert alt fra to g daglig til hver annen til tredje dag, alt ettersom vi husker å gå til innkjøp av ny forsyning...
Gjest care Skrevet 6. januar 2003 #3 Skrevet 6. januar 2003 ....heretter skal jeg huske å lukke posen skikkelig. :oops:
Gjest Diva Skrevet 6. januar 2003 #4 Skrevet 6. januar 2003 Hmm. Tror du vet mye mer om våre firbente kjære enn meg, men jeg pleier i allefall å ha tørrforposen lukket / "krøllet" sammen så den får minimalt med luft. Ang. spising / mangel på spising, så aner jeg ikke. Erfarer mye av det samme selv, men bare i perioder da den lunefulle lille pusen er seriøst matvrak....... Hun spiser jo nesten alt (!) Spiser kattene dine INGENTING ? Altså ikke fisk engang ? Ikke noe sykdom som er underliggende ? Håper de begynner å spise normalt igjen da. :D Klem, Diva
Gjest care Skrevet 6. januar 2003 #5 Skrevet 6. januar 2003 Ang. spising / mangel på spising, så aner jeg ikke. Erfarer mye av det samme selv, men bare i perioder da den lunefulle lille pusen er seriøst matvrak....... Hun spiser jo nesten alt (!) Hallo, spiser den nesten alt Hvor i huleste heiteste har du funnet katta di???? Spiser kattene dine INGENTING ? Altså ikke fisk engang ? Ikke noe sykdom som er underliggende ? :D Klem, Diva Joda de spiser fisk to ganger i uken, men det ser ut til at de vil ha de hver dag, fordi de sitter liksom å tigger etter fisk hele tiden. De sitter foran frysern å titter Litt tørrfor blir det, men jeg merker at de blir mer og mer kresne. De vil jo selvsagt ikke har mer av våtforet jeg gir dem. En annen ting jeg har tenkt på, er at den fisken som jeg kjøper på supern er mye salt i. Lurer på hvordan kattene reagere på dette? ANYONE?
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #6 Skrevet 7. januar 2003 heller tørrforet over på en tett beholder, siden katta liker det best ferskt og duftende (ja, vi er forlengst slaver av pus).. du kan vanne ut butikkfisken noen timer (skift vann en gang), slik at den ikke blir så salt, før du koker den. kattene dine prøver nok å få fisk på menyen flere dager i uken men katter har også anlegg for å bli vanedyr, så om du konsekvent har fisk til faste dager, vil de nok innfinne seg med det etterhvert. sulte ihjel i mellomtiden gjør bare ikke en katt, men de kan gå ganske langt for å få viljen sin... prøvelsene kommer da event den dagen du ikke har fisk... den ene katta mi fulgte med i hvilket skap tørrfisken lå, og en dag hadde hun sannelig åpnet skapet (!), og mesket seg fælt, så det er ikke rart dine holder et øye med frysern... ellers har jeg hørt at katter blir fete av fisk, men aner ikke om det stemmer. gir katta mi fisk med bein og alt, og den spiser rubbel og bit. det er jamrekonsert når fisken trekker, og den tiden fisken bruker på å bli kald (nå bruker jeg hurtig-metoden, som er kaldt vann), er nesten uutholdelig for katt-stakkaren. da er det veeeldig synd i ham.. *ravna*
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #7 Skrevet 7. januar 2003 *ler* av Ravnas innlegg, ja katter er jammen rare dyr.... Har tenkt å vanne ut fisken ja, aberet er at det blir mye styr. Jeg koken nemlig ikke fisken til kattene, jeg putter den i microen. En annen ting som er oppstått i den forbindelse er at katten reagerer hver gang jeg varmer eller tiner noen i microen - da kommer de løpende. Uff ja, noe er det hele tiden
chimp Skrevet 7. januar 2003 #8 Skrevet 7. januar 2003 Nå er jeg visst ikke helt med, Care! Kjøper du FERDIGSALTET fisk...??? :o :o :o
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #9 Skrevet 7. januar 2003 Nå er jeg visst ikke helt med' date=' Care! Kjøper du FERDIGSALTET fisk...??? :o :o :o[/quote'] Jeg kjøper fisk på butikken ja, i slike frior- pakker. Og så vidt jeg vet er de saltet, derfor er jeg bekymret for saltinnholdet.
chimp Skrevet 7. januar 2003 #10 Skrevet 7. januar 2003 OK! Kjenner ikke produktet...FRIOR???? :o Du mener ikke FRIONOR vel...???
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #11 Skrevet 7. januar 2003 OK! Kjenner ikke produktet...FRIOR???? :o Du mener ikke FRIONOR vel...??? Jo, det der var en tasteleif... :oops:
chimp Skrevet 7. januar 2003 #12 Skrevet 7. januar 2003 Men d er da fersk fisk som er frosset ned usaltet (unntatt sprengt torsk selvfølgelig....) Står jo på pakken at man skal tilsette så og så mye salt i kokevannet...... :o
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #13 Skrevet 7. januar 2003 Men d er da fersk fisk som er frosset ned usaltet (unntatt sprengt torsk selvfølgelig....) Står jo på pakken at man skal tilsette så og så mye salt i kokevannet...... :o Jeg har smakt denne type fisk og for meg som bruker minimalt med salt i maten, merker fort når noe er saltet. Og det er denne fisken. Derfor min bekymring... Man salter all fisk som skal lagres over tid....så vidt jeg har forstått....
Gjest Diva Skrevet 7. januar 2003 #15 Skrevet 7. januar 2003 Ang. spising / mangel på spising, så aner jeg ikke. Erfarer mye av det samme selv, men bare i perioder da den lunefulle lille pusen er seriøst matvrak....... Hun spiser jo nesten alt (!) Hallo, spiser den nesten alt Hvor i huleste heiteste har du funnet katta di???? Hm.. er like sjokkert som du. Vi fikk henne fra en dame nord i Skien..... ellers vet jeg ikke hvilken "stamtavle" hun har. Miks av glupsk hyperaktiv skogkatt og huskatt eller noe....... Det er ikke grenser på hva hun prøver å spise og tygge på. Vi gir henne anbefalt dose av tørrfor fra Iam`s, til kattunger, men hun går og er konstant hol og sulten. Skikkelig matvrak Skal ta en tur til veterinær så fort jeg får neste utbetaling av lånet. Dyret er LITT merkelig....... Skal vi bytte ? ? ? Neida....
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #16 Skrevet 7. januar 2003 Ang. spising / mangel på spising, så aner jeg ikke. Erfarer mye av det Skal vi bytte ? ? ? Neida.... Jeg vet ikke hva som er verst - at de ikke spiser eller at de spiser deg ut av huset. Men bytte dem ut, ville jeg aldri i verden.
Linemor Skrevet 10. januar 2003 #18 Skrevet 10. januar 2003 på meg høres det ut som om pusene er aldri så lite bortskjemte og at de har funnet ut at det er ikke nødvenig og spise noe annet enn det som er aller best. jeg har to katter selv, og en periode fikk de en del boksemat, jeg synes tørrforet var så kjedelig, men så gadd jeg ikke kjøpe det lenger, og da bare snuste de fornørmet på matskola, og gikk ut og fanget mus istede. nå spiser de tørrfor med stor appetitt, jeg har funnet en type som de ikke liker, ellers så går maten ned på høykant. jeg lukker ikke tørrfor posen jeg da, åpner den i det ene hjørnet bare, og så varer ikke en sekk så innmari lenge heller, så her rekker ikke maten og bli ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå