Gjest Gjest_tjejen_* Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Jeg la merke til det da jeg bodde en periode i Sverige, at det ble brukt begrepet "runka" som uttrykk både om at kvinner og menn onanerer. Nå har jeg flere ganger registrert at det blir mer venlig i Norge også. Både jenter og gutter bruker navnet runke om onani. Det er ikke lenger forbeholdt menn. Syns det er litt tøft at vi jenter også bruker ordet runke. for begge kjønn handler det jo om at man med hendene masserer sitt kjønnsorgan med tempo og et visst trykk, for å få orgasme. Om noen år er det helt naturlig å si at kvinner/jenter runker når de onanerer. Tror jeg. På samme måte som mange andre tidligere kjønnsbestemte uttrykk nå benyttes av/om begge kjønn.
Yme Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Jeg la merke til det da jeg bodde en periode i Sverige, at det ble brukt begrepet "runka" som uttrykk både om at kvinner og menn onanerer. Nå har jeg flere ganger registrert at det blir mer venlig i Norge også. Både jenter og gutter bruker navnet runke om onani. Det er ikke lenger forbeholdt menn. Syns det er litt tøft at vi jenter også bruker ordet runke. for begge kjønn handler det jo om at man med hendene masserer sitt kjønnsorgan med tempo og et visst trykk, for å få orgasme. Om noen år er det helt naturlig å si at kvinner/jenter runker når de onanerer. Tror jeg. På samme måte som mange andre tidligere kjønnsbestemte uttrykk nå benyttes av/om begge kjønn. ← Finn deres eget jævla ord, for fhaan! Vi hadde runke først, å dere får det ikke... Det er like teit som når jenter sier "Ja, jeg har pult han". Den eneste måten dere kan pule noen, er om dere bruker strappon! Dere kan få lov til å runke strapponen og.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Finn deres eget jævla ord, for fhaan! Vi hadde runke først, å dere får det ikke... Det er like teit som når jenter sier "Ja, jeg har pult han". Den eneste måten dere kan pule noen, er om dere bruker strappon! Dere kan få lov til å runke strapponen og. ← Språket er i kontinuerlig endring. For en del år siden hadde det vært helt feil å si at "en kvinne pulte en mann". Det var liksom han som skulle pule noen. I dag er det en helt naturlig uttrykksmåte. Fint at begge kjønnene nå kan bruke ordet runke!
Gjest lolz Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 ah, så deilig i likestillingens hellige navn. la oss forflate språket! gleder meg til alle synes det er greit at jenter slenger ut :"faen, jeg må så jævlig på DRITA!", eller: "nå skal jeg på toa og låre noen kabler!"!! eller gjør de det allerede ?
Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Nåja, jeg ville blitt mer bekymret dersom jenter i stedet for "runke" brukte ordene "dra den." Den tror jeg (for de fleste, jf. ymse klitoristråder) vi gutta beholder eksklusivt noen generasjoner til.
Gjest seroxata Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 jeg drar den! og det er helt sant! jeg kan runke også!
Nelle Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Jeg synes det blir helt feil å si at jenter runker. Runke er et altfor maskulint uttrykk, og er KUN noe menn gjør. Jeg er ikke en mann. Onanere er for klinisk. Jeg fingrer, jeg... NEI til likestilling!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Jenter som runker, er nok på full fart inn i den folkelige delen av vårt språk. Syns det er helt greit. Verbene er da ikke kjønnbaserte? Det finnes da ingen ekspempler på det, bortsett fra verbe "å føde" og "å menstruere"? Jeg runker som bare det! Gnir meg fortere og hardere på slutten, akkurat slik menn gjør. I blant da jeg og min partner onanerer sammen, så runker vi begge to. Det er omtrent akkurat det samme vi gjør. Så hvorfor skal det hete noe annet når jeg gjør det?
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Jeg runker for f... ikke meg selv! Jeg gnir og koser. Kommer aldri til å bruke det ordet om min onani. (onani er et helteit ord det også, men det er i allefall nøytralt)
Gjest Annen jente Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Jeg runker for f... ikke meg selv! Jeg gnir og koser. Kommer aldri til å bruke det ordet om min onani. (onani er et helteit ord det også, men det er i allefall nøytralt) ← Jeg signerer denne! Trådstarter vil sikkert bare provosere. Hankjønn ronker, hunkjønn onanerer.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 Jeg signerer denne! Trådstarter vil sikkert bare provosere. Hankjønn ronker, hunkjønn onanerer. ← Hva for slags provokasjon skulle det ligge i å formidle en observasjon man har gjort flere ganger de siste par årene?
Gjest Snuske Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Jeg runker for f... ikke meg selv! Jeg gnir og koser. Kommer aldri til å bruke det ordet om min onani. (onani er et helteit ord det også, men det er i allefall nøytralt) ← :enig_anim:
Cognizance Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Stakkars kvinner, som opplever å se sin flotte vakre seksualitet bli sidestilt med sleske grisete menns seksualvaner. For øvrig synes jeg det er et problem at mange av ordene knytta til seksualitet er brukt opp som skjellsord i andre betydninger.
BMD Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Stakkars kvinner, som opplever å se sin flotte vakre seksualitet bli sidestilt med sleske grisete menns seksualvaner.← Amen broder.
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 Jeg synes det blir helt feil å si at jenter runker. Runke er et altfor maskulint uttrykk, og er KUN noe menn gjør. Jeg er ikke en mann. Onanere er for klinisk. Jeg fingrer, jeg... NEI til likestilling! ← vel, det har ikke noe med om jeg er for eller imot likestilling (men du kan gjerne forstette å vrenge hvis du absolutt vil ). synes det er bra at språket er mangfoldig. det ene verbet trenger ikke å være "bedre/dårligere" enn det andre. hvorfor MÅ man forflate språket da?
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Jenter som runker, er nok på full fart inn i den folkelige delen av vårt språk. Syns det er helt greit. Verbene er da ikke kjønnbaserte? Det finnes da ingen ekspempler på det, bortsett fra verbe "å føde" og "å menstruere"? Jeg runker som bare det! Gnir meg fortere og hardere på slutten, akkurat slik menn gjør. I blant da jeg og min partner onanerer sammen, så runker vi begge to. Det er omtrent akkurat det samme vi gjør. Så hvorfor skal det hete noe annet når jeg gjør det? ← kjære deg, verbet "å runke/ronke" er knyttet til en bevegelse der hånden KLEMMER rundt penisen. dersom du en kjempe klitoris, så kan du klemme på den, du også. DA runker du! vet ikke hvordan det er med andre gutter (egentlig vet jeg vel det ), men jeg har inntil nå ikke hørt noen av dem som GNIR seg på pikken til det spruter. "å gni" er IKKE synonymt med "å klemme"? her viser du ved slump litt inteligens: "Det er omtrent akkurat det samme vi gjør." nettopp: "OMTRENT". "omtrent" er IKKE "det samme som" ser du nyansene? er ikke det bra å ha slike nyanser i språket? foreslår at du, og noen andre her, bruker energien til å kjempe for noe som VIRKELIG betyr noe i likestillingskampen, som feks lik lønn for lik arbeid, og ikke viss vass.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #17 Skrevet 17. august 2006 kjære deg, verbet "å runke/ronke" er knyttet til en bevegelse der hånden KLEMMER rundt penisen. dersom du en kjempe klitoris, så kan du klemme på den, du også. DA runker du! vet ikke hvordan det er med andre gutter (egentlig vet jeg vel det ), men jeg har inntil nå ikke hørt noen av dem som GNIR seg på pikken til det spruter. "å gni" er IKKE synonymt med "å klemme"? her viser du ved slump litt inteligens: "Det er omtrent akkurat det samme vi gjør." nettopp: "OMTRENT". "omtrent" er IKKE "det samme som" ser du nyansene? er ikke det bra å ha slike nyanser i språket? foreslår at du, og noen andre her, bruker energien til å kjempe for noe som VIRKELIG betyr noe i likestillingskampen, som feks lik lønn for lik arbeid, og ikke viss vass. ← Det var da fælt så provosert folk blir av at begrepet runking synes å være på vei inn som navn på kvinners onani? At det er svært mange menn som gnir hodet på penis når de onanerer, kan det vel ikke være særlig tvil om? Alle bruker ikke hele håndflaten rundt.
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2006 #18 Skrevet 17. august 2006 Jeg "onanerer" ikke! "Mastrubere" er om mulig ennå verre."Kose" blir for snilt, "leke" blir for barnslig og "fingre" høres ut som om det er en glemt håndarbeidsteknikk Det finnes få hverdagslige ord som beskriver kvinners seksualitet uten å bli kliniske ( hvem er det vel som snakker om "vulvaen" sin i hverdagstale?) eller nedsettende ("fitte" har for meg ingen god klang...). Så i mangel av noe annet synes jeg godt at jenter kan runke. Det er et enkelt og greit ord som beskriver en seksuell handling utført med hånden /hendene på kjønnsorganer.
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #19 Skrevet 17. august 2006 Jeg er ikke i ferd med å adoptere det ordet. Jeg "koser med meg selv", jeg.
Yme Skrevet 17. august 2006 #20 Skrevet 17. august 2006 At det er svært mange menn som gnir hodet på penis når de onanerer, kan det vel ikke være særlig tvil om? Alle bruker ikke hele håndflaten rundt. ← Jasså? Bevis det a! Kan dere ikke bare innse at vi vil ha runking for oss selv? Å runker er å ha hånda rundt pikken, så dra den opp og ned, sån er det! Jenter har ikke pikk, så de kan ikke runke. Hvis en gutt hadde gnidd seg på kukken for å få orgasme, så hadde han gnidd seg, ikke runka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå