Gå til innhold

Dere som har vært bruder?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Var det noen skuffelser med dagen? Klarte den å leve opp til forventningene? Var det bedre enn du kunne tenke deg? Sterkere, finere eller riktigere enn du kunne forestille deg, før dagen virkelig var der? Eller...? Hva tenkte du dagen etterpå? Tiden etterpå? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva tenkte du dagen etterpå?

Oh, shit!!

:ler:

Sorry, jeg måtte. :tommelsmil:

Skrevet

Jeg og brudgommen pådro oss bakterieinfeksjon (en type bakterie som er "i samme gate" som salmonella og e.coli) i magen bare dager før bryllupet, og det var like før hele begivenheten måtte avlyses da jeg var på hengende håret til å bli lagt inn på sykehuset (jeg løy for å slippe unna.. kanskje ikke så lurt, men bryllupet skulle ingen ta fra meg!).

Men fredags kveld kom formen seg, og da bryllupet stod på lørdag var hele denne oppkjøringen med på å forsterke følelsene i bryllupet. Der var ingenting som var skuffende, det ble en utrolig flott og spesiell dag! Det eneste som overrasket meg var at jeg ikke gråt så mye som jeg trodde jeg skulle (er veldig lettrørt), men heller smilte og smilte og smilte og.... Og vi hadde det utrolig gøy hos fotografen!

Jeg ble tidlig sliten siden jeg hadde vært såpass alvorlig syk (brudgommen ble ikke så hardt rammet), så da klokken ble 2 dro vi til hotellet. Jeg skulle ønske jeg hadde klart å holde ut lengre, for på sett og vis ville jeg ikke at dagen skulle ta slutt.

Hvis noe skulle være en "skuffelse" så måtte det vært at været ikke viste seg fra sin beste side. Det var kaldt og "guffent" ute, så de tilreisende gjestene fikk jo rett i at det alltid er kaldt i nord!

Bryllupet var den største dagen i mitt liv så langt, og det var sterke følelser i sving. Brudgommen sa at han aldri trodde at det skulle bli så følesesmessig sterkt.

Av forventninger hadde jeg ikke lagt terskelen så høyt. Jeg håpte det skulle bli et koselig og jordnært bryllup uten stive rammer, og dette klarte vi å få til. Så dette var over forventningene våre!

Oppsummert: Dagen ble finere, sterkere, flottere og morsommere enn hva jeg noen sinne forestilte meg, spesielt pga sykdommen i forkant.

Skrevet

Niks - ingen skuffelser!! En kjempedag - og jeg var superhappy hele dagen!! Det "morsomme" er at ting som gikk "galt" - dvs ikke ble helt perfekt - det gjorde absolutt ingenting!! Det var mitt livs lykkeligste dag so far - og ingen ting kan ødelegge det. Det er faktisk en av de dagene i livet jeg tror ikke kan ødelegges av for høye forventinger :ler: Slapp av, kos deg og nyyyt dagen - den går aaaalt for fort!!

En annen ting er at det er andre ting som ble "størst" for meg enn jeg hadde forventet på forhånd. For meg har alltid øyeblikket da bruden skrider opp kirkegolvet vært magisk... Vel, det var ikke så magisk, men hyggelig var det!! :) Fikk liksom ikke med meg stemningen i kirken med meg på samme måte som gjestene, der jeg stod å fniste på gangen med pappa.. :ler:

Skrevet

Hvis jeg virkelig må tenke etter hva som var mest skuffende med dagen.....

Bandet vi hadde booket var ikke helt som forventet, det tok liksom aldri av på dansegulvet.

Også er det noen av gjestene vi ikke har fått bilde av - de er med på fellesbilder, men har ikke et eneste bilde av dem under festen.

Skrevet

Vi hadde ingen skuffelser på selve dagen. (Giftet oss nå i sommer) Det var en helt perfekt dag. Det jeg var veldig glad for, var at jeg hadde goooood tid på morgenen. Frisøren kom hjem til meg, og jeg hadde en venninne til å sminke meg etterpå. Vi begynte tidlig, søstrene mine var også der, og vi hadde det SÅ hyggelig! Mamma disket opp med lunch til alle sammen, og da spratt vi champagnen også :) Det var overhodet ikke noe stress, og dette er så viktig! Har nemlig vært forlvoer i et bryllup hvor vi fikk så dårlig tid at bruden satt og gråt i bilen på vei til kirken. Det er heller bedre å starte med håret klokka syv, om så skulle være. Trett blir man ikke den dagen uansett :)

Dette var vel en avsporing? Vel, skuffelser var det ikke, dagen fløt avgårde, selv om vi ikke hadde planlagt alt til minste detalj. (Vi er litt sånn at vi tar ting som det kommer, til svigermors store fortvilelse) Til og med valsen gikk strålende, selv om vi hadde øvd mildt sagt LITE på den...

Jeg skulle jo ikke fortelle om hele dagen her... Det jeg ville frem til, var at DAGEN ETTERPÅ kunne man faktisk føle et snev av.. ikke skuffelse, men en følelse av at nå er alt over, liksom... (ikke misforstå meg) Man har planlagt og gått og tenkt i over et år, og plutselig er det over. Et godt råd til de som ikke har giftet seg enda, er å ha planer dagen etterpå. Sammen med noen andre. Det høres kanskje rart ut. Man tenker kanskje at da vil man bare være sammen VI TO. Men for oss var det sånn at vi måtte ut og treffe venner og famile. Det ble litt tomt, liksom... Dette er veldig vanskelig å forklare, og det ser helt rart ut når jeg leser det, men er det noen andre som også følte det sånn?

Men jeg ser tilbake på dagen som den lykkeligste i mitt liv :)

Skrevet
Niks - ingen skuffelser!! En kjempedag - og jeg var superhappy hele dagen!! Det "morsomme" er at ting som gikk "galt" - dvs ikke ble helt perfekt - det gjorde absolutt ingenting!! Det var mitt livs lykkeligste dag so far - og ingen ting kan ødelegge det. Det er faktisk en av de dagene i livet jeg tror ikke kan ødelegges av for høye forventinger :ler:  Slapp av, kos deg og nyyyt dagen - den går aaaalt for fort!!

En annen ting er at det er andre ting som ble "størst" for meg enn jeg hadde forventet på forhånd. For meg har alltid øyeblikket da bruden skrider opp kirkegolvet vært magisk... Vel, det var ikke så magisk, men hyggelig var det!!  :) Fikk liksom ikke med meg stemningen i kirken med meg på samme måte som gjestene, der jeg stod å fniste på gangen med pappa..  :ler:

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. En utrolig fantastisk dag der alt var perfekt.

Skrevet

Nei du

Dage ble bedre enn forventet for meg og for minn mann!!!

Vi storkoste oss sammen, kysset og stjal masse tid sammen!

Fantastiske taler, fantastisk mat, fantastiske gjester og veldig god stemning (g selfølgelig start-seier) gjorde sitt!!!

Alt var mer enn vi noen gang hadde drømt oss, at dagen var over var nesten en skuffelse...

Dagen etter og tiden etter følte jeg meg mer trygg, og levde på en rosa sky over minnet om dagen!

Og i dag er d et år siden - livet kunne ikke vært bedre... Har fåt flotte gaver av min mann, og i natt på fest danset vi igjen "brudevalsen" (var ikke vals da...) Og vi venter vårt 1. barn som vi fikk se på ul på torsdag.

Ja for et år siden satt jeg nå og spiste lunsj med gode venninner og brudepikene mine, så nå var vi i gang! Så a d siste året og spesielt dagen for 1 år siden har vært det mest vidunderlige i mitt liv!!! Vi lever på minnene og koser osss med foto! Har heldigvis mange fine. Må kanskje få redigert ferdig videoen i dag og sett på den vidunderlige dagen vår!

Håper du / dere alle får en like fin dag som oss!

(Beklager at dette ble litt rotete...)

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Jeg sov gjennomsnittlig 3 timer hver natt hele uka før bryllupet, så jeg fikk en liten "down-periode" hos forograf og da vi ble kjørt til selskapslokalet. Hodepine og stuptrøtt, men det gikk over med hodepinetabletter og vann! Ellers en utrolig strålende dag! Over all forventning faktisk! :smilbla:

De tingene som ikke gikk helt etter planen, de tok jeg med smil og latter! Blandt annet at bilen vi leide punkterte halvveis til kirken, så jeg og min forlover måtte sprette ut i veien og haike resten av veien til kirken! :legrine: Ler så jeg griner når jeg tenker på hvor komisk det måtte se ut! :legrine: Var jo lettere fortvila en liten periode der, men det ordnet seg ganske fort heldigvis. Kom til kirken ett minutt over tiden, så det er jo akseptabelt.

Og organisten i kirka var vel ikke helt habil...Det var faktisk så dårlig at det ble komisk :ler: Hvis jeg av av den type brud som la veldig mye i selve vielsen, så kunne det ha blitt en aldri så liten nedtur, men heldigvis så var ikke selve vielsen det jeg la mest vekt på.

For meg og mannen min så var dagen en gigantisk opptur! Det tok mange dager før jeg var nede på jorda igjen :ler: (kanskje jeg ikke er helt nede enda...jeg svinser jo inne på bryllupsforumet enda... :ler: )

Kos dere og nyt dagen i fulle drag! Du vil komme til å ønske at den kunne vare lenger!

milla

Skrevet

Vi hadde en fantastisk dag, og den kunne knapt blitt bedre! Hvis den kunne blitt bedre må det ha vært at den var lengre.... Det var et par småting som ikke gikk helt etter planen, men det var det ingen som merket :) .

Det jeg ville frem til, var at DAGEN ETTERPÅ kunne man faktisk føle et snev av.. ikke skuffelse, men en følelse av at nå er alt over, liksom... (ikke misforstå meg) Man har planlagt og gått og tenkt i over et år, og plutselig er det over. Et godt råd til de som ikke har giftet seg enda, er å ha planer dagen etterpå. Sammen med noen andre. Det høres kanskje rart ut. Man tenker kanskje at da vil man bare være sammen VI TO. Men for oss var det sånn at vi måtte ut og treffe venner og famile. Det ble litt tomt, liksom... Dette er veldig vanskelig å forklare, og det ser helt rart ut når jeg leser det, men er det noen andre som også følte det sånn?

Dette kjenner jeg godt igjen, hadde det på akkurat på samme måten. Bare at jeg ikke orket flere mennesker, ville helst ha fred sammen med mannen.

Skrevet

Dagen vår var enda bedre enn forventet.

Eneste jeg føler nå i ettertid, er at dagen gikk så altfor fort... Og nå sitter jeg her og har et lite antiklimaks, siden all spenningen og forvntingene og planleggingen er plutselig over etter ett år. Kjolen henger i posen og skal aldri brukes igjen.. SNUFS..

Men vi har masse gaver, hilsner, kort å kose oss med. Samtidig som vi reise på "honeymoon" om et par dager..

Lykkelig og nygift :)

Skrevet

Dagen i seg selv var i grunnen veldig bra, alt gikk som det skulle. Eneste var vel at brudgommen inntok litt for mye vin og ble litt for glad, og at han ikke en gang i løpet av dagen sa hvor fin jeg var eller kommenterte meg/mitt utseende. Litt trist på en slik dag, men det hører med til historien at vi har gått hvert til vårt, og begge er nå veldig fornøyd med det...

Håper det går bedre for alle dere andre!

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Det var en helt fantastisk dag. Jeg bare smilte og smilte. :)

Endret av Bellatrix
Skrevet

Vi hadde en perfekt dag.

Det eneste som kan betegnes som skuffende må være at dagen gikk så fort... ;)

Skrevet

Dagen vår var enda bedre enn forventet. Jeg liker ikke å være i sentrum men akkurat den dagen følte jeg meg så vakker og glad at jeg bare smilte og ville at alle ser på meg:) Dagen gikk fort men jeg anbefaller alle å dra på bryllupsreise rett etterpå. Da forlenger man det hele på en måte. Det er så mye mas ukene før at det var så deilig å bare slappe av og snakke om bryllupet:) Vi var som nyforelsket igjen:) Kjenner 2 andre par som giftet seg i år begge to hadde ikke bryllupsreise og begge to angret etterpå.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
Dagen vår var enda bedre enn forventet. Jeg liker ikke å være i sentrum men akkurat den dagen følte jeg meg så vakker og glad at jeg bare smilte og ville at alle ser på meg:) Dagen gikk fort men jeg anbefaller alle å dra på bryllupsreise rett etterpå. Da forlenger man det hele på en måte. Det er så mye mas ukene før at det var så deilig å bare slappe av og snakke om bryllupet:) Vi var som nyforelsket igjen:) Kjenner 2 andre par som giftet seg i år begge to hadde ikke bryllupsreise og begge to angret etterpå.

Signerer på denne!

Vi var sammen i 10 år før vi giftet oss, så den nyforelskede følelsen hadde vi nok ikke. På selve bryllupsdagen var det jo veldig spesielt da! Den dagen var vi jo nyforelsket igjen... :)

Så dro vi på bryllupsreise to dager etterpå. Det er den flotteste reisen vi har hatt! Ikke den fineste plassen, men det var så deilig å bare være oss to alene i noen dager.

milla

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Dagen ble fullstendig perfekt, og mye bedre enn vi noen sinne kunne drømt om! Et fantastisk minne for livet.

Det eneste som jeg kan trekke frem, er at dagen gikk utrolig fort, at jeg skulle ønsket jeg hadde fått pratet med flere, og en brudgom som aldri ville hjem, til tross for at bruden var stuptrøtt og vi hadde avtalt på forhånd når vi skulle hjemover. Det siste skulle jeg ønske vi hadde pratet mer om på forhånd, fordi det virkelig forsuret enden på kvelden. Brudeparet var blant de absolutt siste som gikk, og det var ikke frivillig fra min side...

Skrevet (endret)

Enig med de andre her som sier at dagen gikk alt for fort. Det gjorde min også - og vips var det hele over.

Hvis jeg skal trekke frem andre negative ting så må det bli været, siden det regnet hele dagen. Hadde egentlig ingen ting å si siden festen skulle være inne, men det er noe med stemningen på kirketrappa også kunne vi tenkt oss å fotograferes ute, men det gikk jo ikke.

Også hadde jeg planlagt kjøreplanen litt dårlig mht kaffe, kaker og dans etter middagen, men dette er jo bare bagateller som ble løst på få sekunder.

Bryllupsdagen var en fantastisk flott dag som så absolutt svarte til forventningene og vel så det. :hjerte:

Endret av Havfrua
Skrevet

Syntes dagen ble helt fantastisk jeg, bare helt, helt annerledes enn jeg hadde sett for meg!

Masse detaljer som ikke ble som vi hadde tenkt, gjestene danset ikke så mye, for de satt ute og snakket istedenfor...

(Men alle var kjempefornøyde og hygget seg, så det gjorde ingenting!)

Var veldig deilig å kunne slappe av og bare være oss dagen etter, syntes jeg! (Med unntak av at vi måtte hjelpe til å rydde lokalet og sånt. )

Var jo først da vi hadde tid til å se på gavene, bilder, og virkelig smake på bryllupskaka. (Ikke mye igjen av den, men nok til oss.)

Mest nedtur var det vel når vi kom hjem fra bryllupsreisen 16 dager senere. Det var liksom et vaakum. Litt vanskelig å vite hva man egentlig skulle gjøre. (Var jo slitne etter reising på natta, og kom hjem til masse som burde gjøres.)

Men, selv om dagen ikke ble som jeg hadde tenkt meg, ble den helt fantastisk! Og jeg kommer til å huske den resten av livet som en av de lykkeligste dagene i mitt liv!

Skrevet
Var det noen skuffelser med dagen? Klarte den å leve opp til forventningene? Var det bedre enn du kunne tenke deg? Sterkere, finere eller riktigere enn du kunne forestille deg, før dagen virkelig var der? Eller...? Hva tenkte du dagen etterpå? Tiden etterpå?  :)

Vet du, jeg husker jeg for mange år siden satt barnevakt for barnet til en eldre bekjent av meg, som feiret bryllupet sitt i festlokalet som lå "vegg i vegg" med huset de bodde i. Utpå kvelden kom brura løpende hjem fordi noen av gjestene hadde drukket seg så full at hun følte de ødela hele festen for henne. :tristbla:

Dette gjorde inntrykk på meg som da bare var midt i tenårene. Og jeg lærte noe av dette også, da jeg planla for mitt eget bryllup flere år senere......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...