Bustetroll Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Lang historie kort så farget jeg mitt lys blonde hår mørkebrunt. Veldig missfornøyd med det, så dagen etter tok jeg avfarging gange to, pluss en askeblond hårfarge i håret. Fungerte fint, håret ble rimelig blond igjen. Ikke så lyst som jeg opprinnelig har, litt mer gulaktig. Derfor skulle jeg nå (ca 4-5 uker etterpå) farge håret med den samme askeblonde fargen for å fjerne gulskjæret og tilpasse håret mer til den lysere etterveksten. (Ventet en stund for ikke å skade håret mer enn nødvendig på det tidspunktet). Nå har jeg akkurat skylt ut fargen, og håret mitt er sølv-aktig og litt grønnaktig, mens jeg helt, helt innerst i hårrøttene er orange. Hva i all vide verden er det som har skjedd? Hva gjør jeg nå?
Gjest Fruktfat Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 du har ikke igjen noen røde pigmenter i håret, og når du da bruker en askefarge blir det grønt. innerst har du friskt håt, derfor er dte an annen farge. men hvorfor det ble orange kan jeg ikke svare på. anbefaler deg å dra til frisøren og få hjelp med resten, jeg hadde aldri turt å drive med det alene nå.
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2006 Herregud. Jeg blir livredd. Det stakkars håret mitt. Ja frisør ja, men det er dødsdyrt så jeg har egentlig ikke råd til det, men kanskje jeg bare må prioritere. Huff. Ingen andre råd? Ikke noe jeg kan gjøre? Ikke mer ask farge i allefall...
Gjest Fruktfat Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 det er så vanskelig å si, i og med at det er gjort så mye med det. problemt er at du må ha en farge i etterveksten, og en i resten. deretter må du farge hele, og antakeligvis er det da mye mørkere enn du vil ha det. det vaskes ut etterhvert (det sitter ikke så godt når det er avfarget osv, og har vært blondt før), og antakelig må du ta en ny minicolor etter noen uker. deretter kan du tenke på å ta lyse striper, men det MÅ du gjøre hos frisør, og si ifra ALT du har gjort med håret ditt. når man bleker fram striper må man nemlig igjennom alle lagene med farge, og det er ikke sikkert det blir jevnt, derfor trenger man oftest en etterbehandling. i tillegg er håret så behandlet at det kan bli skikkelig gummistrikk. som du skjønner kan det bli mye jobb MEN; du kan og være så heldig at det blir fint bare ved å smokke oppi en ny farge! (det anbefaler ikke jeg)
Gjest *kosejoker* Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 unnskyld meg, men Stakkars, det hørtes ut som litt av prosjekt. Nå lever du jo opp til nicket ditt kanskje?
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2006 Tusen takk for langt svar Fruktfat. Dristig som jeg er satser jeg på å være kjempe heldig, så jeg smokker bare oppi en ny farge. Hva tar jeg da? Vanlig blond? Guri, nå er jeg nervøs. *kosejoker*, dette er ikke morsomt. Men litt komisk, jo da. Og veeldig typisk meg. Bustetroll hår har jeg alltid, uansett hva jeg gjør.
Gjest *kosejoker* Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Neida, jeg forstår godt at du er fortvila kjære deg. En idè å gå til frisør?
Gjest Fruktfat Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 uff, du, jeg tør ikke anbefale noe jeg. (men noe gyllent)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 Jeg ville dratt til frisør med en gang, isteden for å ødelegge håret mer hjemme. Det koster litt ja, men det blir garantert fint igjen,
Gjest BagLady Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Noe ikke så altfor lyst, men litt mer farge på? Honning, lysbrun.... Dette er ikke et kvalifisert råd, bare gjetning!
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2006 Tusen takk for svar. Vi får se hva jeg finner.
Gjest *kosejoker* Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Jeg anbefaler deg å gå til frisør. Min venninne fikk masse problemer med det her, og blekte og farget og styret. Til slutt begynte håret å falle av i store dotter fordi det var så slitt
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. august 2006 Det er klart det tar på håret, men jeg satser på at det går bra. Har jo ikke farget det noe før jeg farget det brunt, og håret er fortsatt sunt og greit (tok en hårkur etter forrige gang), så jeg krysser fingrene for at det ordner seg. Takk for omtanken da.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #14 Skrevet 11. august 2006 bustetroll, kan jeg spørre hvilket merke askefarge du brukte? jeg er nemlig på jakt etter en og tar alltids imot tips, selv om det ikke akkurat var heldig på ditt hår.
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 11. august 2006 Feria, Metallic Blonde Silver 01, ekstra lys askeblond. Den fungerte veldig fint sist gang. Ser nå at håret er ganske ikke så veldig grønt, bare i enkelte tilfeller pga lyset, men veldig, veldig, veldig lyst. Helt hvitt, nesten. Huff. Dette var ikke morsomt, men kanskje det holder å legge litt mørkeblonde striper i det.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #16 Skrevet 11. august 2006 kanskje du klarer å dempe det grønne med noe rødt, kanskje den røde shampooen fra sunsilk. jeg har hvitt hår som jeg bleker og en gang det fikk grønnskjær hjalp det med ketchup i håret.
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2006 Det fikk jeg beskjed om å gjøre! Men vet ikke helt om jeg tør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå