Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 vi skal pusse opp om ikke mange dagene! maler rett oppå tapeten, men her har det vært en god del bilder..og da også en god del spikerhull.....får å få best resultat når vi maler...da burdte vel disse sparkles? er skikkelig grønn på dette, men det er vel bare å legge på minimalt med sparkel oppå disse små hulla, la det tørke og pusse det ned igjen??? hvor lenge skal dette tørke`? tas på kun engang???
Champagnepiken Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Bruk en liten metallsparkel og klistre igjen de hullene med sparkel tilpasset underlaget. La det tørke en times tid, puss med sandpapir - og kjør igang!
Gjest Lea Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Kommer nok litt an på hyllene, men jeg ville definitivt sparklet. Noen steder holder det med en omgang (hull etter stifter/små spikre) andre ganger må man sparkle både 2 og tre ganger (pusses ned mellom hvert lag). Bruk en liten sparkel og skrap bort det overflødig sparkel (= mindre pussing). Om tapeten har "boblet" seg der skruen/spikeren satt, så lønner det seg ofte å skære vekk det som stikker ut, slik at du får sparklet jevnt. Du kan også prøve å banke det flatt, men det har jeg litt dårlig erfaring med. Tørketiden varierer litt. Kommer an på hvor mye sparkel du må bruke. Men et lite hull trenger bare noen få timer. Står som regel på boksen med sparkel. Det anbefales ikke å være utålmodig og legge på mer sparkel før det innerste er helt tørt. (Klok av skade)
Skravla Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Når jeg kun skal sparkle små hull så påfører jeg sparkelmasse og bruker en våt klut eller svamp og tørker vekk det som er utenfor hullet. Da slipper jeg å pusse ned og slipper "blanke" flekker på veggen når jeg maler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå