Gå til innhold

Trenger shampo-/hårkurtips

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet

Jeg har en litt "merkelig" hårtype ifølge frisøren. Jeg har tynne hårstrå, men veldig mange, så håret mitt blir "stort" og tykt selv om jeg har fine hårstrå. Hun ble også veldig overrasket over at det var lenge siden jeg klippet meg, for det var nesten ikke slitt i det hele tatt.

Men så glemte jeg å spørre hva håret mitt trenger, fukt eller proteiner, i det hele tatt. Jeg har problemer med "antenner", og av og til finner jeg flere super-krøllete hårstrå, selv om jeg egentlig har ganske rett hår med litt fall. Jeg mister også endel hår for tiden.

Nederst er det sånn at tuppene vipper inn mot ansiktet på den ene siden, og ut fra ansiktet på den andre siden. Er det noe å gjøre med dette bortsett fra rettetang/krølltang hver morgen?

Og hva slags shampo/balsam/kur burde jeg bruke, har dere noen tips?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du behandlet hår? Farget\stripet det?...

Ut ifra det du sier så virker det som du trenger fukt til håret, da er Redken Soft kuren et veldig bra valg. Men tynt hår, bør egentlig ikke bruke så mye "mykgjørende" produkter, da du allerde har et tynt hår\tynne hårstrå...!

Skrevet

Du sier du har tynne hårstrå, headstrong fra redken kan være bra for det.

Men vet ikke om den er mer beregna for de som har tynne hårstrå og ikke så altfor mye hår (er vel egentlig det den er laget for). Så i ditt tilfelle blir jeg likevel litt usikker på denne.

AllSoft er en veldig god fuktighets kur, som også vil hjelpe litt til med å tynge håret.

Proteinkurer er for hår som er ødelagt f.eks via farging/bleking. Dette sier du ingenting om, er håret ditt helt naturlig? Isåfall er det ikke protein du trenger.

Gå gjerne på lookfantastic.com der kan du lese hva de forskjellige produktene er gode for, tror også det er en guide for hva som passer ditt hår!

Når det gjelder håret ditt som går samme veien på begge sider er det vel ikke annet du kan gjøre enn å bruke tang. Eller å spare til lengre hår/klippe det annerledes.

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Håret mitt er helt naturlig, jeg har litt mørkere ettervekst ca halveis ned på håret, så det er lenge siden jeg har farget det. Det er halvlangt, til litt nedenfor skuldrene. Jeg har "rødt" hår (litt for lite rødt etter min smak, mer kommunefarget, men jeg har lys hud og fregner og alt som hører med), og skulle vel egentlig ha forsterket rødfargen litt også, eller gjort den litt mørkere, uten å slite for mye på håret og få ettervekst.

Det er som dere sier, dilemmaet er om jeg skal bruke produkter for fint eller tykt hår, siden jeg på en måte har begge deler. Jeg tittet inn på lookfantastic men ble egentlig ikke så veldig mye klokere av det.

Skrevet

da tar du deg en tur til frisøren igjen imorgen, eller hvilken som helst god frisør, og spør hva de har å anbefale for ditt hår! mye enklere :)

ellers er det bare å prøve seg frem med forskjellige produkter som du tror kan passe ditt hår.

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet

Joda, jeg vet at det er det beste å spørre frisøren, men så var det dette med sosial angst da :sjenert: Var ille nok å få klippet seg og bli studert fra alle bauger og kanter, så tanken på å gå tilbake frister ikke akkurat ;)

Takk for forslagene :)

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet

Redken All soft, tynger denne håret altså? Blir håret blankt og glatt?

Skrevet

håret mitt blir i alle fall blankt og glatt, elsker den kuren.

Tror den kan tynge litt ja, kanskje ikke så mye, men den gir mye fukt, og har du veldig tynne hårstrå kan det tynge, men har du mye hår, kanskje det ikke gjør noe særlig.

Den er ikke så dyr på lookfantastic.com, så bestill der, og prøv om den passer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...