Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på denne Daily microfolianten til dermalogica. Er det en peeling som har enn viss "aldersgrense". Jeg er selv i 20 årene.. Erstatter denne i så fall andre peelinger?

Skrevet

Selfølgelig kan den brukes av deg som er i 20 årene! Og, jah! Den skal erstatte andre peelinger, så du trenger ikke bruke en annen peeling itillegg om det var det du tenkte.

Når du snakker om "aldersgrense" så vet jeg at når en kommer opp i en viss alder, (40 kanskje?, er litt usikker på når). Så er ikke huden så flink til å fornye seg mer, at det danner et nytt cellelag. Det tar av dess eldre man blir. Så derfor når en er eldre bør en bruke det mindre og mindre...! :)

Skrevet
Når du snakker om "aldersgrense" så vet jeg at når en kommer opp i en viss alder, (40 kanskje?, er litt usikker på når). Så er ikke huden så flink til å fornye seg mer, at det danner et nytt cellelag. Det tar av dess eldre man blir. Så derfor når en er eldre bør en bruke det mindre og mindre...! :)

Mmm, vet du dette helt sikkert? En peeling fjerner jo bare døde hudceller, ikke celler som fortsatt er intakt? Det er riktig at cellefornyelsen synker med årene (det starter vel allerede rundt 18-20 år), men at de over en viss alder ikke bør bruke peeling?

Når det er sagt så liker jeg Microfoilant veldig godt. Den er super til en tørr og senstiv hud. Den kan fint erstatte peeling med korn, og dne er så mild at den kan brukes flere ganger i uken.

Skrevet

Jeg hadde litt om hud, da jeg gikk på frisørlinjen. Da ble dette tatt opp, jeg kan ikke sitte her å si at det er fakta punktum. Men jeg tror, jeg sitter å leser veldig mye og da forsto jeg det slik at eldre bør ikke peele huden så ofte, skrubbe den. Jeg tror det vil bli helt annerledes med den peelingen du bruker også. Jeg har ikke sagt at de IKKE skal peele huden i det hele tatt, men litt mindre. Men duh? :) Jeg tar det opp med hudpleieren min neste gang jeg er der, for nå ble jeg litt usikker! :ler:

Skrevet

Men hva med gentle cream exfoliant da? Er ikke det det samme som daily microfoliant bare at denne skal være på i 10 min?

Skrevet
Jeg hadde litt om hud, da jeg gikk på frisørlinjen. Da ble dette tatt opp, jeg kan ikke  sitte her å si at det er fakta punktum. Men jeg tror, jeg sitter å leser veldig mye og da forsto jeg det slik at eldre bør ikke peele huden så ofte, skrubbe den. Jeg tror det vil bli helt annerledes med den peelingen du bruker også. Jeg har ikke sagt at de IKKE skal peele huden i det hele tatt, men litt mindre. Men duh? :) Jeg tar det opp med hudpleieren min neste gang jeg er der, for nå ble jeg litt usikker! :ler:

Husk å poste svar her, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...