Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Har en gammel kjøkkeninnredning i heltre beisa eik. Den er i utgangspunktet fin og velholdt. Men vi har endret litt på planløsning, skiftet benkeplater og vask og satt inn amerikansk kjøleskap. Innredningen lages ikke lenger, men det går an å spesialbestille dører med samme profil, men du får ikke samme farve. Lurer derfor på om jeg skal male hele greia lys. Har malt en kjøkkeninnredning der vi bodde før, og vet at det er arbeid og at jeg må være nøye. Mitt spørsmål handler derfor ikke om det, men om jeg vil angre, om jeg ødelegger "verdien" osv. Takknemmelig for tips
Gjest gjesta Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Vet ikke helt om jeg forstår deg riktig. Blir det sånn at du er nødt til å bestille flere skapdører for å ha komplett kjøkkeninnredning? I så fall hadde jeg antagelig prøvd meg på å male. Eventuelt kjøpe nye skapdører til alle skapene. Men i utgangspunktet så synes jeg det høres litt fælt ut å male over heltre eik.. Altså nettopp fordi heltre-dører er mye dyrere (og finere i fleres øyne, ikke mine) enn malte.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Kan du ikke prøve å selge den ? Det er nok mange som vil ha en heltre innredning, til hytta eller å sette inn på hybelen eller lignende.
Gjest Huldali Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Jeg har nettopp malt min gamle kjøkkeninnredning. Det gikk kjempefint. Det du bør huske på er å grunne med heftgrunning. Når du maler skapdørene er det en fordel hvis de kan tas ned, da slipper du problemet med at malingen renner. Bruk små ruller for glatte overflater for å få et fint resultat. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 Hva med å lasere, eller alternativt beise alt i samme farge.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #6 Skrevet 12. august 2006 Hva med å lasere, eller alternativt beise alt i samme farge. ← TS her: Det hørtes lurt ut! Skal spørre om det er mulig der jeg bestiller ekstradørene. ---- Huldali Innlegget er lagt til I dag, 14:40 Jeg har nettopp malt min gamle kjøkkeninnredning. Det gikk kjempefint. Det du bør huske på er å grunne med heftgrunning. Når du maler skapdørene er det en fordel hvis de kan tas ned, da slipper du problemet med at malingen renner. Bruk små ruller for glatte overflater for å få et fint resultat. Lykke til! Takk for tips. Viss ikke det går å beise, tror jeg jeg går for maling. Skapene er fine og planløsningen god. Ble flott med det nye, så vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå