Gjest Fruktfat Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 ...og gjerne noe du lager selv? det beste jeg vet -som jeg lager selv/av hjemmelaget mat- er kalkun-/kyllingfilet med div krydder, smør, soya og litt vann i stekepose, fløtegratinerte poteter, viltgrønnsaker (pose, ja :kgblunk: ) og saus laget på det som blir i stekeposen. nam! en annen favoritt er sambos kylling som smelter i munnen: kyllingfilet i langpanne, bland creme fraiche, fløte og samba oelek og hell over. serveres med ris og grønnsaker. har sikkert spist mye godt ute og, men ingenting som utmerker seg (er glad i forretter fra friday`s, det er det eneste), derfor er nok min favorittmat hjemmelaget
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 For tiden er det nok fersk, rosastekt tunfisk servert med fersk asparges og bakt søtpotet med litt hvitløkssmør og maldonsalt. Nykokt krabbe med pepper, majones og sitron er også utrolig godt.
Arkana Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Synes det er vanskelig å si, det finnes så mye god mat. Skal jeg plukke ut noe av det jeg liker best blir det vel marokkanskinspirert mat, en nydelig fyldig tagine sier jeg ikke nei til.
Vendie Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Jeg elsker kylling, favoritten er fileter som legges i form i en blanding av creme fraiche, revet jarlsberg, hvitløk og hønsebuljong, og serveres med ris og en grønn salat. Og hjemmelaget pizza med biff, hvitløkskjøttboller, løk, paprika og champignon. Mmmmm!
Gjest Gjest1 Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 Jeg liker veldig godt enkel mat. Reker er en klar favoritt, servert med loff og majones.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Jeg elsker risengrynsgrøt med smørøye, sukker og kanel. Er så heldig å få det hver lørdag, og blir aldri lei.
minienthe Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 marinert flintstek eller roastbeef i tykke skiver med fløtegratinerte poteter... slafs
Krista83 Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Det beste jeg vet er vell egentlig pinnekjøtt, men siden jeg ikke har prøvd å kage det så blir det sjelden. Noe som i grunn er greit. Ellers så ligger kjøttkaker høyt på listen... mmm, tror jeg må lage det snart.
Gjest gjesta Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Bacalao som jeg lager selv. Sambo sin kylling og ris Eller Marrokansk grønnsakstagine med berberbrød Namnam
Gjest Lanyah Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Jeg synst raspekaker er så godt...!, men det er så mye annet som er like godt, alt med kylling er godt.
Gjest Lea Skrevet 13. august 2006 #11 Skrevet 13. august 2006 Jeg er veldig glad i god, gammeldags husmannskost (kanskje fordi det er så sjelden jeg får/lager det?). Raspeball med stekt salt kjøtt, kjøttkaker, lapskaus og slike ting. Kjøttkakene må være mammas da. Og aller helst skal de spises hjemme hos foreldrene mine. Ellers synes jeg at sterk og eksotisk mat er godt.
Gjest Yoghurt Skrevet 13. august 2006 #13 Skrevet 13. august 2006 (endret) Er hekta på fylte tomater, lager de selv, mmmm Eller er jeg glad i wok'en min, masse paprika, squash, baby mais, sukkererter, vårløk, ris, også soya saus på Endret 13. august 2006 av Yoghurt
Wonders Skrevet 13. august 2006 #14 Skrevet 13. august 2006 Kjøttkaker /m poteter kålstuing tyttebær makaroni flatbrød og masse masse brun saus FROKOST LUNCH BRUNCH MIDDAG KVELDSMAT
pusla Skrevet 13. august 2006 #15 Skrevet 13. august 2006 Favoritten min er og blir fårikål. Heldigvis så lager faren min det året rundt, når han føler for det, og han er flink til å be meg dit da, så da får jeg spist det litt oftere enn bare på høsten. Av mat jeg lager selv er favoritten kyllingwoken min med cashewnøtter, og jeg har også en god finnbiffgryte som jeg lager av og til. Også mammas kjøttkaker så klart .
hilli Skrevet 13. august 2006 #17 Skrevet 13. august 2006 (endret) Det er selvsagt helt umulig å ha bare én favorittrett, men hvis jeg skal plukke ut noe jeg kommer på i farten må det bli en god ost med god desservin til. F.eks en blåmuggost med vellagret portvin til. Endret 13. august 2006 av hilli
NullHull Skrevet 14. august 2006 #18 Skrevet 14. august 2006 Ferskt eller nystekt, lunka brød med syltetøy og brunost. I det hele tatt, ferskt bakverk...*drømme, drømme*. Finnes det noe bedre, og noe som lukter så godt? Sukk!
Karamba Skrevet 14. august 2006 #19 Skrevet 14. august 2006 Vanskelig spørsmål, er så mye godt å velge i... Men noe av det beste jeg vet er thai-mat. Bl.a. Tom Kha Gai (el hvordan det nå skrives). Mmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå