Gå til innhold

Tine av fryser

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Ser det har samlet seg masse is i fryseren nå, som jeg burde få fjernet snart.

Er en fryser som er en del av et kombiskap.

Men hvordan gjøre det så det går kjappest mulig? Noen som har noen smarte tips? Det å sette en kjele med glovarmt vann inn i fryseren har jeg pleid å gjøre før, men så har jeg også hørt noen som sier at det ikke er bra, at det kan gjøre så rørene sprekker. Noen som vet?

Gjorde det sist en iskald dag i vinter, og da var det jo greit for da kunne frysevarene stå ute. Men det tok veeeeeldig lang tid. Og nå på sommeren vil jo det funke dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg passet på å ha spist opp mest mulig av maten i fryseren, resten la jeg i en kjøleboks. Jeg har også hørt at man bør unngå varme kjeler og hårfønere(!!), så etter tips fra mamma tørket jeg over med en våt varm klut. Kluten ble ikke glovarm, men varm nok til at isen smeltet fortere.

Jeg ble veldig lei etterhvert (fryseren var ikke aviset på leeenge), så jeg kapitulerte og satt inn en liten kjele med varmt vann. Jeg satt den på et "gryteunderlag" da, for å unngå at det ble for varmt for rørene. Det gikk fint.

Skrevet

Her håper jeg også på noen gode tips, siden fryseren min også nesten er sprekkferdig.(det er også kombiskap)

Sist jeg skulle ta denne jobben, brukte jeg sikkert to dager med glovarmt vann på spruteflaske, noe som resulterte i "senebetennelse" i begge håndledd :tommel::ler:

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe slike avtiningsposegreier fra Elkjøp. Vet ikke helt akkurat hva de heter, men de er som noen hvite "tepper" (litt bleieaktige i konsistensen) som legges nederst i fryseskapet og de suger til seg (og kapsler inn = ingen drypping) all væsken som tines. Genialt, og man slipper å vri opp ørten kluter og tenke på vann som siver ned på kjøkkengulvet. Det er to poser i en pakke og det holder for vårt fryseskap. Jeg bare slår av frysedelen og har døren åpen og legger en pose i bunnen, og venter. Har jeg vært veldig utålmodig har jeg flyttet oljeovnen bort til fryseskapet og slår den på.

Gjest Catwoman
Skrevet

Sånn avtiningspose hørtes smart ut. Det må jeg prøve. :)

Hårføner står det i bruksanvisningen at man ikke skal bruke, men det står ingenting om varme kjeler.

Skrevet
Sånn avtiningspose hørtes smart ut. Det må jeg prøve.  :)

Jeg og neste gang! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...