Krista83 Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Vi har kjøpt en leilighet, de er begynt å bygge den. Da vi gjorde avtalen om at vi skulle ha netopp denne leiligheten i mai, sa megleren at den skulle stå ferdig i desember. Den 22 skal vi i kontraksmøte og i utkastet til kontrakten står det at leiligheten skal være ferdig vinter 07. Kan vi kreve å få en dato den skal være ferdig? Er jo litt vanskelig å gå etter vinter 07 liksom. Jeg skal handle hvitevarer gjennom jobben, som jeg skal bestille direkte fra leverandør og få levert på døren, vi har en leilighet som skal sies opp+++ Er dette normalt??
momo Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Tror nok det er ganske normalt ja. Den leiligheten vi bor i nå skulle stå ferdig påsken 2006, så ble det sommeren 2006 og vi flyttet inn oktober 2006. Tror vi fikk endelig dato ca 3-4 mnd før og den datoen holdt de og da.
Leo Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Entrepenører som oppfører leiligheter, hus etc. kan ikke ordne dette som de vil og det reguleres av bustadoppføringslova. Jeg ville ha forlangt (Og har også gjort det) en kontraksfestet måned hvor dere kan beregne å flytte inn og tre - fire måneder før ville jeg ha hatt en skriftlig avtalt fastsatt dato. I ett tilfelle slik momo nevner ville utbygger ha vært nødt til både å betale dagbøter samt mine boutgifter i den perioden som gikk ut over avtalt frist! Mitt råd er at dere gjør det helt klart at dere ønsker en spesifikk, kontraktsfestet dato for overtagelse. Det sier jo f.eks. seg selv at dere ikke kan selge nåværende bolig med stipulert overtagelse i jan. - april 2007!
Krista83 Skrevet 11. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2006 Men i grunn så er det jo bare ca 4 mnd igjen av året og da er vi jo på vinteren 07. Så momo om dere fikk en slik dato på den tiden så kan jo vi også prøve. Sambo er heldigvis svært flink og ordlegge seg, heldigvis....
momo Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Håper dere får en fast dato snart. Er jo greit og ha litt tid på seg når man skal selge og sånn.
Nellie Cortado Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Vi har kjøpt nybygg. I kontrakten vi skrev i vår sto det at boligen skulle være fredig senest 3.kvartal 2006 og at vi hadde krav på en overtakelsesdato senest 3 måneder før. Vet ikke om det er lovfestet at det skal være sånn, men jeg syns jo det er bare rett og rimelig da. Man bør jo ha 3 måneder på seg til å si opp/selge leiligheten man har og planlegge flytting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå