Gå til innhold

Paris? Roma? Hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst å reise bort en helg med kjæresten min, vi har hatt mye tøffe tak i det siste og vi trenger å reise og ha det fint sammen :)

Jeg tenker først og fremst på storbyer som Paris eller Roma, for å sette en romantisk ramme. Men jeg har aldri vært i disse byene, og vet ikke hvor det er billige hotell eller hva man bør få med seg... Og hvilken by som er best å reise til? Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Her er en link du kan sjekke ut: http://www.keyweb.no/storbyferie.php

Det er masse andre sider på nett også om du søker.

Jeg har aldri vært i Paris, men har vært i Roma i sommer. Flott by med mye å se og gjøre.

Likevel, skulle jeg reise for bare en helg så ville jeg ikke dratt så langt. Dumt om det meste av helgen går med til reisen........

Velg en by som det er kjapt og lett for dere å komme til fra der dere bor/nærmeste flyplass.

Flere av de store byene i Øst-Europa skrytes det mye av. Og der er det vel også billigere enn vest-Europa.

Skrevet

Av de to du nevner ville jeg valgt Paris. Der er det litt koseligere enn i Roma synes jeg.

Et annet alternativ er Budapest. Der er det ikke så stort og du rekker å se litt i løpet av en helg. Dessuten er det ikke så mye stress og mas som det er i byer som Roma og Paris. Billigere er det også.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ja jeg ser også for meg Paris :)

Men hva bør vi gjøre der da? :hoppe:

Skrevet

Det er mye å se på i Paris.

Når man først er der bør man kanskje få med seg Eiffeltårnet, triufbuen og Louvre (så har man liksom sett de tingene der). Ta gjerne med f.eks Sacre Ceur også og Montmartre.

Det er også nok av butikker, kafeer og restauranter. Og Paris har mye mer stemning enn f.eks Roma synes jeg. Sett dere ned og nyt :)

Men det er relativt stive priser på det meste. Likevel ville jeg nok betalt litt mer for å bo sentralt (dere kan evt. gå litt ned på standarden) I løpet av en helg rekker dere jo ikke å bruke så mye tid på hotellrommet uansett. Om det er greit å sove, dusje og slappe av der, så spiller det ikke så stor rolle om det er nyoppusset og har en 5-stjernes restaurant. Har dessverre ikke noe hotell å anbefale. Lenge siden sist jeg var i Paris.

Skrevet

Da tror jeg det blir Paris på oss gitt!!

Noen som vet noe om temperaturer og vær generelt i oktober?

Takk for svar, forresten!

Skrevet

Hei

Dersom du lurer på hva du kan se og gjøre i Paris kan du sjekke ut mitt reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Min kone og jeg var der i april :-) Når det gjelder været så er nok det bedre i Roma enn i Paris. Men her kan du se litt om hva du kan forvente deg av været i Paris: http://www.weatherbase.com/weather/weather...r=&units=metric

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...