Gå til innhold

Går det an å steke brownies i lasagneform?

Anbefalte innlegg

Gjest Bløsshj
Skrevet

Har en lasagneform av glass.

Går det an å steke brownies i den? :sjenert:

Skrevet

Det ville ikke jeg lurt på engang, men prøvd. Forutsatt at den har riltig størrelse så ikke browniesen blir for tjukk eller tynn.

Skrevet

Jada. Men som det sies over her, størrlsen på forma må stemme overens med mengden brownies.

Skrevet

Kommer an på størrelsen ja. Jeg prøve det en gang, funka ikke bra. Ble varm deig i stedet...:P Men jeg syns browbiesdeig er godt jeg, så gjorde ikke meg noe..:P Men med en større form ville det nok funka bedre=)

Skrevet

Fungerte fint hos meg, men jeg måtte steke den litt lengre enn vanlig. Sikkert fordi bunnen i forma var tykk og at det tok litt tid før den ble skikkelig varm.

Dessuten ble det litt vanskelig å få kaka ut av formen.

Men den smakte godt altså.

Skrevet

Jeg ville ha prøvd. Det går helt sikkert bra, men kommer an på str ja.

Skrevet

Går helt fint, men kaka trenger litt lenger tid, siden formen treneger mer tid på å bli varm. Det er lurt å dekke hele forma med bakepapir, sånn at når kaka er ferdig kan den løftes lett ut av forma for avkjøling.

Siden forma trenger lengre tid på å bli varm så holder den også godt på varmen så kaka fortsetter å steke etter at den er kommet ut av ovnen.

pulverheksa ii, som gjorde den tabben i går...

Skrevet

Å ja da, uten den formen hadde jeg ikke visst hva brownies VAR en gang :ler:

Skrevet

Jeg ville sagt nei... Formen er altfor tykk, slik at kaken ikke blir stekt jevnt. Jeg prøvde det, men kaken ble bare varm kakedeig i midten og helstekt kake i kantene.

Skrevet

Jeg gjør det alltid, og den blir helt fin hver gang.

Skrevet

Jepp, jeg bruker alltid lasagneformen min til det. Dekker den med bakepapir, så er det lett å få kaken ut. Bruker denne oppskriften, og den passer perfekt i en sånn form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...