Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Jeg har bestilt litt på nettet i det siste. Den første pakken var en hårgreie fra lookfantastic, den kom på to dager rett hjem i postkassa og jeg betalte bare for det jeg kjøpte og 3 pund i frakt. Herlig! Strawberrynet trakk pengene med en gang, men pakka kom ikke før etter ti dager, og da på oppkrav på posten. Jeg måtte betale 165 kroner for å få den, i tollgebyr. Sparte fortsatt 80 kroner på hva produktet ville kostet i Norge, så det er helt greit. Men hvis jeg hadde kjøpt flere ting, ville tollgebyret vært høyere, eller er tollgebyret på 165 kroner uansett? Ville det lønnet seg å kjøpe mye av gangen (=stor pakke) eller å kjøpe ett og ett produkt for å komme under tollgrensa? Så bestilte jeg to produkter til fra lookfantastic, og regnet med den havnet i postkassa som sist. Men nå har jeg fått brev fra Posten Godssenter, med to alternativer - jeg kan enten gi PG fullmakt til å fortolle for meg heretter, dette vil koste enten 85 eller 175 avhengig av om pakken er over eller under 1000 kr. Jeg må legge fullmakten ved sammen med faktura (som jeg ikke har fått for det er trukket fra konto) kvittering eller kontoutskrift angående kjøpet. Eller jeg kan få pakken, fortolle selv og sende inn tollpapirene innen ti dager, dette vil koste 85,-. Og jeg er sånn: Hæ? Hva gjør dere? Hva lønner seg?
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Kan svare angående strawberrynet. Om du tar bilde av kvitteringen din og sender den på mail til SN, så får du igjen pengene som du måtte betale i toll. Du kan også faxe over kvitteringen. Så setter de pengene inn på kontoen din. Men send en mail til de først og si ifra om at du måtte betale toll. Fordi det er ikke noe de må gjøre, men noe de gjør for å vere snille. Veldig bra kundeservice på SN.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Jeg har bestilt litt på nettet i det siste. Den første pakken var en hårgreie fra lookfantastic, den kom på to dager rett hjem i postkassa og jeg betalte bare for det jeg kjøpte og 3 pund i frakt. Herlig! Strawberrynet trakk pengene med en gang, men pakka kom ikke før etter ti dager, og da på oppkrav på posten. Jeg måtte betale 165 kroner for å få den, i tollgebyr. Sparte fortsatt 80 kroner på hva produktet ville kostet i Norge, så det er helt greit. Men hvis jeg hadde kjøpt flere ting, ville tollgebyret vært høyere, eller er tollgebyret på 165 kroner uansett? Ville det lønnet seg å kjøpe mye av gangen (=stor pakke) eller å kjøpe ett og ett produkt for å komme under tollgrensa? Du betaler 25% moms av varene+frakten. Altså øker momsen jo mer du bestiller. Tollgebyr er en liten avgift på 70-80 kr som Posten skal ha for å fortolle for deg. Denne avgiften er konstant. Så bestilte jeg to produkter til fra lookfantastic, og regnet med den havnet i postkassa som sist. Men nå har jeg fått brev fra Posten Godssenter, med to alternativer - jeg kan enten gi PG fullmakt til å fortolle for meg heretter, dette vil koste enten 85 eller 175 avhengig av om pakken er over eller under 1000 kr. Jeg må legge fullmakten ved sammen med faktura (som jeg ikke har fått for det er trukket fra konto) kvittering eller kontoutskrift angående kjøpet. Eller jeg kan få pakken, fortolle selv og sende inn tollpapirene innen ti dager, dette vil koste 85,-. Og jeg er sånn: Hæ? Jeg ville ha fått Posten til å fortolle for meg denne gangen, men etter det ville jeg ha registrert meg på www.toll.no og fortollet fremtidige sendinger selv. ←
Aiv Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Går du inn på nettbanken og ser på utgående betalinger så står beløpet du skal betale til f.eks strawberrynet i kursiv.. Dette betyr at de ikke har trekt beløpet, men at det står på vent. Etter at jeg handlet på beautybridge.com ble jeg fortalt av de at i følge amerkansk lov så fikk de ikke trekke beløpet før varen var sendt. Så bare gå inn der neste gang og se at betalingen står i kursiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå