Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres kraftdyr, om dere har noen? Jeg synes det er utrolig facinerende, og har alltid kunne indentifisere meg med ulven. Jeg er så betatt av dette dyret, og har lest og studert det i mange år. Jeg vet at ulven representerer frihet, men dette under ansvar, og dette stemmer perfekt på meg. Den forteller oss at man skal tenke før man handler. Man sier videre at ulven er en lærer og en stifinner, og at den lærer oss at døden også er en del av livet, og at vi må akseptere livet store sirkel. Det er utrolig at dyr kan være så like oss selv.

Men hvordan finner dere deres eget kraftdyr? Det er dyr som dere kan identifisere dere med eller rett og slett bare har som en favoritt. Noen som lurer på hva "deres dyr" betyr, bare spør, jeg studerer dette som sagt og synes det er veldig interessant å høre om det stemmer...... :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette med kraftdyr er utrolig spennende! I mine drømmer opptrer både hunden, katten, hesten og ulven. Kommer mye an på hva det er jeg drømmer for noe. Hesten kommer når jeg sliter med noe i hverdagen, og katten kommer når det er noe som jeg må klare alene. Hunden kommer når jeg er utrolig glad i drømmen. Ulven kommer når det er noe som jeg skal skrive ned. Men den inntrer ikke så ofte. Men det er kattene som ligger mitt hjerte nærmest. Katten er jo et selvstendig dyr. :lol:

Gjest Mzfire
Skrevet

Dette virker interessangt dette med kraftdyr. Hvordan kan jeg vite hva som er mitt kraftdyr? Kan ikke huske at jeg drømmer om noen spesielle dyr. Jeg pleier å huske minen drømmer men da drømmer jeg sjelden om dyr, bare mennesker.. Men jeg liker delfiner, hunder og kattedyr.

Hmmmm ....... hva er mitt? :roll:

Skrevet

Jeg er 99% sikker på at det er ørnen som er mitt kraftdyr!

Uvisst av hvilken grunn har den alltid vært med meg i tankene og sinnet mitt, selv om jeg hverken har lest om den eller sett den i virkeligheten.

Det hender jeg drømmer om landskap som sees høyt ovenefra og jeg får følelsen av å sveve. Jeg har også opplevd å konsentrere meg så dypt at jeg gikk inn i en mediterende tilstand og plutselig så for meg et landskap som jeg svevde over, forbi og rundt i sirkel før jeg følte landskapet seile forbi meg igjen. Denne opplevelsen var utrolig spesiell og jeg opplevde det da jeg slappet av med en cd på diskman.. :D

Skrevet

Maeve; Ser ut som det er katten som er ditt kraftdyr! Det står først og fremst for uavhengighet! Den representerer også nyskjerrighet, mange liv, smarthet, se det andre ikke ser og beskyttelse. Katten representerer også kjærlighet og den kan være til hjelp hvis du mediterer. Når katten er ditt kraftdyr, så har du magi og mystikk i livet ditt. Du er uavhengig og har dine egne meninger og er ikke redd for å uttrykke dem. Antageligvis føler du deg mest opplagt på kveldstid. Du er sammen med en person til du begynner å kjede deg, da orker du ikke å være der mer. Du er også helt sikkert også en organisert og ryddig person.

Det er viktig å lese mellom linjene når det gjelder det kraftdyret ditt representerer. Uavhengighet kan jo også bety at du ikke orker å være sperret inne, at du ikke orker det samme dag ut og dag inn, eller at du liker din frihet. Det samme gjelder alt det andre. Se det andre ikke ser betyr antageligvis at du har stor forståelse for mennesker og at du er god til å hjelpe folk med deres problemer o.l.

Si gjerne ifra hvis dette stemmer. Det er utrolig interessant å se hvordan de forskjellige mennesker er.

Lykke til! :vinke:

Skrevet

Naira; Jada, høres ut som ørnen er ditt kraftdyr. Den representerer forbindelsen til skaperen. Den gir deg gaven til å virkelig se det meste klart og forstå. Det vil nok si at du ikke har så mange negative holdninger, men at du klarer å se det positive i mennesker og ting som skjer. Du fordømmer ikke. Den lærer deg å se fremover, istedetfor å leve i fortiden. Den lærer deg å føle solen i hjertet ditt, og å elske skyggen like mye som lyset. Sannsynligvis er du ikke mørkeredd. Den gir deg muligheten til å la deg være så fri at du gjør det som hjertet forteller deg, og at du følger lystene dine. Du har også mot og styrke!

Du skrev også " Det hender jeg drømmer om landskap som sees høyt ovenefra og jeg får følelsen av å sveve. Jeg har også opplevd å konsentrere meg så dypt at jeg gikk inn i en mediterende tilstand ..."

Med ørnen som kraftdyr har du nemlig muligheten til å gå litt over ordenes mening her på jorden, evnen til å meditere, og det hjelper deg til å forstå kraftdyrenes mening bedre. Vær glad for denne evnen!!!

:rosaengel:

Skrevet

Hei Ruby!

Dette stemmer veldig godt om meg! Katten er et spesiell dyr for meg, men har ikke den som kjæledyr grunnet allergi i familien. :lol:

For snart en uke siden hadde jeg den i drømme, og da gikk den på brystkassen min, og jeg ble paralysert. Kunne ikke røre meg, det føltes som jeg var våken, men jeg var hinsides denne verden. Neste øyeblikk skifter det hele scene og jeg ser mine avdøde svigerforeldre.. (det er mange år siden de døde)Neste øyeblikk så merker jeg at kattetrinnene forsvinner fra brystkassen og den paralyserte tilstanden oppløses. Jeg våkner, og skjønner at jeg har en ut av kroppen drøm som jeg bare kaller det. :wink:

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har noe kraftdyr jeg. Jeg drømmer stort sett aldri om dyr. Jeg er veldig glad i hester da. Synes de er vakre dyr, og en kjekk hobby.

Hvordan finner jeg ut hva som er mitt kraftdyr, hvis jeg har et :)

Skrevet

Jeg husker så godt som aldri drømmene mine, og kan heller ikke huske å ha drømt om ett dyr, så hvordan finner man da ut om man har ett kraftdyr? Dersom man har det da?

Hunden er den jeg liker best, men har det noe å si da?

Gjest Starya
Skrevet

Jeg drømte om en dinosaur en gang...? :roll::lol:

Fra spøk til revolver, jeg må nok også trekke frem katten, tror jeg. Jeg tror jo på reinkarnasjon, så den delen passer bra.. :wink: Men ryddig? Eh.. Er det noen dyr som står for fullstendig kaos? :lol:

Skrevet

De eneste dyrene jeg noen sinne har drømt om er...

Jeg drømte om katten min Mickey mange ganger mens jeg fortsatt hadde han. Men det var som regel hvis jeg var bekymret for ham eller noe, pluss en stund etter han ble avlivet. :cry: R.I.P.

Også har jeg drømt at jeg har blitt jaget av hunder, jeg er jo VELDIG redd hunder jeg ikke kjenner.

Dyreelsker er jeg uansett, men jeg kan ikke si jeg drømmer mye om dem.

Mine to favorittdyr er katt og ulv, da. Men det burde ikke ha så mye å si, fordi før jeg fikk katt selv så var ikke jeg så veldig glad i katter egentlig. (Hvordan kunne jeg???)

Hvordan finner jeg ut av dette, da? Jeg vil også vite om jeg har et kraftdyr!!

Lillian

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg sier som Mzfire jeg: HVordan vet jeg hva som er kraftdyret mitt ?

Skrevet

Slik jeg ser det er det f.eks ikke uvanlig å være facinert av f.eks ulv. Dette er et dyr mange har og vil ha som kraftdyr, men å være facinert er ikke nok i seg selv..

Jeg har lenge lett etter mitt kraftdyr uten å vite at det alltid har vært der, inni meg hele tiden. Ulven har jeg vært facinert av, men har altid vært skeptisk til å tro det er mitt kraftdyr, da det som nevnt ikke er så uvanlig å være litt opptatt av den.

Det er også enkelte dyr jeg er speiselt glad i som hunder og katter, men det igjen sier mer om dyr vi liker enn hva som er vårt kraftdyr. Drømmer man mye om dyr man ellers bryr seg mye om så tror jeg sjansene er størst for at det er dette som er grunnen til drømmen, ikke at det er kraftdyret, men selvfølgelig kan det også skje..

Som jeg skrev tidligere tror jeg det er ørnen som er mitt kraftdyr, og jeg er vel bare mer overbevist hvor mer jeg tenker på det. ( Og forøvrig Ruby- du traff skremmende godt i følge en venninne av meg! )

Ørnen har som sagt vært med meg så lenge at jeg rett og slett ikke har fokusert på det.. faktisk er det først nå nylig det gikk opp for meg hvor mye dette dyret har vist seg i underbevisstheten min og i drømmer. (Mest det første). Det er ikke lenge siden jeg missunte de som hadde funnet sitt kraftdyr, men jeg tenkte ikke en gang tanken på at mitt var rett foran meg, jeg var bare for opptatt av å tenke på andre typer dyr.. Ørnen er ikke et dyr jeg har vært spesielt opptatt av nemmelig, men kanskje nettopp derfor tok det meg så lang tid å før jeg skjønte hva den antagligvis ville si ved å dukke opp i tankene mine ved gjevne mellomrom. Helt merkelig det der, at man ikke legger merke til noe fordi man er blitt så vant med det..

Men så til poenget mitt..

Jeg tror det er veldig forskjellig hvordan vi finner vårt kraftdyr, og ikke minst når. Det jeg derimot er sikker på er at det kommer når vi er klar for det. Ikke fokuser så mye på de dyrene dere til vanlig omgås, men legge mer merke til alle de andre! Hvor mer vi låser oss på enkelte ting, hvor blindere blir vi..

