Gå til innhold

Gratis fotoredigeringsprogram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
GIMP er kjempebra! Man trenger en stund for å lære seg det, men det er absolutt av samme kaliber som Photoshop.
Skrevet

synes gimp var mer komplisert en photofiltre jeg, mer kinkig å plassere bildet du vil redigere osv.

men det er ikke verre en å teste begge og avinstallere det du ikke liker :)

Skrevet
synes gimp var mer komplisert en photofiltre jeg, mer kinkig å plassere bildet du vil redigere osv.

men det er ikke verre en å teste begge og avinstallere det du ikke liker :)

Ja. det er som sagt rimelig komplisert. Men har du først lært deg det kan du bruke det til ALT.

Skrevet

Takk. Nå har jeg lastet ned Photofiltre i utgangspunktet, siden jeg trenger noe som ikke er så komplisert å ta i bruk. Takk for hjelp! :)

• 2 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er nybegynner på området men har lastet ned dette programmet:

http://www.picasa.com

Fornøyd så langt. :tommelsmil:

photoscape fungerer også kjempebra

Gjest Dora Flanica
Skrevet (endret)

GIMP og paint.net er veldig bra, liker muligheten for å bruke lagfunksjonene der. Og paint.net har mange fine plug-ins som man kan laste ned. Har begge programmene, syns de utfyller hverandre bra. Photo Filtre X som noen over nevner er og kjempebra, men man har det bare i 30 dager som prøveversjon, etter det må man kjøpe det, i alle fall den nyeste versjonen. Var litt ergerlig, men fant GIMP senere, har det på begge maskinene mine. Det er litt komplisert i starten, men man venner seg til det etterhvert.

Endret av Dora Flanica
Skrevet

Bruker paint.net i det daglige, photofiltre og gimp til mer sære ting. Photofiltre er egentlig kommersiell programvare, men de gjør tilgjengelig eldre versjon som gratisprogram, fordi de håper at folk som bruker og liker det vil kjøpe den hotteste versjonen, og fordeler som bl.a. support. Gratisutgaven er et feiende flott program, det.

Spørsmålet er vel mest hvilke oppgaver du trenger å løse. Til enkle oppgaver synes jeg paint.net er kjapt og oversiktlig, dog ikke det ultimate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...