Gå til innhold

Hva slags arb.tid er det på natta + støttekontakt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er lyst ut stillinger til en bolig med utviklingshemmede, både dag og natt. Hva slags arb.tid er vanlig på natta? Når begynner man og når slutter man? De søker også etter støttekontakter? Noen her som har vært det? Hvor mye er man sammen i løpet av en uke? Hvordan er lønna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder støttekontakt så varierer det timeantallet veldig, fra 3-9 timer i uken. 9 timer er mye å være støttekontakt for en person. Snakker da av erfaring. Dere legger opp deres egen arbeidstid etter når det passer begge. Lønna varierer veldig fra kommune til kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naar det gjelder nattevakt kommer det an paa om det er vaaken eller hvilende. Jeg jobbet en stund som hvilende nattevakt og da gikk vaktene fra 10 til 7, men da regnes bare hver tredje time mellom 12 og 6 fordi du da kan sove. Hvis du blir vekket faar du selvsagt betalt (tror det var per time, eller halvtime, husker ikke helt) i tillegg til at du faar overtidsbetalt.

Det er en veldig grei jobb aa kombinere med ting dagen etter f.eks pass av barn, studier osv. Jeg var ihvertfall opplagt nok til aa gjöre ting dagen etter.

Lönna var helt grei. Bedre enn butikkjobb ihvertfall som ville ha vaert et alternativ i studietiden. Lönna er selvsagt höyere om du er faglaert, har ansinnitet etc.

Arbeidstider og lönn faar du vel uansett greie paa hvis du tar kontakt med boligen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Kunne veldig godt tenkt meg å jobbe natt men ettersom jeg forstår så går jo de fleste nattevakter til 7-8 om morgenen og sambo begynner på jobb kl 05 pluss at bhg ikke åpner før 07. Tror jeg kan se langt etter nattejobb :(

Når det gjelder støttekontakt: kan man ( det høres stygt ut) velge hvem man vil jobbe med? Jeg som ikke er så erfaren er redd for å ta på meg ansvaret med en som er veldig handikappet f.eks. Har isåfall lyst til å starte i det små for å så heller ta på meg noe med større ansvar senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne veldig godt tenkt meg å jobbe natt men ettersom jeg forstår så går jo de fleste nattevakter til 7-8 om morgenen og sambo begynner på jobb kl 05 pluss at bhg ikke åpner før 07. Tror jeg kan se langt etter nattejobb :(

Når det gjelder støttekontakt: kan man ( det høres stygt ut) velge hvem man vil jobbe med? Jeg som ikke er så erfaren er redd for å ta på meg ansvaret med en som er veldig handikappet f.eks. Har isåfall lyst til å starte i det små for å så heller ta på meg noe med større ansvar senere

Man kan ikke direkte velge, men støttekontakten må jo komme overens med brukeren. Så du kommer jo til enighet på et vis skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...