Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2003 #1 Del Skrevet 6. januar 2003 Hva slags saus passer best til svinekoteletter? Skal ha poteter, babygullerøtter, blomkål og muliges surkål som tillbehør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 6. januar 2003 #2 Del Skrevet 6. januar 2003 Skal du ha surkål, passer d nok best m brun saus, sløyfer du surkålen står du litt friere, og da kan f eks sjampinjongsaus være et alternativ. Selv bruker jeg bare å servere stekesjyen til svinekoteletter. Jeg gjør da på følgende måte: Salter og peprer kotelettene hele veien rundt, skjærer noen snitt i fettranden (unødvendig hvis d er nakkekoteletter, da fettet ligger isprengt kjøttet på disse og bidrar til at disse kotelettene blir saftigere enn vanlige) og svir dem hurtig i nøttebrunt smør/melange el en blanding av smør/melange og olje i varm, varm panne til de har fått en fin, brun stekeskorpe (1-2 min på hver side), slår så varmen nesten ned til nullpunktet, heller på ca 1 dl vann og legger på lokk. Lar dem stå og surre minst 5 min, gjerne lenger (jo mørere blir de). Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paprika, ikke innlogga Skrevet 6. januar 2003 #3 Del Skrevet 6. januar 2003 Bruker smelta smør (smeltet sammen med kotelettene, slik at det blir godt kryddret), men ellers så er jo Bernaise saus ett alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 6. januar 2003 #4 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg ville først åpna vinduet, og kasta surkålen så langt som mulig ( ), deretter ville jeg leita frem bernaisen. Mmm, det hørtes så godt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 6. januar 2003 #5 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg kan anbefale appelsinsaus(Forutsetningen er at du ikke serverer surkål til) Når kotelettene er stekt legger jeg dem over på et fat og holder dem varme. Heller så ønsket mengde appelsinjuice i panna. Kan hvis ønskelig jevnes med litt maizenna. Smak til med salt og pepper evt. litt soyasaus. Pleier å sile sausen over i sausenebbet så jeg ikke får "sorte øyne" i sausen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 6. januar 2003 #6 Del Skrevet 6. januar 2003 ....hørtes godt ut, pulverheksa! D skal jeg jammen prøve som en variant! Hva slags grønnsaker/poteter passer til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 6. januar 2003 #7 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg pleier å brune masse frisk champignon i panna etter at kotelettene er godt brunet på begge sider. Har i litt soyasaus og kremfløøte + 1/2 ts sukker. Lar alt putre til sausen er passe tykk... Serverer med ris og broccoli, mais og gulrøtter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå