Gå til innhold

jul

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å nå begynner også august og gå mot hell.

Gleder meg sånn til juleforumet åpner her på kvinneguiden. Er så koselig i førjulstiden og der kan jeg møte mennesker som er like gal som meg om ikke mere :)

Gleder meg masse til og dele gleder og "julesorger" med dere alle ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweetypie
Skrevet
Å nå begynner også august og gå mot hell.

Gleder meg sånn til juleforumet  åpner her på kvinneguiden. Er så koselig i førjulstiden og der kan jeg møte mennesker som er like gal som meg om ikke mere :)

Gleder meg masse til og dele gleder og "julesorger" med dere alle ;)

:hoppe: Har allerede begynt å tenke ut hvordan jeg skal lage julekorta i år - så ja jeg er vel ganske klar jeg også :nissevink:

Skrevet

Nei men dere.. det er da sommer ennå................ :legrine:

Skrevet

Er dere helt sprø?

Er det jul halve året nå, eller?

Hva er det med disse tre dagene i desember som gjør at folk går av skaftet allerede i august??? :overrasket:

Skrevet

Jeg må si jeg ble litt deppa når jeg midt i sommerferien min fikk broderikatalogen med årets julebroderier, men når det verste sjokket gikk over innså jeg at det er jo nå man må tenke på det!! Iallefall hvis man skal lage ting eller har mange å gi gaver til. Men jeg venter litt med julemusikk og sånt da ;)

Skrevet
Er dere helt sprø?

Er det jul halve året nå, eller?

Hva er det med disse tre dagene i desember som gjør at folk går av skaftet allerede i august???  :overrasket:

Tre dager???

Kjære deg, julen varer for meg fra midten av november, med de første spede julebordene, til like over nyttår, når juletreet sier takk for seg. Og juleforberedelesene begynner nå på denne tiden, så å si at det er snakk om tre dager i desember er for meg årets understatement ;)

Skrevet

For meg er jul det som foregår mellom 23-27. desember. Syns disse dagene er veldig fine og hyggelige, men alt maset før og etter kunne jeg godt spart meg for.

Jeg kommer til å lage en julegaveliste og en julekort liste, og sjekke hva vi trenger av lys og pynt, og selvfølgelig: lage en julematliste og en besøksliste, (maten og samvær med familie er jo det beste med hele jula!) og sette av et par dager i november for julegaver og julekort, og et par dager før jul for rundvask og matinnkjøp.

thats it. Og det er fortsatt sommer! :)

Skrevet
Tre dager???

Kjære deg, julen varer for meg fra midten av november, med de første spede julebordene, til like over nyttår, når juletreet sier takk for seg. Og juleforberedelesene begynner nå på denne tiden, så å si at det er snakk om tre dager i desember er for meg årets understatement ;)

:ler:

Evelina: Hva er alt dette du gjør i forbindelse med julen nå på denne årstiden? (nysgjerrig!) :)

Skrevet

-sjekk min julekalender så finner du det ut :ler:

Skrevet
-sjekk min julekalender så finner du det ut :ler:

hm, tror jeg må gjøre det ja, for jul i august er mystisk for meg ;)

Skrevet

du har mistforstått, det skal være jul med din glede og barn i august..... :ler:

Skrevet

Synes selv det er for mye styr rundt jula i butikkene, men har begynt å tenke på julegavene allerede. Kunne tenkt meg å bli ferdig med dem før julegavepanikken setter inn :)

Skrevet
For meg er jul det som foregår mellom 23-27. desember. Syns disse dagene er veldig fine og hyggelige, men alt maset før og etter kunne jeg godt spart meg for.

Jeg kommer til å lage en julegaveliste og en julekort liste, og sjekke hva vi trenger av lys og pynt, og selvfølgelig: lage en julematliste og en besøksliste, (maten og samvær med familie er jo det beste med hele jula!) og sette av et par dager i november for julegaver og julekort, og et par dager før jul for rundvask og matinnkjøp.

thats it. Og det er fortsatt sommer!  :)

Det er igrunnen sånn jeg gjør det også.

Samværet i jula er noe jeg gleder meg til, et par ekstra fridager og å spise litt ekstra godis med god samvittighet, men alt styret med julepynt i butikkene fra oktober og utover tar rett og slett hele stemninga fra meg. Den DREPER julegleden min, og det gjør meg faktisk slitt smågrinete... :sur:

Advent starter 1.desember, det burde være forbud mot offentlig juleflagging før den datoen. :frustrert:

Hva Evelina og andre gjør i ly av sine egne vegger får være opp til dem selv.

Skrevet

tusen takk

Skrevet
Det er igrunnen sånn jeg gjør det også.

Samværet i jula er noe jeg gleder meg til, et par ekstra fridager og å spise litt ekstra godis med god samvittighet, men alt styret med julepynt i butikkene fra oktober og utover tar rett og slett hele stemninga fra meg. Den DREPER julegleden min, og det gjør meg faktisk slitt smågrinete...  :sur:

Advent starter 1.desember, det burde være forbud mot offentlig juleflagging før den datoen.  :frustrert:

Ja enig. kom til å tenke på at jeg alltid får litt sånn "sukk, stønn, fader og, nå er det snart jul :roll: " - stemning når jeg tenker på julen. Og det er så trist, for jeg liker jo egentlig julen, har masse gode barndomsminner og blir rørt av julestemning på julaften, får blanke øyne av "deilig er jorden" osv. Tror rett og slett jeg er veldig glad i jul, men får nervøst utslett av å tenke på alt maaaaset i forkant, alt press, all reklame, alle jule-ditt og jule-datt, alle juleverksteder, julegrøter, julenisser og julebord for ikke å snakke om overfulle juleshoppingsentre (er vanligvis ganske glad i shopping. Men ikke når det er kø overalt og man går som svett sild i tønne).

Jeg tror rett og slett at alt ekstrastyret og maset ødelegger julen min :tristbla:

Skrevet

Jeg gleder meg til julen. Har allerede kjøpt 5 julegaver og har planlagt resten. Kommer til å kjøpe inn tidligere i år enn i fjor.

Jeg gleder meg til november når julepynten o.l. kommer i butikkene og kjøpesenteret hos oss pyntes med julepynt, juletre og juletrelys, juleutstilling m.m. Det er så koselig så.

Å bare ha det fra 1 desember til 1 januar er ikke nok. Det er mye som skal gjøres og lages. Enkelte folk liker det ikke, greit nok. Da får de la være å tenke på julen og alt som har med det og gjøre til 1 desember. Jeg orker ikke alt stresset i desember, så for meg er det perfekt at butikkene lager i stand jul allerede i November. Da får jeg gjort unna masse :Nikke::nissevink::nissekonekyss::nisseblunk::nisse:

Skrevet

Jeg gleder meg til jula, og syns det er den fineste tida på året. Har såvidt begynt å tenke på julegaver, siden jeg skal lage endel selv og det kan ta tid. Men resten får vente til 1.desember. Og jeg syns at butikkene også kunne vente til advent, for de begynner jo julestyret tidligere og tidligere for hvert år :forvirret: .

Skrevet

Jul er hyggelig. Og jeg har såvidt begynt å tenke på julegavene.

Men det er dette maset og alt styret før jul jeg ikke liker. Hadde butikkene bare ventet litt med å kjøre på julemusikken og alt pynten hadde det kanskje blitt levelig. Men det er jo pinadø ikke lenge etter skolestart før de første julekulene popper opp i butikkene. Og når jula endelig kommer er jeg møkk lei av både "Glade jul" og "Deilig er jorden" som da har kommet ut av enhver høytaler i hele byn i flere måneder.

Jegb husker hvor artig det var når jeg var liten. 1.søndag i advent var vi på torvet å så på at treet ble tent. Deretter ruslet vi rundt i byn for å se på juleutstillingene som da var kommet i butikkene. Nå dukker jo de første nissene og englene opp rett etter høstferien!

Nei... jeg vil ha jula tilbake! Dvs i desember, der den hører hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...