Gjest lillespille Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Hvilke adventurespill anbefaler dere? Jeg digger Monkey Island-serien, og har spilt Day of the Tentacle, Sam'n Max, Hand of Fate, Myst (dog ikke helt ferdig). Og muligens noen andre. Men det er flere år siden, og jeg er ikke oppdatert på nye spill. Så, kom med anbefalinger
blå Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Jeg er en stor adventure fan. Og elsker Monkey Island spillene. Men det beste spille jeg har spilt er "Den lengste reisen", den gamle som kom for noen år siden. Nr. 2 har jo kommet ut, men jeg syns ikke så mye om den som det første. Ellers så er det jo Syberia 1 og 2, som er helt greit tidsfordriv.
Saeria Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Sambo og jeg er veldig glade i adventure/fantasy rpg's som might and magic 6-9, icewind dale 1 og 2 og Baldurs Gate 1 og 2. :-D
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 Little Big Adventure (2) og Broken Sword. 2ern av begge, faktisk
SW20 Skrevet 12. august 2006 #6 Skrevet 12. august 2006 Har du ikke spilt Grim Fandango MÅ du få spilt det SNAREST!
TheHairyToothfairy Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 Sierras gode og gamle klassikere i Space Quest-serien er hypervittige. Anbefales.
Gobi Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Vel, noe av det morsomste og mest sære sånn type spill jeg har vært borti, er gode gamle "TOONSTRUCK". Sykere humor skal man lete lenge etter. Er ikke sikker på om det er mulig å få tak i, men er bryet verdt ett søk eller to. Legger ved ett lite review her, så kan man dømme selv. Review of TOONSTRUCK Wikipedia oppslag om spillet .
Solskinn Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Psychonuauts, et nytt spill fra mannen bak Day of the Tentacle, Full Throttle og Grim Fandango. Veldig morsomt, sjangeren skiller seg nok litt fra de gamle, da det er i nytt format, men den samme humoren og sjarmen ligger bak. Bør absoludt sjekkes ut. http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=61413
Gjest gjesta Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 De gamle Zorkspillene. Bare elsker de.
Sanasol. Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Du kan jo prøve "Broken sword" serien. Jeg har bare spilt de to første, og jeg syntes de var ganske engasjerende. (må egentlig få ordnet meg de andre også...) De er like til Monkey island på ange måter, men ulikt på andre. Man må blant annet bruke piltastene (noe jeg ikke er noe glad i), men det fuket faktisk helt greit. Anbefales. Skulle forresten gjerne har prøvd Myst jeg også, men fikk det ikke til å fungere ordentlig på dataen... hang seg bare opp. Frustrerende! Endret 12. mai 2008 av Sanasol.
Gjest Gjest_DollyDelux_* Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 http://www.jackkeane.com/ Moro, og forholdsvis nytt!
Tabris Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Zelda er jo fantastiske spill. Elder Scrolls IV Oblivion er mer et rpg-spill, men det har adventure-elementer i seg og er så bra at jeg anbefaler det uansett.
Humptihum Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Det finnes noen nye episode-baserte Sam and Max-spill, og de er blitt skikkelig gode mot slutten! Og så burde det komme et som heter A Vampire Story en gang snart, tror jeg?!
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Sånn utenom Baldurs gate spillene som jeg ser noen allerede har anbefalt her, så likte jeg veldig godt Gabriel Knight 2 og 3. Jeg har aldri spilt det første spillet i serien, men synes ikke det la noen demper på de to andre. The Beast Within Blood of the sacred, blood of the damned
Gjest Britt Banditt Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 Hvis det er noen som ikke har testet Den Lengste Reisen ennå (kom i 99 eller 00), så anbefaler jeg dere å gjøre det. Koster ikke mer enn hundrelappen på Platekompaniet.no (må jo ha den norske versjonen ) . Nå fikk jeg lyst til å spille det igjen, men dessverre er min versjon ødelagt. Tror jammen jeg skal kjøpe det på nytt!
Gjest milkyway Skrevet 15. mai 2008 #17 Skrevet 15. mai 2008 Final fantasy! Jeg må få kjøpt alle chocobostallene på 7ern og gjøre masse gøy snart! :-D
Tabris Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 Whee, liker du også Final Fantasy? Jeg samler på dem! :-D (Det er ikke adventure, da).
Gjest milkyway Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 åh, jeg er ikke flink på sjangere, jeg bare oversatte det til eventyr på norsk for det er jo eventyr ;D Har bare spilt 7 og 9 da, og sett på 10ern men gjett om jeg skal investere i ps2 og få alle de som en kan få på det :-D Øy på 7ern kan man fange chocoboer etter sephiroth eller er alt slutt da? For vi er rett før han, og kjæresten mener så, men jeg vil begynne på en tidligere save så vi kan få tøffe grønne og dra til de hemmelige plassene :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå