Gå til innhold

Ønskeliste

Gjest *Emma* ikke innlogget

Anbefalte innlegg

Gjest *Emma* ikke innlogget
Skrevet

Vi skal gifte oss i utlandet og noen av våre venner og nærmeste familie skal være med. Vi har hele tiden sett for oss at for de som er med (som det kanskje ville vært neturlig at ga oss gaver) så er det at de bruker tid og penger på å bli med oss nok gave. Vi har tenkt at andre som ikke blir med heller ikke kjøper gave....

Men nå begynner familie medlemmer (lengere ut i slekta) å spørre hva vi ønsker oss. Moren min mente også at vi burde ha en ønskeliste klart.

Jeg aner virkelig ikke hva vi skal skrive på den. Vi har bodd sammen i 7 år og har liksom det vi trenger. Kunne gjerne tenkt meg å reise bort etc men syns det er vanskelig å si til tanter og besteforeldre at vi ønsker sånne ting...de vil gjerne ha noe mere konkret...

En annen ting er pris...hvor lavt starter vi og hvor høyt går vi? (Moren min antydet fra 100 - 10.000 kr men jeg syns det hørtes veldig mye ut.....)

Så noen som har tips til hva man kan ønske seg?

Eneste jeg kommer på i farta er kamera og vannkoker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.Kurs, opplevelser, weekendturer, ting dere kan gjøre sammen. Friluftsting, som telt, soveposer, Bergans klær, flatskjerm, leksikon, vin, osv.

Skrevet

ordentlige kjøkkenkniver

biffkniver

eksklusive håndkler

ekslusivt sengetøy

fotoprinter

håndkler og sengetøy er jo til en viss grad forbruksvarer som med fordel kan skiftes ut med jevne mellomrom..

Skrevet

Hva med gavekort hos et reisebyrå? Da kan jo alle gi så mye som de vil?

Eller andre gavekort?

Skrevet

Bea: kniver var godt tips (og det kom jeg på i mellomtiden så det er notert alt ;) )

Fotoprinter har vi...

Jeg leter etter type håndklær/sengetøy og...har du noen gode sider jeg kan se på...vil gjerne være konkret i ønskene mine....

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Et par jeg kjenner var konsekvente, og siden de sa at de ikke ønsket seg noen gaver, la de heller ikke ut ønskeliste. De fikk gaver likevel, mye av typen penger og gavekort.

Gjest Gjest_Bitten_*
Skrevet

Ville satset på å ønske meg gavekort eller penger. Gi ihvertfall tydelig beskjed om at store og tunge pakker ikke må taes med til bryllupet! Utrolig stressende å måtte drasse på alt hjem igjen. Koselig å få flotte gaver, men synes av erfaring (jeg giftet meg også i utlandet) at mange ikke tar hensyn til at man faktisk skal pakke å reise hjem igjen også :)

Skrevet

Vi har ikek tenkt å legge ut noe liste vi heller. Vi vil bare lage en og ha slik at vi kan gi om noen spør. Ingen får liste som ikke spesifikt ber om det......fordi vi ikke forventer noenting. Vil folk likevel gi noe syns jeg det er ålreit at det er noe vi "trenger".

*Emma*

Skrevet
Ville satset på å ønske meg gavekort eller penger. Gi ihvertfall tydelig beskjed om at store og tunge pakker ikke må taes med til bryllupet! Utrolig stressende å måtte drasse på alt hjem igjen. Koselig å få flotte gaver, men synes av erfaring (jeg giftet meg også i utlandet) at mange ikke tar hensyn til at man faktisk skal pakke å reise hjem igjen også :)

Drasser folk virkelig med seg altså? Moren min sa at de vil jo gi oss gave men den får vi før vi reiser....(vi skal til USA).

Uansett så skal vi være borte i 2 uker mens alle gjstene drar hjem etter en uke...så vi har uansett tenkt at endel av våre ting skal fordeles på foreldrene våre etc sånn at vi slipper drasse på ting den siste uken..feks brudekjolen og dressen til min mann.....

*Emma*

Skrevet (endret)

hmm.. er ikke helt sikker, men vet at lexington, hefel, mille notti, ralph lauren har mange fine, men har ikke sett etter det på nett..

Fant noen likevel.. Norsk sengesenter har oversikt over noen av de over

Mille notti

lexington

høie er også bra.

evt hâstens(under senger/tilbehør)

Åhlens har også mange fine håndkler.

Endret av Bare Bea
Skrevet (endret)

Kom på noen ting til:

Tivoli PAL radio, de fine små oppladbare som er kjekke å ha med seg på stranden ol. og som kan kobles til ipod, osv.

Kunst

ordentlige kjeler, kaseroller, stekepanner, jerngryte

Gassgrill

terassevarmer

Pene ullpledd

Noen av gavene krever visse forutsetninger da. F.eks at man har terasse/veranda/hage.. :ler:

Endret av Bare Bea
Skrevet
ordentlige kjøkkenkniver

biffkniver

eksklusive håndkler

ekslusivt sengetøy

fotoprinter

håndkler og sengetøy er jo til en viss grad forbruksvarer som med fordel kan skiftes ut med jevne mellomrom..

Vi ønsket oss skikkelige kokkekniver til bryllupet og fikk mange! Nå er det en fryd å lage mat her i huset!

Kjempefornøyd med de gavene :)

Skrevet
Kom på noen ting til:

Tivoli PAL radio, de fine små oppladbare som er kjekke å ha med seg på stranden ol. og som kan kobles til ipod, osv.

Kunst

ordentlige kjeler, kaseroller, stekepanner, jerngryte

Gassgrill

terassevarmer

Pene ullpledd

Noen av gavene krever visse forutsetninger da. F.eks at man har terasse/veranda/hage.. :ler:

Takk for flere gode tips.....selvom vi allerede har endel av dem..feks Tivoliradio og gassgrill .... :klem:

Skrevet

Var i et bryllup for noen uker siden, i utlandet. Brudeparet hadde ikke ønskeliste og foreldrene deres opplyste derfor folk som spurte at hvis man ville gi gaver kunne man gi gavekort(på spsielle plasser) eller penger. De fikk deror nesten bare gavekort og pengegaver.

Skrevet

Vi har skrevet opp gavekort på ikea og et reisbyrå på lista vår.

samt deler til et servise og andre ting vi trenger. Er ganske billige ting egentlig. Den dyreste tingen er vel rundt 600 kr.

Vel hadde en kjøkkenmaskin til 5000 kr der også..

men den har bestemoren min allerede sagt at hun skal kjøpe til oss.

Har ikke satt opp ønskeliste hos noen.. men har sagt i fra til foreldrene våres hva vi ønsker oss og gitt dem en liste

vi skal også gifte oss i utlandet

Skrevet

Hvis dere ikke har begynt å samle på et servise er det en fin ting å ønske seg, for delene er jo i alle prisklasser. Det behøver jo ikke å være komplett etter bryllupet, kan jo fortsette å ønske seg det til jul og fødselsdager. Det er jo alltid slik at de eldre i en familie ser tilbake på serviset de fikk til din sitt bryllup og mange synes det er en fin ting å gi. Selv anbefaler jeg Porsgrunn porselen, men det er jo fordi hele familien min samler på hver sin serie. og alle har ønsket seg det til alle tider.

Gjest Fruktfat
Skrevet

hva med safe? skikkelige duker (i lin, f.eks), sengetøy i egyptisk bomull, gavekort, penger.

Skrevet

Flere ting :)

Kokebøker

Kokkekurs evt andre kurs

Abbonement på aviser/magasiner

Ordentlige kofferter/reisebager

Videokamera

Lysestaker

Linduk og linservietter, seriviettringer

Lysekrone

Skrevet

Henger meg på gavekort-ideen :)

Da jeg gifta meg før ørten år siden, trengte vi mye. Jeg opplevde vel at folk mye heller ville gi en konkret gave enn penger og gavekort, men de syntes det var litt greiere hvis vi ønsket oss noe konkret. Derfor skrev vi på ønskelista f.eks:

gavekort på møbelsenteret for innkjøp av ny sofa

gavekort på elkjøp for innkjøp av ny tv og fryseskap

osv.

Skrevet

Har egentlig ingen gode ideer, jeg bare ramla innom pga overskrifta. Sliter litt med ønskelista, så til alle som har skrevet inn: Takk for gode ideer! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...