Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Noen som vet om noen sangpedagoger i Bergen? Har lysst til å lære meg å synge...
Gjest lillelou Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Er det klassisk,jazz eller pop/rock du tenker på? I tilfelle det er klassisk, vet jeg om etpar gode.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Er det klassisk,jazz eller pop/rock du tenker på? I tilfelle det er klassisk, vet jeg om etpar gode. ← Jeg glemte helt at jeg hadde spurt om dette her inne... Men det er mest jazz og pop/rock jeg tenker på. Jeg har ikke peiling på dette egentlig, har bare lyst til å lære å bruke stemmen riktig og utvikle den. Hvordan er det når man går til sangpedagog i klassisk da? Hva lærer man?
Gjest lillelou Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Sangteknikk er ikke så forskjellig fra sjanger til sjanger- der går det ut på å lære å mestre stemmen uten at den blir skadelig belastet,man lærer å "finne" sin stemme,slik at man kan få utnyttet potensialet sitt. Forskjellen ligger vel i det det forskjellige klanglige man er ute etter, en jazzsanger,klassisk sanger og rockesanger låter jo gaaanske forskjellig, men i bunnen ligger godt "håndtverk". Av jazz-lærere i Bergensområdet,vil jeg først og fremst anbefale Bodil Eldhuset og Tone Lise Moberg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå