Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #21 Skrevet 14. august 2006 Beste måten å ta jula tilbake på, er vel å være konsekvent og IKKE handle NOE juleting før 1. desember. Jeg gjør det. Det vil synes på salgsstatistikkene om alle gjør det, i steden for bare å sukke over at jula blir kjørt frem for tidlig og så henge seg på de andre.
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #22 Skrevet 14. august 2006 . Jeg tror rett og slett at alt ekstrastyret og maset ødelegger julen min ← Men det kan du jo styre helt selv
dragonfly Skrevet 14. august 2006 #23 Skrevet 14. august 2006 Å jul Fins det noe bedre... Jeg begynner alltid å tenke på jul tidlig... Gjøre ting litt klart så det ikke blir så hektisk i desember. Lastet ned litt musikk og sånn og laget cd. Skal ikke høre på den enda selvsagt vil ikke bruke opp stemningen men når november er komt er det på med spilleren Ellers har jeg laget liste over hvem som skal få gaver i år, og forslag til dem... Har også lyst å strikke en julestrømpe til meg og tantebarna men finner ingen motiver på nettet Uansett finnes det ikke noe bedre enn jul. Mørke, kulden ute og levende lys, pledd og kakao inne.. Mmmm herlig. Pleier, når jeg kommer i julestemningen og lage egne julefortellinger... Da kommer jeg virklig inn i det. Jeg elsker ALT med jul. Baking, pepperkake hus. Pepperkake byen på Galleriet i Bergen. LOVE IT! Hehe *julefrelst*
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2006 #24 Skrevet 14. august 2006 Ja enig. kom til å tenke på at jeg alltid får litt sånn "sukk, stønn, fader og, nå er det snart jul " - stemning når jeg tenker på julen. Og det er så trist, for jeg liker jo egentlig julen, har masse gode barndomsminnerJeg tror rett og slett at alt ekstrastyret og maset ødelegger julen min ← Nettopp - som om jeg skulle sagt det selv. Da får de la være å tenke på julen og alt som har med det og gjøre til 1 desember. Jeg orker ikke alt stresset i desember, så for meg er det perfekt at butikkene lager i stand jul allerede i November. Da får jeg gjort unna masse ← Det er ikke så lett og la være å tenke på julen og alt styret når du pumpes og proppes full av det fra midt i oktober uansett hvor du snur deg. Jeg har full forståelse for at mange liker å starte tidlig for å slippe stresset i desember, men det er da ingen som hindrer dere i det selv om ikke butikkene er julepyntet halve året? Jeg har en venninne som kjøper julegaver på salg i januar... det er ikke mange julepyntede butikker da - hun får det til allikevel. Jegb husker hvor artig det var når jeg var liten. 1.søndag i advent var vi på torvet å så på at treet ble tent. Deretter ruslet vi rundt i byn for å se på juleutstillingene som da var kommet i butikkene. Nå dukker jo de første nissene og englene opp rett etter høstferien! Nei... jeg vil ha jula tilbake! Dvs i desember, der den hører hjemme!← Sånn er mine juleminner også. 1. desember dro vi alltid inn til Oslo for å se på juleutstillingene i vinduene og de julepyntede gatene. Og så gikk vi på Gamle Christiania og spiste julemat. Og så var det ikke mer god mat før julaften... Sånt blir det stemning for forventning av.
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #25 Skrevet 14. august 2006 1. desember dro vi alltid inn til Oslo for å se på juleutstillingene i vinduene og de julepyntede gatene. Og så gikk vi på Gamle Christiania og spiste julemat. Og så var det ikke mer god mat før julaften... Sånt blir det stemning for forventning av. ← Det kommer vel helt an på hva slags tradisjoner man har da....
Lenemor Skrevet 14. august 2006 #26 Skrevet 14. august 2006 Er snart ferdig meg en julegave! Strikker en kjole som jeg bare trenger å hekle på noen kanter, så er jeg ferdig med årets første julegave!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå