Gå til innhold

Sukkererter

Anbefalte innlegg

Gjest synseren
Skrevet

Hvordan tilbereder man sukkererter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan du enten spise rå eller gi dem et lett oppkok (1-2 min). Jeg liker å fjerne den strengen som går langs ytterkanten på belgene. Nam!

Skrevet

har ikke merket noe til den strengen jeg...

har nylig begynt med sukkererter, jeg og, og bruker de i omelett sammen flere grønnsaker. og steker/varmer de lett i panna, litt a la wok, sammen tunfisk og diverse.

har også prøvd rå i salat, helt greit. best varme.

Skrevet

Det jeg pleier er å gi dem et kort oppkok, som Fregnedryss sier, og så straks avkjøle dem i kaldt vann. Til slutt kan de varmes opp med litt smør i kjelen, Da blir de både søte, sprø, blanke og supernam!

Etterlyser også flere alternativer, det er en grønnsak jeg gjerne bruker. Forresten, det gå an å lage stuing, men det er jeg ikke så overbegeistret for.

Skrevet

Gir de ett lett oppkok med damp i 1.5 min, og strør havsalt over ved servering.

Bruker de også i salater som sprø knase-biter; nam!

Gjest Yoghurt
Skrevet

Bruker dem som oftest i wok, og steker dem da i olje sammen med andre grønnsaker, men spiser de og bare rå, som 'knaske mat' eller har de i salat

Gjest synseren
Skrevet

Tusen takk for gode tips. Jeg kommer garantert til å bruke sukkererter oftere i kostholdet. Det er kjempegodt!!

Gjest Yoghurt
Skrevet (endret)

Ja det synes jeg og, skikklig nam, både til middags mat og bare som en erstatning av "snax" man ellers ville småspist, også så mye mer sunt det er enn mye annet som blir betraktet som "snax", det er jo en liten bonus det! Til neste år vil jeg prøve og "avle fram" noen selv i tillegg til tomatplanter (som jeg også har hatt i år!), en venninne av meg har gjort det og det ser ut til å gå strålende :)

Endret av Yoghurt
Gjest splæsj
Skrevet

Det er veldig lett å få frem sukkererter. Men de må ha mye vann, og de må ha støttepinner, ellers dør de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...