Vær åpen og oppvakt og legg merke til alt som er rundt dere. Kanskje har dere til og med sett kraftdyret deres i virkligheten, men ikke lagt merke til det.. Det er når tilfeldighetene begynner å fordoble seg man finner ut at det ikke er snakk om tilfeldigheter.. For å si det sånn; jeg kunne nok for noen mnd siden sett en ørn flakse rett over hodet mitt uten at det hadde gått opp for meg at det var mer enn en tilfeldighet. Men når man begynner å virkelig legge merke til ting, det er da man ser det man ikke så før!

Det sies at alle har et kraftdyr, men det er ikke nødvendigvis så enkelt som at det bare kommer til oss ved en drøm. Mitt beste råd er å ikke fokusere på hvordan andre fant sitt kraftdyr og hvilke dyr man generelt liker, men rett og slett være åpen for intrykk fra alle kanter.

Det kommer når det kommer ;)

Skrevet

Det sies at alle har et kraftdyr, men det er ikke nødvendigvis så enkelt som at det bare kommer til oss ved en drøm. Mitt beste råd er å ikke fokusere på hvordan andre fant sitt kraftdyr og hvilke dyr man generelt liker, men rett og slett være åpen for intrykk fra alle kanter.

Det kommer når det kommer ;)

Veldig bra sagt. Ser ut som man har hengt seg opp i at man skal finne kraftdyret i drømmene, men dette er ikke nødvendigvis riktig. Her er noen flere tips på hvordan dere kan finne kraftdyret deres:

Hvilket dyr føler dere er mest like dere selv?

Hvis du kunne valgt å være et dyr, hvilket ville du valgt?

Et dyr du likte å tegne når du var liten?

Et dyr du ikke kan tenke deg å leve uten.

Før du legger deg, be om at kraftdyret kommer til deg i søvne. Det er ikke sikkert at det skjer med det samme, men en gang vil det komme.

Hvis du ser på bilder av et dyr, se om det skaper en følelse.

Det er også viktig å huske at alle dyr er kraftdyr, også de som ikke eksisterer lenger, eller de som du kan finne i fabler/eventyr. :wink:

Skrevet
Jeg er veldig glad i hester da. Synes de er vakre dyr, og en kjekk hobby.  

Hesten står for mobilitet, at du ikke er redd for utfordringer og for å flytte på deg. Du er glad i å reise, gjerne langt vekk og til steder hvor det ikke er så veldig mye mennesker. Noen ganger har du vanskelig for å kontrollere deg, spesielt hvis mennesker blir urettferdig behandlet.

Hesten er symbolet for lojalitet og hengivenhet, og du elsker og tror på din partner og dine venner uten å kreve så mye tilbake.

Hesten representerer også kampånd, du gir deg ikke så lett og står for dine meninger.

Hesten gir deg også egenskaper som kraft, utholdenhet, stå på vilje, troskap, evnen til å utnytte ditt eget potensiale, og den guider deg til å overkomme hindringer og vanskeligheter. :lol:

Skrevet

Hunden er den jeg liker best, men har det noe å si da?

Jeg tror da at det har mye å si for din person. Hunden står først og fremst for lojalitet! For deg er venner og familie aller viktigst. Du får veldig mye ut av å hjelpe dem, og å strekke ut en hånd til dem som trenger det. Du er også veldig beskyttende overfor de som du er glad i. Vennskap betyr mye mer enn materielle ting for deg, et hyggelig ord eller et kjærtegn betyr mer enn penger. Men, siden du er snill av natur, kan det være lett for andre å utnytte deg. Husk at du først og fremst skal være lojal mot deg selv. Ikke la andre lure deg og utnytte deg fordi du er generøs og snill.

Det er muligheter for at du kan kjenne på deg når noen er i trøbbel, er noe er på gang som ikke er så bra.

Du er også en sensuell person! :lol:

Skrevet

Hmmm...

Hvilket dyr føler dere er mest like dere selv? Katt

Hvis du kunne valgt å være et dyr, hvilket ville du valgt? Vel..  Katt.

Et dyr du likte å tegne når du var liten? Tror det må ha vært... Katt.

Et dyr du ikke kan tenke deg å leve uten. Umm..  Katt.  (Lever uten nå, men håper å få en når jeg får permanent bolig)

Jaha. Men da ser jo egentlig det greit ut..? :ler:

Skrevet

Jeg tror faktisk hunden er mitt kraftdyr.... Har lurt på dette lenge, og nå tror jeg at jeg fikk svaret... Det du skrev om hunden Ruby, syntes i allfall jeg passet på meg...... Og når jeg var lita tegnet jeg hunder og hester... Som jeg kan huske i allfall... hmm... spennende.... :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare lurer jeg, men hva er vitsen med dette kraftdyret? At du identifiserer deg et bestemt dyrs adfersler, javel, men hvilken nytte har man av det? Kjenner man seg selv littegrann, så vat man vel hvilke egenskaper man har uten at det må passe inn i en "dyreform"?

Dette er ikke ment som kritikk eller noe, jeg bare skjønner ikke hva et kraftdyr er eller skal brukes til.. :forvirra: Kan noen forklare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...