Gå til innhold

Rullgardiner i bambus -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vurdert rullgardiner i bambus i stuevinduene får å få et lett utrykk, men allikevel ha muligheten til å stenge for innsyn (vel mest for utsyn...) på kvelden uten å trekke for gardinene. Problemet er at jeg inntil videre kun har funnet i lys, ubehandlet bambus og jeg vil helst ha noen som som er litt mørkere.

Derfor håper jeg på at det er det noen her inne som har prøvd å farge rullegardiner i bambus selv, og hvis ja hva slags fargebehandling (beis? tekstilfarge??) du brukte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kirsch har noen bambuslignende rullgardiner i mørkere farger (Bl.a. "valnøtt") som ikke koster så mye (Ca. 200 kroner for 1,40 m. bredde). Tror jeg ville ha kjøpt det fremfor å forsøke å farge selv.

Å farge dem selv og få det pent, ser jeg for meg kan være vanskelig, men med bambusgardiner fra f.eks. IKEA koster det jo ikke stort å gjøre et forsøk med å spraylakkere dem. Rull dem helt ut og spraylakker dem mens de ligger på et egnet underlag. Snu og spray fra andre siden når det har tørket. (NB! Bør absolutt gjøres utendørs!)

Skrevet

Ellos.no har noen som er mørkere enn de ikea-lyse.

Vurderer de opp mot liftgardiner i valnøttfarge på Åhléns. Koster akkurat det samme.

Fru NItha

Skrevet

Takk for gode tips! :-D

Hva skulle man ha gjort uten KG!?

Skrevet

Jeg ville kjøpt èn og testet ut litt forskjellig. Å lasere med vanlig maling tror jeg blir penest, men det kommer jo helt an på hvilket uttrykk man ønsker?

Skrevet

Vi beiset lyse bamus-rullgardiner mørke for et par år siden. Det gikk helt fin. Vi tynnet ut beisen en del og malte flere strøk. Bruk lite beis på kosten og mal langs bambusen.

Skrevet

Takk for flere tips/erfaringer. Jeg har enda ikke bestemt meg helt for om jeg skal prøve å beise selv eller kjøpe noen som allerede er behandlet, så alle tips og erfaringer er velkomne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...