Gå til innhold

Hvordan kjører folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer jeg og kjører fint og fredelig på motorveien og kan ikke legge meg i venstre felt, siden andre biler suser forbi der oppi rumpa på hverandre. Så er det disse utkjøringsfeltene - hvorfor MÅ de absolutt gasse på? De har jo vikeplikt? Jeg kan jo ikke bruse opp i rumpa på bilen foran meg, og ikke kan jeg bråbremse. Tror de at de eier hele veien og kan gjøre som de vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der har blitt en ekstremsport, å være sjåfør, ja ! :grine:

Skrevet

Hei

Jeg tror vi alle føler at vi er de eneste som kjører korrekt. Men dette med kjøring er jo en slags kommunikasjon...i de aller fleste tilfellene går det bra og av og til sliter vi litt ;) Det begynner å bli noen år siden jeg tok lappen og noen av reglene har endret seg...kanskje vi alle burde hatt en obligatorisk oppfriskning av reglene etter f.eks. 10 år med lappen. Når det gjelder påkjøring på motorvei så er vel dette et flettefelt på slutten. Men det er selvfølgelig ikke vits å prøve å presse seg ut når man ser at det skaper en vanskelig eller farlig situasjon.

Skrevet

Flettefeltene er skiltet med "pil med to haler" der hele greia er rødt, og det betyr gjensidig vikeplikt.

Folk som kjører forbi i tunneler derimot, de skjønner jeg meg ikke på.

Gjest Gjest_Frosken_*
Skrevet

I påkjøringsfelt uten vikepliktskilt har begge vikeplikt (fletting)

Skrevet

For ikke å snakke om "hvordan er det folk GÅR i trafikken!?" I dag holdt jeg faktisk på å kjøre ned ei dame... Jeg kom kjørende rolig, for det var i en 50-sone, og på andre siden stod det en buss på en bussholdeplass. Da jeg var på siden av bussen kom en dame rett ut i veien bak rompa på bussen. Det var relativt smal vei, så jeg hadde null sjans til å se henne før hun plutselig stod i mitt kjørefelt!

Jeg hadde ikke noe annet valg enn å bråbremse, rakk ikke se i speilet om det var biler bak meg som jeg kunne risikere å få i bakenden min.

Jeg bare spørr: Hvor vanskeleg er det å fatte at man ikke bare kan gå rett ut i veien bak en buss som stenger for fullt oversyn? Og hvor vanskeleg er det å gå 20 meter forbi bussen, og gå over gangfeltet som er tydelig oppmerket?!?! Gangfeltet har jo en funksjon, det er ikke malt på veien som "veggpryd"!!! :frustrert::sur::kjempesinna::frustrert:

Skrevet

Og BLINKLYS det finnes ikke på biler lenger, så vi må bare gjette oss til hvor folk skal..! :frustrert:

Skrevet
I påkjøringsfelt uten vikepliktskilt har begge vikeplikt (fletting)

Men når jeg kommer fredelig på min tur med halvkø, kan jo ikke den andre bæle seg foran meg og nesten dytte meg av veien i full fart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...