^me^ Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 tar dere opp ukjente haikere? jeg gjør ALDRI det.. vet lixom aldri hvem du møter på..tar ikke tjansen på og bli frarøvet alt og voldtatt eller møte på andre slags psyko folk..
Gjest Hedda Gabler Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Aldri. Men jeg kjenner meg litt slem når jeg kjører forbi noen. Skjønner ikke at folk haiker fremdeles, men det er også noe rørende ved en sånn tiltro til medmenneskene sine.
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Aldri. Men jeg kjenner meg litt slem når jeg kjører forbi noen. Skjønner ikke at folk haiker fremdeles, men det er også noe rørende ved en sånn tiltro til medmenneskene sine. ← enig. Tenker sånn jeg og, men tør rett og slett ikke ta med ukjente i bilen. Syns imidlertid veldig synd på de som står der og aldri får haik
La Luna Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Ofte, men ser an de som står der. Husker jeg haika endel sjøl da jeg var yngre og det var skikkelig kjipt å ikke få haik....
Gjest Chrizzy Skrevet 13. august 2006 #11 Skrevet 13. august 2006 Jeg tar opp haikere, som oftest. Kan hende at jeg ikke gjør det, men da er det noe som sier "nei". De fleste er snille og greie, stoler på intuisjonen
Ladyen Skrevet 13. august 2006 #13 Skrevet 13. august 2006 (endret) Har gjort det ja. Til og med midt på natten i grisgrendte strøk. Magefølelsen min pleier å funke bra. Og folka er glade for å få lift. Jeg har tenkt litt på hva jeg skulle gjøre om jeg en gang skulle være så uheldig å møte en truende person.., og jeg vet ikke riktig... Hva hadde dere gjort da ? Noen som har med seg noe å forsvare seg med: "pepperspray", høy lyd "på boks", et fryktløst raseri og ukjente krefter el.l. ? Endret 13. august 2006 av Elmaand
Pauline Skrevet 13. august 2006 #15 Skrevet 13. august 2006 Aldri. Men jeg kjenner meg litt slem når jeg kjører forbi noen. Skjønner ikke at folk haiker fremdeles, men det er også noe rørende ved en sånn tiltro til medmenneskene sine. ← Det har hendt, men blir sjeldnere og sjeldnere. Da jeg var ten-åring på 80-tallet var det helt vanlig å haike. Fikk til og med lov av mamma! Tidene har forandra seg gitt!
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #16 Skrevet 13. august 2006 Har gjort det noen ganger. Men bruker magefølelsen min. Ofte så står det fotturister på veien opp på fjellet. De tar jeg med.
Gjest Gjesten Skrevet 13. august 2006 #17 Skrevet 13. august 2006 Når eg ein sjelden gang køyrer bil OG finn ein haikar samstundes tar eg den med ja, seff. Haike sjøl, så eg må vel vere solidarisk
Gjest gjesta Skrevet 13. august 2006 #19 Skrevet 13. august 2006 En sjelden gang. Ser ann tid, sted og personen som hiker. Sist stoppet jeg for en rødruss på vei hjem fra fest. Han haiket ikke, men jeg skjønte hvor han skulle og bakken opp er veeeldig lang. Han ble veldig glad. (Nå skal det sies at jeg hadde hentet min datter på den samme festen da)
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #20 Skrevet 13. august 2006 Det hender, men jeg ser an personen først. Er mer tilbøyelig til å ta med haikere om jeg skal langt og kjører alene. Da er det greit med litt selskap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå