Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok min første EL-test i går kveld, og den var svak teststrek. Hvor lenge er det vanlig at den er svak før den blir positiv? Forventer egentlig ikke EL før om en uke, og har ikke tester nok til å teste hver dag frem til det... Blir den sterker og sterkre, eller bare plutselig positiv? Og er den helt blank til å begynne med?

Uff her testser man for å gjøre ting enkelt, og så blir det bare enda mere hodebry...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle gjerne hjulpet til, men jeg har ikke begynt med sånne tester enda.. :sjenert: Håper noen andre her kan gi deg et svar ;)

Skrevet

dette lurer jeg også på..

og når bør man begynne testingen?

tester man da hver dag, eller annenhver?

Skrevet

Hei, skal prøve å svare på noe av det du/dere lurer på.

Hvordan testene slår ut kommer helt ann på hvilke tester du bruker. Selv har jeg prøvd litt forskjellig og kommet til at de digitale fra CB er best (for min del) Disse gir et veldig klart svar på om du har EL eller ikke.

Bruker en slike med to streker skal begge strekene være like sterke hvis det er EL.

Selv har jeg en syklus på 28 dager. Begynner på gjerne å teste på dag 11, for så å få utslag på dag 14. Noen ganger dette varierer. Men i selve testen ligger det en bruksannvisning og der er det som oftest skrevet på hvilken dag en skal begynne å teste, for dette kommer ann på hvor lang syklus en har.

Når en først begynner å teste bør en forstette å teste hver dag frem til en får utslag.

Håper dette hjalp litt!

:)

Skrevet

Dette blir bare mer og mer forvirrende...

Testet positivt lørdag, søndag og i går var begge strekene svake, men teststreken en anelse svakere enn kontrollstreken. Hvor lenge kan sånne tester være positive?

Skrevet

er de ikke egentlig bare positive på el-dagen/like før el?

Skrevet
Dette blir bare mer og mer forvirrende...

Testet positivt lørdag, søndag og i går var begge strekene svake, men teststreken en anelse svakere enn kontrollstreken. Hvor lenge kan sånne tester være positive?

skal vel i grunnen bare være positive i 24-48 timer siden det er så lenge en EL varer.

Men slik jeg har forstått det skal test streken være sterkere enn kontroll streken for at det virkelig er EL. Har den vært det???

Skrevet
Men slik jeg har forstått det skal test streken være sterkere enn kontroll streken for at det virkelig er EL.

teststreken skulle være like sterk eller sterkere enn kontroll streken på de jeg brukte.

Har forresten sluttet å bruke sånne, blir bare stress :forvirret:

Skrevet

Om streken er like sterk er vel et definisjonspørsmål... :klø: Begge strekene var svakere enn lørdag og søndag, men teststreken var smalere... Var det samme i går kveld. Noen supertolkere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...