Gå til innhold

Å rydde til visning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som eier leiligheten vi bor i skal selge huset (vi bor i sokkelleiligheten så blir forhåpentligvis boende til vi har råd til å kjøpe noe eget)

De skal ha visning til helga, og da skal vel folk innom å se hos oss også... For det første liker jeg ikke tanken på at folk skal inn og se i *min* leilighet, men sånn er det vel bare.. Vil derfor få ryddet vekk så mye som mulig av personlige ting. Problemet er, hvor skal jeg gjøre av dem?

Vi har dessverre ikke egen bod, så får ikke stua vekk så mye heller.. Men, om jeg legger ting i skuffer på kommoder (altså våre egne) er de da litt mer "trygge" enn om de ligger i de innebygde skapene på soverommet?

Rydder dere vekk medisiner og slikt før visning? Disse står til vanlig i kjøkkenskapet...

Også har vi klær i løse trådkurvsystem uten skap rundt (altså frittstående Antoniushyller fra IKEA), de er vel "trygge" for at folk skal drive og se i dem eller?

Får ikke vært hjemme når visningen er, og jeg er orntli paranoid når det gjelder tingene mine... :sjenert:

Som dere kanskje skjønner har jeg ikke i det hele tatt lyst til at folk skal inn i leiligheten min, særlig når verken jeg eller samboeren min får vært der.. :sur:

Aldri følt meg så paranoid før jeg...

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan absolutt ikke se noen grunn til at folk skal snoke i skuffer o.l som er løse, det er kun fastmonterte skap som kan ha noen interresse for evt. kjøpere.

Jeg ville tatt en prat med huseier hvis jeg var i din situasjon. Hør om h*n skal være med på visningen og fortell ham hvor du har ryddet bort personlige ting. H*n bør jo sette pris på at dere gjør leiligheten klar for visning og bør derfor være behjelpelig med å "verne" om privatlivet deres. :)

Kanskje du kan flytte medisiner o.l også til en privat kommode, kjøkkenskap må du regne med at blir åpnet og inspisert.

Skrevet

Det er ikke vanlig at folk begynner å snoke rundt i skuffer og skap på visning, dessuten er jo huseier eller megler med på runden, så ville ikke vært så nervøs for hva som kan skje... Ta heller å rydd bort alt av medisiner, klær som ligger slengende, verdier (som iPods osv) og evt private gjenstander som du ikke synes folk har noe med. Går nok fint skal du se :)

Skrevet

Du må nok ihvertfall regne med at noen ønsker å se i skapet under vasken på kjøkkenet og på badet. Røropplegg og sånne ting er jo viktig for kjøper å sjekke. :)

Skrevet

Når vi hadde visning (vi var eiere), så puttet vi verdisaker som videokamera, ipod o.l. i en diger bag nederst i klesskapet. Skal godt gjøres at noen er så frekke at de stjeler med seg en stor bag fra visningen. Putt medisinene dine også her.

Ingen ser inni en bag, men det kan hende noen åpner skuffer og skap.

En venninne av meg som er leieboer, ryddet og vasket veldig før visning på huset hun bodde i. Hun begrunnet det med at hun ville gjøre et best mulig inntrykk på eventuelle kjøpere, fremstå som en ideell leieboer, så hun slapp å flytte (hun hadde fått oppsigelse fra eieren av huset/selger). Det virket, de som kjøpte huset ville gjerne ha henne som leieboer fortsatt!

Skrevet

Godt råd å putte personlige eiendeler og verdisaker i en stor bag eller koffert og legge nederst i et skap, be om å få sette det hos venner, eller spørre om huseier har en bod dere kan sette dette. Ville snakket med huseier om dette hvis jeg var deg. Tross alt gjør dere jo dem en tjeneste ved å shine leiligheten, siden nye eiere sansynligvis får dere på kjøpet. Kan du alliere deg med en venn eller familie om å være i leiligheten under visning? Hvis det kommer mange er det ofte vanskelig å holde oversikt over hvor folk er til enhver tid.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei Lei gjerne et minilager se

www.selvbetjeningslageret.no

Gjest Gjest
Skrevet

Det er kun fastmonterte skap (kjøkken, bad, bod, entre mm) som er av interesse siden de følger leiligheta. Der må du regne med at folk ser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...