Gå til innhold

Morsomme adventurespill - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Gjest lillespille
Skrevet

Hvilke adventurespill anbefaler dere? Jeg digger Monkey Island-serien, og har spilt Day of the Tentacle, Sam'n Max, Hand of Fate, Myst (dog ikke helt ferdig). Og muligens noen andre.

Men det er flere år siden, og jeg er ikke oppdatert på nye spill.

Så, kom med anbefalinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en stor adventure fan. Og elsker Monkey Island spillene. Men det beste spille jeg har spilt er "Den lengste reisen", den gamle som kom for noen år siden. Nr. 2 har jo kommet ut, men jeg syns ikke så mye om den som det første. Ellers så er det jo Syberia 1 og 2, som er helt greit tidsfordriv.

Skrevet

Sambo og jeg er veldig glade i adventure/fantasy rpg's som might and magic 6-9, icewind dale 1 og 2 og Baldurs Gate 1 og 2. :-D

Skrevet

Little Big Adventure (2) og Broken Sword.

2ern av begge, faktisk :)

Skrevet

Har du ikke spilt Grim Fandango MÅ du få spilt det SNAREST!

Skrevet

Sierras gode og gamle klassikere i Space Quest-serien er hypervittige. Anbefales.

Skrevet

Vel, noe av det morsomste og mest sære sånn type spill jeg har vært borti, er gode gamle "TOONSTRUCK". Sykere humor skal man lete lenge etter.

Er ikke sikker på om det er mulig å få tak i, men er bryet verdt ett søk eller to.

Legger ved ett lite review her, så kan man dømme selv. :)

Review of TOONSTRUCK

Wikipedia oppslag om spillet

.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Du kan jo prøve "Broken sword" serien. Jeg har bare spilt de to første, og jeg syntes de var ganske engasjerende. (må egentlig få ordnet meg de andre også...) De er like til Monkey island på ange måter, men ulikt på andre. Man må blant annet bruke piltastene (noe jeg ikke er noe glad i), men det fuket faktisk helt greit. Anbefales.

Skulle forresten gjerne har prøvd Myst jeg også, men fikk det ikke til å fungere ordentlig på dataen... hang seg bare opp. Frustrerende!

Endret av Sanasol.
Skrevet

Zelda er jo fantastiske spill.

Elder Scrolls IV Oblivion er mer et rpg-spill, men det har adventure-elementer i seg og er så bra at jeg anbefaler det uansett. ;)

Skrevet

Det finnes noen nye episode-baserte Sam and Max-spill, og de er blitt skikkelig gode mot slutten! Og så burde det komme et som heter A Vampire Story en gang snart, tror jeg?!

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Hvis det er noen som ikke har testet Den Lengste Reisen ennå (kom i 99 eller 00), så anbefaler jeg dere å gjøre det. Koster ikke mer enn hundrelappen på Platekompaniet.no (må jo ha den norske versjonen ;)) .

Nå fikk jeg lyst til å spille det igjen, men dessverre er min versjon ødelagt. Tror jammen jeg skal kjøpe det på nytt! :)

Gjest milkyway
Skrevet

Final fantasy! Jeg må få kjøpt alle chocobostallene på 7ern og gjøre masse gøy snart! :-D

Skrevet

Whee, liker du også Final Fantasy? Jeg samler på dem! :-D (Det er ikke adventure, da). ;)

Gjest milkyway
Skrevet

åh, jeg er ikke flink på sjangere, jeg bare oversatte det til eventyr på norsk for det er jo eventyr ;D

Har bare spilt 7 og 9 da, og sett på 10ern men gjett om jeg skal investere i ps2 og få alle de som en kan få på det :-D

Øy på 7ern kan man fange chocoboer etter sephiroth eller er alt slutt da? For vi er rett før han, og kjæresten mener så, men jeg vil begynne på en tidligere save så vi kan få tøffe grønne og dra til de hemmelige plassene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...