Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Jeg har ikke fått på plass noe konkret enda!! Har sendt ut noen forespørsler på lokaler, men utover det så er ingenting klart. Når jeg leser her inne, så virker det som at dere andre har det meste i boks allerede! Er det virkelig nødvendig å være så tidlig ute, eller er jeg altfor avslappet?
flickan Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Kommer vel an på når du skal gifte deg og hvor i landet du bor. Hvis du bor sentralt og skal gifte deg i sommermnd hadde jeg nok prøvd å få booket lokale, kirke ( hvis de tar imot nå) og fotoraf så snart som mulig. Kan hende det er lurt å tenke på evt musikere til musikalske innslag/musikk på festen også allerede nå. Catering, frisør, blomster, ringer og klær kan nok vente en stund til. ( selv har jeg holdt av kapasiteten hos cateringselskap) Lykke til!
Arkana Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Nei, vi har ikke fått på plass noe konkret vi heller. Vi har begynt å tenke på hvor vi skal ha middagen og skal besøke den ene restauranten i neste uke og se om maten er god. Siden vi skal ha et borgerlig bryllup, og dermed ikke kan få datoen før tidligst 4 mnd før (men vi regner ikke med stor pågang den dagen), har vi ikke tenkt å planlegge for mye før den tid. Det blir et lite bryllup med kun nærmeste familie, så alt vi må ordne er dato og restaurant for middagen og selvsagt kjøp av klær.
Dragona Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Gifter oss til sommer, og har god tid, vi har bestilt lokalet, kirke (fordi det er en populær) dato. Meldt meg på et kurs der man lager kort og div.. Så er det snart salg på kjoler i Hamar!! Så da skal jeg jo dit da..
nygarda Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Det er nok avhengig av dato og sted ja, som nevnt over. Og vi fant ut at om man er ute i god tid så kan man velge det perfekte sted for fest og vielse selv, uten å "måtte ta" det som er ledig... Om du skjønner hva jeg mener. Vi har lokale, sted for humanetisk vielse, forlovere, toastmaster, blomsterdekoratør, og jammen har jeg ikke leid meg kjole også... Gleder meg enormt til å bruke den! Vi har også skrevet en ca gjesteliste, og har blitt enige om diverse småting og store ting. Det neste vi skal gjøre er å finne fotograf. Deilig med alt som er gjort!
Snupsipusi Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Jeg har bare datoen og bryllupsvalsen klar, jeg... Vi skal gifte oss 21/7-07, og stedet vi bor på har ikke akkurat så stor pågang verken i kirka eller på steder man kan holde bryllupsfesten, så vi tar det med stor ro å booke kirke og lokaler. Må forresten ikke vente så veldig lenge med å booke kirka, men det er fordi jeg må søke om å få lagt om ferien min til neste år så det passer med bryllupet... Vi har jo snakket en del om bryllupet, og når jeg tenker meg om, så er det jo MASSE som allerede er klart! Jeg skal bruke min mors 40 år gamle bryllupskjole (de har 40-års bryllupsdag dagen etter vårt bryllup), men den må syes litt om på siden min mor var ekstremt sylfide da hun giftet seg, samt 5 cm lavere enn meg. Dette ordner min mor, som er en meget habil sydame . Så har vi vel egentlig funnet ut hvem vi skal be i bryllupet også, - gjestelista er så godt som klar. Men det er mest fordi vi ønsker at så mange som mulig av de vi ønsker skal komme, og mange bor laaangt unna. De må få tid på seg til å eventuelt spare til reisen og plotte det inn med ferie/fridager. Jeg har også min forlover klar, til og med en "reserveforlover" også fordi hun egentlige bor så langt unna. I tankene har vi vel ganske klart for oss hvordan vi vil ha det, men tenkte å bruke vinteren/våren på å få detaljene på plass. Vi skal ikke ha noe gedigent bryllup, bare nærmeste familie og venner. Likevel blir det cirka 40 stykker +, så det blir jo en del å planlegge. Har såvidt begynt å vanke her inne, og finner utrolig mange gode råd og tips om hvordan det kan gjøres. Kommer sikkert til å bli ganske så mye mer aktiv når ting begynner å komme i boks
*Emma* Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 Jeg begynner å få det meste på plass - men jeg gifter meg tidlig i mars da. Også skal vi til utlandet....
Kykkelikokos Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Vi har booket kirke og lokale. Det er ganske deilig å være ferdig med det, så slipper man å bekymre seg for å ikke få den kirken eller det lokalet man ønsker seg aller mest. Ellers så har jeg fått invitasjonseksempler i posten, valgt ut brudekjole (men ikke kjøpt enda), og satt opp gjesteliste. Synes det er gøy å planlegge, å godt å være tidlig ute med alt så slipper man å stresse når datoen nærmer seg Vi har valgt samme spesielle dato som nygarda, så vi måtte nesten være tidlig ute før alt opptatt
Pinki Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Vi gifter oss 30. juni 2006 og har booket kirke, lokale og bryllupsuite. Ellers har vi vel egentlig blitt enige om menyen, men ikke booket noe enda. Jeg har også begynt å drodle litt rundt deisgnet på invitasjoner og andre trykksaker (jobber med dette til daglig så dette har høy prioritet hos meg!!!). I tillegg er gjestelisten så og si klar, har noen vi er litt usikre på men regner med dette er klart når invitasjonene skal sendes ut - er jo tross alt en god stund igjen!
Knøttet Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Tja, om det er nødvendig å være så tidlig ute vet jeg ikke ... som sagt kan det være nødvendig å booke selskapslokale og kirke tidlig, spesielt om du bruker en populær kirke eller selskapslokale, eller om du har en populær dato (07.07.07) Selv skal jeg gifte meg 30.juni og er ferdig med dette: -tegnet kjolen (mamma skal sy) -booket kirke -funnet ut hvem vi skal be, men ikke laget invitasjoner
kvick Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 Hvor tidlig man trenger å være ute kommer veldig an på hva slags bryllup man skal ha, hvor i landet man skal holde det osv. Jeg skal gifte meg august neste år og tror jeg har lokalet på plass nå. Jeg opplevde at det var mye som var booket allerede nå, et år i forveien. Kirke har jeg ikke begynt å undersøke ennå, men jeg tror det kan være lurt å være tidlig ute med det også. Jeg tenker at med en gang jeg har kirke og lokale i boks kan jeg slappe av og planlegge litt etter hvert når et passer seg slik.
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Jeg ble også overassket når jeg begynte å kikke her inne, syntes selv jeg var ekstremt tidlig ute, men så feil kan man ta. Vi gifter oss 16. juni neste år. Lokalet og kirken er i orden. Kjolen er bestilt (skulle egentlig vente, men falt pladask allerede i slutten av mai...) Har tenkt meg på salg i september for å finne resten av utstyret. Har begynt på gjestelisten og forhørt meg litt om fotograf. Har fått noen priser, eventuelt kanskje søstra til ei vennine tar bildene. Har fått vennine til å fikse alle andre bilder og kanskje hjelpe til med invitasjoner, bordkort +++. Ei annen vennine fikser antagelig bryllupskaka. Alle andre kaker har jeg x antall tilbud om folk som vil fikse. Vennine har sjekket sminke og frisør, ei annen (fotografen) hadde sjekket band. Forlovere er på plass, jeg har også en reserve siden forloveren min er en ganske opptatt småbarnsmor... Har i det hele tatt kommet godt i gang, men må få spikret de siste tingene. Men som dere ser veldig heldig med snille venniner som er nesten like gira som meg selv
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Oi, her er alle tidlig ute! Bestilt kirke, og lokale, men det er alt!!!! Ikke gjort noe annet enda - tenkt å bruke høst/vinter og kose meg/oss med det. Tittet i litt blader etter kjole, men that's it!
Snuppa11 Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 Jeg gifter meg august 07 og har kun lokale klart. Kirken får vi ikke lov å bestille enda... Ellers bare titter jeg på alt mulig av bryllupsider og blader, ikke noe konkret enda. Imorgen har jeg planlagt å spørre forloveren om hun vil være det (Håper hun sier ja... ) Men jeg tror også det er veldig forskjellig etter hvor man bor i landet. Her jeg bor er nesten alt av lokaler booket allerede! Lykke til med planleggingen alle sammen! Vi har en herlig tid i møte!
kanarifugl Skrevet 25. august 2006 #15 Skrevet 25. august 2006 Når jeg leser her inne føler jeg meg veeeeldig tidlig ute! Vi gister oss sommern 2008,men holder på å booke kirke og lokale i disse dager:) Hehe!Greit med ting som er gjort!
BIRE Skrevet 26. august 2006 #16 Skrevet 26. august 2006 Her er så å si alt ferdig.Kjolen kjøpt i fjor på salg i oslo. Mangler dress til min kjære. Leie av Losby gods er i boks.Leie av hest og vogn er bestilt og klart. Klær til de minste brude pikene er ferdig.Forlovere og toastmaster er i boks,kjøpt permer til dem på bryllups web.Barnepiken har sagt ja til og være med. Skal kjøpe kjole til forlover som hun får i gave. Sanger og talen min er det bare å printe og fin pusse litt. Innbydelsen er ferdig laget. Vielsen er ok-Vies av hef i hagen på losby gods. Menyen og kaken er det bare å bestille i mars-er ferdig med menyen. Drikke velges av losby gods.(bortsett fra chanpagnen den velger jeg selv.) Morgen gave til min kjære har jeg kjøpt. Smykker-under tøy. Nei her går det bare på å vente på Bryllupet. Vi gifter oss 9juni 2007. Skal øve litt på å lage brude buketten. Papirene er det også bare å signere å sende til lignings kontoret. Bire
Lille Trille Skrevet 27. august 2006 #17 Skrevet 27. august 2006 Oj!!! Du var jammen kommet langt, Bire!! Vel, jeg har planlagt en del selv også. Gifter oss på St.Hans til neste år! Han fridde i mars, og jeg bestilte kirken og lokalet uken etter. Like etter var det helt fult!!! (veldig poppulær kirke!!) Vi har valgt forlovere, skrevet gjesteliste, og skaffet kokk, fotografog konditor til å lage kaken. En kolega av meg studerer ved musikkonservatoriet, og skal skaffe musikere og hun skal synge solo i kriken. Jeg har alt funnet kjolen, og kjøpt masse pynt til bordene. En god venninne skal lage buketten og knappehullsblomstene. Hun hjelper meg sikkert med pyntingen i lokalet også. :rosasmil: Har funnet en del salmer og tekster som vi må velge fra, og ellers har jeg nok tenkt på det meste men vi har jo ennå god tid
Kykkelikokos Skrevet 27. august 2006 #18 Skrevet 27. august 2006 Klær til de minste brude pikene er ferdig ← Vokser ikke småjenter ganske mye på et år?
Kath Skrevet 28. august 2006 #19 Skrevet 28. august 2006 Vi er også kommet ganske langt: Vi har booket : kirke(Såner) lokalet til festen (Refsnes Gods) veteranbil (Låne av onkel) Toastmaster + bjelle til ham Forlovere Frisør Fotograf Lovehearts Bordkort Men lista over hva som gjenstår har en tendens til å bare bli lengre hver dag
Kara W Skrevet 29. august 2006 #20 Skrevet 29. august 2006 Huff, føler at jeg ligger langt etter nå. Vi gifter oss i mai neste år, og kirken er bestilt, men ikke lokale. Vi ble enig om kirken ganske fort, og bestilte den i mars, men lokale er det værre med. Vi vil jo veldig gjerne se den før vi bestemmer oss, men forloveden ukespendlet, så han hadde nesten aldri tid. Nå er han på plass igjen, så vi skal begynne å titte seriøst neste uke. Jeg har tittet en del selv, og laget liste over aktuelle steder vi kan se på. Også laget jeg nettop avtale med mormoren hans om at vi skulle titte på et par steder som hun viste om sammen. Jeg håper på å få bestemt lokale iløpet av de neste par ukene, da jeg føler at resten av planleggingen avhenger av det. Jeg kommer liksom ikke noe lenger nå. Ellers har jeg bestemt meg for forlover, og vært i kontakt med designer angående kjolen. Resten kommer seg vel på plass etterhvert. Til de som ikke har fått gjort stort enda vil jeg anbefale å booke de tingene som er viktigst for deg så tidelig som mulig. Dette er som regel vigselsted/festlokale. Så lenge man faktisk blir gift og har et sted å oppbevare gjestene så går resten seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå