Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner nå å få ganske lange negler, til tross for at jeg tidligere har vært neglbiter. Jeg synes det er kjempemoro å lakke neglene innimellom. men mitt evige problem er at lakken aldri sitter på så lenge av gangen. Jeg har prøvd med ulike merker, men synes sjelden den sitter særlig bra. Jeg har også gått til inkjøp av Revlon Top Coat, men den gjør ikke neglelakken særlig mer holdbar. derfor spør jeg:

-Hvordan bør man lakke neglene for å få det til å sitte lengst mulig?

-Hvor lenge bør en neglelakk sitte på før man "må" fjerne den?

-Kan man bruke Top Coat på samme måten som blank neglelakk?

-Anbefaler dere noe spesielt neglelakk-merke?

Skrevet

Flott at du koser deg med dine "nye negler".

La meg føst si at jeg er ikke negldesigner eller noe sånt. Bare en vanlig person som liker å ha fine negler. Jeg har støp utenpå min elange negler for at de ikke skal brekke. JEg veksler mellom fransk og farge.

Min konklusjon er at billige lakker kan sitte like lenge som dyre. Lakker kjøpt i billigbutikk hodler like lenge som lakk kjøpt i neglstudio. Mange er sikkert ikke enig med meg, men det er min erfaring.

Negl i seg selv er et dødt material, som hverken puster eller noe. De kan flise seg opp o liksom skrelle av lakken-. Det er viktig at du lar hvert lakk tørke før du påfærer. la og neglen være helt ren før du påfører. Og for all del, lakk ikk eover gamle rester. Top coat kan brukes i stede for klarlakk. Jeg er glad i lakk fra H&M og KappAhl, tar gjerne med med en 5 stk i slengen.

Lakk tørker ikke ved varme men stivner når den blir "kald"

Hvis jeg ikke hadde hatt støp, men bare min egne, måtte jeg nok ha lakket hvertfall hver tredje dag.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Forsøk ikke bare topcoat fra Revlon men også selve neglelakken. Når jeg legger min holder den i minst en uke. To tynne lag, tørkes i minst 10 min mellom hvert strøk og pass på at neglene er rene og tørre før lakking.

Milla

Skrevet

Heldige Milla, at lakken sitter en uke. Det gjør den aldri for meg.

Selv nå meg støp synes jeg det blir stygt før det er gått en uke. Men så tillter jeg meg meg å slite mye på neglene fordi de er dønn harde og tåler at jeg bruker de.

Og det jeg sier nå gjelder både dyr og billig lakk, for mitt vedkommende hvertfall.

Skrevet

Underlakk eller basecoat kan også være et triks. Neglelakk er ikke bra for neglene og de kan bli misfargede. Min lakk holder lenger om jeg bruker basecoat også.

Skrevet

Neglelakkene fra Tone Lise holder lengst, det er iallfall min erfaring.

Hvis du har neglelakk på neglene dine nesten hele tiden, bør du bruke underlakk. Hvis ikke blir neglene dine lettere gule, litt sånn som med dem som røyker vettu. (Dette har en negldesigner fortalt meg, og jeg har merket forskjellen selv også)

Du kan fint bruke Top Coat som blank neglelakk, men jeg anbefaler deg å gå til innkjøp av en spesiallakk hvis du skal ha blank. Jeg husker ikke i farta hva den heter, men du får kjøpt den iallfall hos de fleste negledesignere. Den er blank, med litt skimmer i.

Den er ikke som vanlig neglelakk, for når du har hatt den på og den tørker så sitter den helt til du tar den av, om det så går 2 dager eller 2 uker. Det er nemlig en slags plastlakk, det er flytende plastikk. Neglene blir rålekre med den, og neglene dine føles hardere med den på, så de holder faktisk bedre.

For å bevare neglelakken du har på lengst mulig, har jeg blitt anbefalt å legge på Top Coat. Men min erfaring er at alt jeg holder på med i løpet av en dag, gjør at når jeg har to lag neglelakk så flasser den lettere av. Derfor bruker ikke jeg alltid Top Coat selv, kun når jeg skal stelle ekstra pent med neglene mine... :wink:

Lykke til!

Lillian - neglelakkavhengig

Skrevet

Min erfaring er at jo mer jeg har betalt for en neglelakk, dess bedre er den. Den billigste sorten brekker og flaker mye mer enn de dyrere. Dessuten tar det all evighet når det skal tørke...

Før drev jeg og dillet med under og over og gud vet hva, men nå er jeg blitt litt bedagelig anlagt.

Til hverdags smeller jeg bare på to lag av en relativt nøytral "hudfarget" med (nesten usynlig)skimmer, og den holder seg pen lenge. Fordelen er at det går fort, og siden den er såpass lys så synes det ikke så godt hvis man får en liten skade i lakken.

Den sorten jeg har nå er den beste jeg har brukt på mange år. Husker ikke navnet, men den har en firkantet flaske uten etikett, og en stor "gullkork". Tror den kostet mellom 2- eller 300 kroner på et parfymeri. Godt kjøp, har brukt den MYE.

Men det aller viktigste knepet for å holde neglene pene, er å bli vant til at man HAR lange negler. Da slutter man etter hvert å bruke dem til alt mulig rart (noe som garantert sliter på neglene og gjør dem stygge fort). Bruk gummihansker til alt som har med rengjøringsmidler å gjøre, bruk hansker i hagen! Hvis du har svake negler som lett trekker til seg fuktighet, ikke la dem være uten lakk når du er i kontakt med vann (dusjer o.l.).

Skrevet

Mine negler er fine i perioder, men plutselig blir de værre.

De brekker for et godt ord og ingen neglelakk har så langt sittet på mer enn en to dager. Selv om jeg har helt rene negler og legger på to tynne lag med 30 minutters mellomrom.

Og jada, - jeg bruker håndkremer, oljer og neglebåndskremer. Samt går til manikyrist nå og da.

Hmmm, kanskje jeg må begynne med hansker???

:briller:

Skrevet

Jeg har alltid hatt problemer med lakk som skaller av etter et par dager :( - dyr eller billig, det var ett fett - helt til jeg prøvde Dior! Nå holder lakken seg helt fin i en uke :D ! Bruker 2-3 tynne lag på helt rene negler. Merker også at Diors lakk tørker fort mellom hvert lag og går derfor fortere å legge. Med andre merker synes jeg ofte man må vente i opptil 10 min. mellom hver påføring. Det finnes sikkert andre merker som er like gode, men ingen som jeg har prøvd.

Skrevet

Rene negler er et "must" for og få negllakken til og sitte.

Noen ganger tar jeg ren sprit på en bomullsdott og tørker lett over neglflatene.

Da er de garantert fri for fett og såperester osv.

Sikkert ikke et godt tips for de med skjøre, tynne og dårlige negler, men på mine så fungerer det greit.

Bruker alltid klarlakk først, for og unngå "gule" negler, og påfører deretter 2 lag med negllakk.

Tilslutt bruker jeg topcoat, som jeg samtidig legger på "kanten" av neglene, noe som gjør at min lakk ofte over en uke, dersom jeg ikke vasker tak og vegger vel og merke :lol:

Opplever faktisk like ofte og måtte skifte lakk pga "ettervekst" som pga avskaling osv.

Ang pris og kvalitet, så opplever jeg det samme som Fruenge, billige lakker sitter ofte like godt som dyre lakker...med visse untak selvfølgelig.

Jeg tror mye av resultatet ligger i "grunnarbeidet"

Gjest Étoile
Skrevet

Mabelline har en lakk som heter Ultra Lasting, sitter kjempegodt og billig er den også.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med negllakken til Versace. Jeg bruker hverken under-eller overlakk, og jeg er ikke spesielt flink til å bruke hansker når jeg skal gjøre havearbeid eller liknende.

Jeg tar tre tynne lag med noen minutters mellomrom og den sitter kjempefint i over en uke. Den er også lett å påføre og holder seg lenge tynn og fin i konsistensen. Et lite minus er at den kanskje lukter litt sterkt dersom man er følsom for slikt.

Har forsøkt mange merker, men kommer alltid tilbake til Versace.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...