Gå til innhold

hva er det beste du vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet

...og gjerne noe du lager selv?

det beste jeg vet -som jeg lager selv/av hjemmelaget mat- er kalkun-/kyllingfilet med div krydder, smør, soya og litt vann i stekepose, fløtegratinerte poteter, viltgrønnsaker (pose, ja :kgblunk: ) og saus laget på det som blir i stekeposen. nam!

en annen favoritt er sambos kylling som smelter i munnen: kyllingfilet i langpanne, bland creme fraiche, fløte og samba oelek og hell over. serveres med ris og grønnsaker.

har sikkert spist mye godt ute og, men ingenting som utmerker seg (er glad i forretter fra friday`s, det er det eneste), derfor er nok min favorittmat hjemmelaget :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tiden er det nok fersk, rosastekt tunfisk servert med fersk asparges og bakt søtpotet med litt hvitløkssmør og maldonsalt. Nykokt krabbe med pepper, majones og sitron er også utrolig godt.

Skrevet

Synes det er vanskelig å si, det finnes så mye god mat. Skal jeg plukke ut noe av det jeg liker best blir det vel marokkanskinspirert mat, en nydelig fyldig tagine sier jeg ikke nei til.

Skrevet

Jeg elsker kylling, favoritten er fileter som legges i form i en blanding av creme fraiche, revet jarlsberg, hvitløk og hønsebuljong, og serveres med ris og en grønn salat.

Og hjemmelaget pizza med biff, hvitløkskjøttboller, løk, paprika og champignon. Mmmmm!

Skrevet

Jeg liker veldig godt enkel mat. Reker er en klar favoritt, servert med loff og majones.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg elsker risengrynsgrøt med smørøye, sukker og kanel. :) Er så heldig å få det hver lørdag, og blir aldri lei.

Skrevet

marinert flintstek eller roastbeef i tykke skiver med fløtegratinerte poteter... slafs :sjarmor:

Skrevet

Det beste jeg vet er vell egentlig pinnekjøtt, men siden jeg ikke har prøvd å kage det så blir det sjelden. Noe som i grunn er greit.

Ellers så ligger kjøttkaker høyt på listen... mmm, tror jeg må lage det snart.

Skrevet

Bacalao som jeg lager selv.

Sambo sin kylling og ris

Eller Marrokansk grønnsakstagine med berberbrød :) Namnam

Skrevet

Jeg synst raspekaker er så godt...!, men det er så mye annet som er like godt, alt med kylling er godt.

Skrevet

Jeg er veldig glad i god, gammeldags husmannskost (kanskje fordi det er så sjelden jeg får/lager det?). Raspeball med stekt salt kjøtt, kjøttkaker, lapskaus og slike ting.

Kjøttkakene må være mammas da. Og aller helst skal de spises hjemme hos foreldrene mine.

Ellers synes jeg at sterk og eksotisk mat er godt.

Gjest Yoghurt
Skrevet (endret)

Er hekta på fylte tomater, lager de selv, mmmm :)

Eller er jeg glad i wok'en min, masse paprika, squash, baby mais, sukkererter, vårløk, ris, også soya saus på

Endret av Yoghurt
Skrevet

Kjøttkaker /m

poteter

kålstuing

tyttebær

makaroni

flatbrød

og masse masse brun saus

FROKOST LUNCH BRUNCH MIDDAG KVELDSMAT

Skrevet

Favoritten min er og blir fårikål. Heldigvis så lager faren min det året rundt, når han føler for det, og han er flink til å be meg dit da, så da får jeg spist det litt oftere enn bare på høsten.

Av mat jeg lager selv er favoritten kyllingwoken min med cashewnøtter, og jeg har også en god finnbiffgryte som jeg lager av og til.

Også mammas kjøttkaker så klart :) .

Skrevet (endret)

Det er selvsagt helt umulig å ha bare én favorittrett, men hvis jeg skal plukke ut noe jeg kommer på i farten må det bli en god ost med god desservin til. F.eks en blåmuggost med vellagret portvin til.

Endret av hilli
Skrevet

Ferskt eller nystekt, lunka brød med syltetøy og brunost. I det hele tatt, ferskt bakverk...*drømme, drømme*. Finnes det noe bedre, og noe som lukter så godt? Sukk!

Skrevet

Vanskelig spørsmål, er så mye godt å velge i...

Men noe av det beste jeg vet er thai-mat. Bl.a. Tom Kha Gai (el hvordan det nå skrives). Mmmm... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...