Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Kjøpte gullfisk i går, og gjorde som jeg skulle med vannet osv.. men den svømmer ikke i det hele tatt. står bare helt rolig. har den i en bolle. Er det normalt?
Ut i det fri Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 (endret) hmmm. Gullfisker skal egentlig ikke være i bolle, skjønner du. De blir veldig store, og krever mye større plass. Her står det litt om din nye venn: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6286 De forurenser også ganske mye, så du må skifte endel vann daglig... Endret 11. august 2006 av Ut i det fri
Tinken Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 I noen land er det faktisk forbudt å ha gullfisk i bolle og sees på som "dyremishandling".
Trampe Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Gjorde som du skulle - hva gjorde du da? Gå inn på www.nettakvariet.no og les i nybegynnerforumet der. Du får garantert gode svar hos erfarne akvarister der. Men et par kommentarer allikevel: Gullfisker skal ikke være i bolle!!!!!!! Skjønner ikke de som har gullfisk i bolle! De blir STORE, og kommer til å dø i bollen før eller senere. Enkelte fisk, som kampfisk, kan til nød være i bolle, men vær så snill, ikke ha gullfisk i bolle...det er som å ha en katt i et klesskap. Det er helt vanlig at fisken står i ro i vannet de første dagene, eller gjemmer seg. Det tar sin tid før den venner seg til sine nye omgivelser. Den kommer sikkert til å røre på seg om en stund, men den har ikke så mye plass å svømme på, har den? Det er altså ikke meningen å være ekkel. Men jeg blir så irritert når jeg leser slike innlegg, om folk som har gullfisk i bolle. Dyreforretninger som selger gullfisk til boller er interesserte i å selge, de bryr seg ikke om slikt... Aargh!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå