Gjest King James Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Når noen sier vi snakkes. Mener man da at man snakkes altså at man snakkes igjen en gang. Eller er dette noe man sier for og være høfflig. Hva mener dere om dette ? Når dere sier vi snakkes sier dere det da for og være høfflig. Eller mener dere da faktisk at vi snakkes ?.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 både og jeg sier det enten for å være høflig, eller fordi vi faktisk snakkes snart. enkel grei måte å slutte av en samtale istedenfor bare "hej då".
Arkana Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 "Vi snakkes" er for meg, og de jeg kjenner, bare en annen måte å si "hadet" på. Siden vi jo kommer til å sees igjen om ikke så lenge så blir det på en måte en forkortelse for "vi snakkes igjen en annen gang/vi snakkes igjen snart" e.l.. Jeg bruker bare "vi snakkes" til folk jeg ser jevnlig.
Gjest King James Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Hva om man har kjent personen i noe over 3 måneder er det da høffelig eller at man faktisk snakkes.
Arkana Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Hva om man har kjent personen i noe over 3 måneder er det da høffelig eller at man faktisk snakkes. ← Jeg synes ikke lengden på forholdet har noe å si, poenget er vel at man kommer til å sees/snakkes igjen innen rimelig tid.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Jeg mener det vel egentlig alltid, kan godt ringes/ta en cafetur for min del, selv om det er kortere bekjentskaper, men vet mange bruker den frasen selv om de ikke mener noe med det.
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #7 Skrevet 12. august 2006 (endret) "Ringer deg om noen dager" betyr det for min del. Endret 12. august 2006 av Towelie
Gjest Lanyah Skrevet 12. august 2006 #8 Skrevet 12. august 2006 både og jeg sier det enten for å være høflig, eller fordi vi faktisk snakkes snart. enkel grei måte å slutte av en samtale istedenfor bare "hej då". ← Enig med Chic! Jeg bruker den egentlig mest for å avslutte en samtale, men veldig mangen sier det her jeg bor. Men jeg sier det jo ikke til folk jeg aldri har pratet med før! det blir for dumt! Sier det såklart bare til bekjente!
Gjest Bellatrix Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 "Vi snakkes" betyr at vi snakkes en eller annen gang.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 "vi snakkes" betyr for meg " vi snakkes" Altså "jeg og du prates etterpå"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå