Binke Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Vi har nylig vært hos Fame-fotografene og fått fotografert vår lille datter. Gjennom "Foreldre & Barn" fikk vi et slags gavekort; en times fotografering i studio og ett innrammet bilde str 14x18 - gratis. Selvfølgelig med fotografens forventning om at vi bestiller flere bilder fra serien... Fikk litt sjokk da jeg fikk prislisten for forstørrelser. Fame leverer vistnok ikke bare bildene, de er alltid ferdig innrammet. Ganske håpløst spør du meg. Skulle gjerne hatt bare fotofgrafiet slik at jeg kunne få kjøpt lik ramme som til de bildene vi har fra før. Men altså, prisene... Aller billigste variant av f.eks størrelsen 20x25 (Varianten kalles for FameGavebilder og er "komplett med smal design-ramme) koster 1250,- Dersom man vil ha passe-partout rundt fotoet er prisen for et 20x25-bilde kr 2900,- Bare jeg som synes dette var innmari dyrt, eller? Kanskje koster fotograf-bilder såpass? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 På en eller annen måte må de vel kompensere for at folk får gratis fotografering? Priser forøvrig kan jeg ikke si noe om, da jeg aldri har vært til fotograf.
momo Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Hmmmm, høres merkelig ut. Er noen år siden vi var hos fame fotograf. Men da bestilte vi et stort bilde og da mener jeg virkelig stort, aner ikke str men sånn digert man har over peisen. Ihvertfall 60 cm høyt. Og for bilde med en ramme som jeg valgte selv hos han, var en nydelig antikk ramme som han bare hadde 1 av. Så betalte jeg 1750. Og vi fikk bestil bilder til familien uten rammer, og det var ikke så dyrt, husker ikke nøyaktig. Det er 3,5 år siden.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Joda, Fame-fotografene har blitt veldig dyre. Vi fikk også gratisfotografering, og ble så sure når vi skjønte at vi kun kunne bestille bilder MED ramme til HÅRREISENDE priser - at vi like godt gikk til en annen fotograf. Der betalte vi ca 1000,- for fotografering (både minsten alene, søskenbilder og familiebilder). I prisen fikk vi med 16 bilder i str. 10x10 (ca). Forstørrelser var rimeligere, og vi kunne bestille bilder uten ramme.. (Da går det jo an å kjøpe i gave til familie også..). Nei, jeg er blitt skikkelig anti-FAME (selv om bildene blir flotte altså..)
melina Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Har hørt av andre at Fame er veldig dyre og jeg tror at det at de ikke gir ut bildene uten at du kjøper de med feridg ramme er noe som er ganske unikt for dem. Selv har vi vært hos fotoraf og tatt bilder av datteren vår og der kan man kjøpe bildene uten ramme, og prisene var ganske mye lavere enn det eksemplet du kom med..
Binke Skrevet 11. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2006 Ja, jeg var ikke klar over at man kun får kjøpt bildene med ramme. Hadde liksom vært greiere om vi kunne få bestemme hvor dyr ramme vi vil ha selv. Var ikke sånn for noen år siden, da vi tok bryllupsbilder.
gard Skrevet 12. august 2006 #7 Skrevet 12. august 2006 Hei Min kone og jeg var også hos Fame fotografene i Stavanger og vi tok noen bilder og vi fikk et laget til med en ramme. Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe bilder til familien også men på grunn av at det er så dyrt har det dessverre ikke blitt til det Men bildene som ble tatt var iallefall ganske bra
Tiit Skrevet 12. august 2006 #8 Skrevet 12. august 2006 Uff nå ble jeg usikker. Har time i uka som kommer til fotografering hos Fame, men skjønner at jeg har undersøkt alt for lite hva det egentlig vil koste å få et bilde av vakkerungene på veggen. jeg må vel undersøke totalprisen hos andre fotografer også. F**
Tiit Skrevet 12. august 2006 #9 Skrevet 12. august 2006 Forresten: Noen som vil anbefale fotograf i Bodø?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå