taram Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Har en ganske ny pc, og det har aldri vært noe problem med med cd-stasjonen. Men nå virker den ganske enkelt ikke. Har ikke peiling på hva problemet er og det kan sikkert være så mangt?? Tenkte bare at det muligens var noe helt enkelt jeg selv kan forsøke som noen av dere smarte datafolk kan tipse meg om??
Gobi Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 1. Det er ingen løse ledninger på baksiden av den? (ide/sata kabel / strøm?) 2. Lyser det i den når du starter pc'n? 3. Finner maskinen cdstasjonen? (når maskinen starter finner den Primary Master/slave og Secondary Master/slave, og en av dem skal være cdrommen.) 4. Satt inn noen nye disker i maskinen ? .
taram Skrevet 12. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2006 Takk for svar! Ingen løse ledninger Lyser med det samme maskina starter. Når jeg går på "min datamaskin" kommer ikke cd-rommen fram. satte inn en cd med bilder som var ny. Denne kom ikke fram. Deretter prøvde jeg flere andre cd-er som har virket før, men ikke nå. Bilde-cd-en var fra en fotobutikk.
Kykkelikokos Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Hei! Det er i hvert fall ikke CD'ene du setter i som er problemet. Til Gobi: IDE/SATA/Strømkabler til en CD'rom finner du nok ikke på baksiden av en PC Taram: Har du en vanlig PC, eller en bærbar? Det enkleste og første steget jeg vil anbefale deg å ta er følgende: Høyreklikk på Min datamaskin/My computer. Velg Behandler/manage. Velg Enhetsbehandling/Device Manager i listen. Ser du noen gule spørsmålstegn eller utropstegn der? I såfall kan det tyde på at du har greid å avinstallere CD-ROM'en.
taram Skrevet 13. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2006 Tusen tusen takk for svar! Men av en eller annen merkelig grunn virker den nå helt som før....forstår ikke noe jeg. Men er selvfølgelig glad for det! Igjen takk!
Kykkelikokos Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Kanskje det hjalp med en restart av maskinen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå